Proiectul de lărgire la patru benzi din Dumbrăvița și până la autostradă ar stagna de mai multe săptămâni din cauza unui ordin al Primăriei Timișoara care nu vine. Președintele CJ Timiș face apel public primarului Dominic Fritz, susținând că proiectul riscă să piardă finanțarea europeană. El acuză că implicarea primăriei „este zero”.
„Fac apel public către primarul Timișoarei, Dominic Fritz, să își îndeplinească obligațiile de partener în proiect sau să își asume în fața timișorenilor că lărgirea drumului de legătură cu A1 nu se va mai realiza, asta însemnând poluare în plus, trafic îngreunat și disconfort pentru sute de mii de oameni. Colaborarea cu Primăria Timișoara pe acest proiect este zero, aparatul de specialitate al CJ Timiș s-a izbit doar de tăcere și inacțiune. Cine nu a atras fonduri europene nu are de unde să știe ce înseamnă să le pierzi”, transmite Alin Nica, președinte CJ Timiș.
Consiliul Județean Timiș a dat ordin de începere al lucrărilor la tronsonul de la sensul giratoriu de la intrare în Dumbrăvița până la centura Timișoarei în 20 mai 2021, iar de atunci lucrurile ar fi stat pe loc pentru că nu există aprobarea pentru a scoate stâlpii de troleibuz. Reprezentanții CJ Timiș spun că transportul în localitate ar putea fi asigurat cu autobuze, în continuare.
Peste 80 milioane de lei reprezintă finanțarea europeană pentru acest proiect, spun reprezentanții CJ Timiș.
La începutul lunii iulie, stadiul lucrărilor de pe tronsonul ieșire Dumbrăvița – A1 (tronsonul 1) era de 12%. În 20 mai, conducerea instituției anunța deschiderea șantierului de extindere la patru benzi de la sensul giratoriu de la intrarea în comună și până la ieșire „din moment în moment” (tronsonul 2). Ambele tronsoane sunt cuprinse într-un proiect „Modernizare DJ 691: lărgirea la 4 benzi a sectorului km 2+725 (sens giratoriu) – Centura Timișoara și Centura Timișoara – Autostrada A1 (km. 12+975)”, iar termenul de finalizare a lucrărilor este septembrie 2022.
Banii pentru proiectul de lărgire sunt asigurați din fonduri europene prin Programul Operațional Regional Infrastructură.
UPDATE. Reacția Primăriei Timișoara
Reprezentanții primăriei se declară surprinși de afirmațiile conducerii CJ Timiș și spun că au avut discuții constante pe tema proiectului de lărgire la patru benzi Dumbrăvița – A1, în ultimele luni. Primăria spune că nu a refuzat să emită ordinul, dar a cerut CJ Timiș să prezinte un proiect tehnic de relocare a rețelei de troleibuz. Aceștia sunt pesimiști vizavi și de stadiul lucrărilor.
„Primăria Municipiului Timișoara este neplăcut surprinsă de afirmațiile făcute de reprezentanții Consiliului Județean Timiș, cu atât mai mult cu cât în ultimele luni au existat discuții constante pe această temă, municipalitatea timișoreană arătând toată deschiderea pentru rezolvarea problemelor apărute în cadrul acestui proiect. În primul rând, Primăria Municipiului Timișoara nu a refuzat să emită ordinul de scoatere de sub tensiune a rețelei de troleibuz, ci a cerut Consiliului Județean Timiș să prezinte, conform acordului de parteneriat dintre cele două instituții, un proiect tehnic de relocare a acestora prin care să se asigure funcționalitatea rețelei de troleibuz. Acest proiect nu a putut fi prezentat până în prezent. Prezența unor sume în deviz nu reprezintă o certitudine că se va soluționa favorabil, conform acordului de parteneriat, relocarea sistemului de transport public cu troleibuzul”, spun reprezentanții Primăriei Timișoara.
În plus, cei din Primăria Timișoara spune că și-au „exprimat îngrijorarea” vizavi de stadiul lucrărilor pe tronsonul 2, unde lucrările sunt întârziate, și cred că deschiderea tronsonului care pornește din comună nu ar accelera ritmul de lucru, până la finalizarea tronsonului 2. Reprezentanții instituției mai spun că vor debloca problema, dacă CJ Timiș oferă garanția că linia de troleibuz nu va fi afectată de lucrări.
„Amintim că funcționarea rețelei de troleibuz care deservește Dumbrăvița este vitală pentru traficul din zonă, linia fiind folosită de mii de pasageri pe lună: copii care merg la școală, persoane care fac naveta, etc. Închiderea ei pentru o perioadă care poate să ajungă și la 2 ani, în ritmul actual de lucru, ar reprezenta un deserviciu pentru locuitorii comunei aflată lângă Timișoara. Primăria Timișoara își manifestă în continuare toată deschiderea pentru deblocarea acestei probleme, atât timp cât va primi garanțiile necesare că linia de troleibuz nu va fi afectată de lucrări, lucru care este tehnologic posibil”, mai transmit reprezentanții PMT.
editor Dan Oancia
Pe aceeași temă:
Începe șantierul pentru 4 benzi în Dumbrăvița, anunță CJ Timiș. Ar trebui să fie gata în 2022
Șantierul Dumbrăvița – A1, lucrări la 12%. Trebuie să fie gata până în septembrie 2022
Trimite articolul
XN-am știut ca troleibuzul merge pina la autostrada, interesant… de aia nu s-a făcut acolo nimic.
-
Da, e clar. În următorii 4 ani nu se va face nimic pentru dezvoltarea comunității locale. Ne vom plimba cu troleibuzul pentru că așa vrea Mritz.
Mă bucur pentru toți hastagii din Dumbrăvița care vor pleca dimineața la 5 de acasă că să ajungă cu copii la 8 la școală.-
Postacel pesedac, iar te prefaci ca nu intelegi un text simplu de un rand!??
Hai sa iti explicam ca la prosti:
drumul asta dintre Timisoara si A2 e compus din doua tronsoane:
T1 care tine din Timisoara pana la centura de dupa Dumbravita
T2 care tine de la centura pana dupa Giarmata, la urcarea pe A2Mobra a dat doar din gura cativa ani buni, iar Nica a pornit lucrarile, dar numai pe T2. Lucrarile alea STAGNEAZA acum, nu se vede niciun progres, desi se afla pe tronsonul pe care NU CIRCULA troleibuzul.
Acum Nica face pe victima si zice ca primaria Tm si Fritz ii pun bete in roate (desi cererea primariei Tm e cat se poate de rezonabila), in conditiile in care el nu e in stare sa mobilizeze constructorul nici macar pe T2… Deci, despre ce vorbim aici?
-
Bravo!
Asa ar trebui sa fie toate stirile de genul asta. Explicate sa inteleaga toata lumea. -
poluezi mai mult daca mergi cu autobuzul in loc de troleu ? Se folosesc tot felul de tertipuri numai sa nu se largeasca drumul ala , ca deh , in Dumbravita stau preminatii si-i deranjeaza traficul .
-
Draga #Ana Pauker, butelia e butelie, iar avionul este aparat de zbor.
-
Mobra a dat doar din gura? Dar oare cine a implementat proiectele, cine a facut studiile de fezabilitate, cine a solicitat finantarile?? Partea asta e 70% din rezolvarea problemei.
Si dobra a rezolvat problema pentru centura, pentru drumul asta si pentru drumul mosnitei.
Nica intre timp a iesit la pascut prin dudesti!
Vedem peste 2 ani cand se termina lucrarile astea ce lucrari noi va incepe nica. Eu zic ca 0!-
Phahahaha
Gluma zilei!In realitate, Mobra a făcut zero din toate promisiunile
-
-
-
Fritz dormi incaltat?
Le-as imputa PERSONAL suma de 80 milioane, sa raspunda cu averea personala, atat Fritz cat si Directorii care tergiverseaza situatia ! Sa raspunda PERSONAL si cu averea PERSONALA ! Nu am ajuns batjocura unor incompetenti si a unor miserupisti !!!
-
Covid.Dar sant pe functie deabea de 9 luni asa ca nu am luat inca nici un parandarat din lucrari.Asa ca nu am din ce sa suport suma asta,Dupa mandat putem sa mai stam de vorba
-
Eu inteleg ca e vina lui Fritz ca nu s-a largit drumul in Dumbravita. Dar de la centura pana autostrada tot nu e largit si lucrarile sunt in plop. Si acolo e tot vina lui? Si majoritatea nici nu trec prin Dumbravita sa ajunga la autostrada.
-
In Dumbravita cred ca NU se pot incepe lucrarile ca nu au trecut 5 ani de cand baietii tampiti au pus stalpii liniei de troleibuz exact la acostamentul drumului; dar ar putea etapizat sa lucreze pe langa stalpi pana la startul de fundatie din piatra sparta ca sa mai avanseze cu lucrarile si dupa ce pot acoate stalpii termina totul! Oricum suprafata din jurul stalpilor este mult mai mica decat suprafata de largit;
iar daca nu pot scoate stalpii de ce sa anuleze troleibuzul?
Dar asa-i cand in loc sa planifice inginerii planifica si conduc politrucii habarnisti!
Am intalnit in urma cu ceva ani o firma care nu avea un inginer de doamne ajuta dar avea 10 avocati!? credeau ca sunt smecheri si construiesc poduri prin tribunale nu pe santier. Pana la urma au luat-o in freza incat au falimentat!
-
Între centura și A1 nu sunt stâlpi, așa că puteți munci acolo.
-
Da poi trebuie muncit asa cum are chef acest asa zis primar.Care nu are timp de “MARUNTISURI,PROBLEME MINORE”Ca este foarte ocupat cu strategiile,concursuri de personal pentru maria sa ca orasul nu este treaba Dansului.Mizerie unde te uiti balarii cat blocul unde nu sau uscat inca in rest DUPA MINE POTOPUL
-
Tu stii ca de la centura pana la A1 nu e Timisoara? Sau a devenit primarul sef si peste consiliul judetean si nu am aflat noi astia mai prosti?
-
Alt idiot care nu stie a citi? “Între centura și A1 nu sunt stâlpi, așa că puteți munci acolo”. Acolo este zona lui nica/nimica. Daca e prea greu sa intelegi, inseamna fie ca esti PNL-ist, fie ca esti PSD-ist, fie ca esti analfabet functional.
-
Consiliul Judetean ar trebui sa ceara un consul psihiatric pentru MAESTRU FRITZ ca ce face acest om iasa din canoanele normalului.Dar ce ne miram ca asa sant acesti primari din import ai USR ului .Idem Clotilda-Bucuresti
-
Nu vrei sa inveti nicidecum. Esti membrul de baza al sososacai? Pentru ca mai agramati ca voi n-a fost nici Dancila. “ca ce”? Cand ai fost la ultimul consult psihiatric? Si de unde stii tu ca Fritz ar fi de vina? Poate nica e in campanie electorala (cum e, de fapt, de un an de zile)…
-
Oare cum ar fi ca întâi să înveți să gândești. Apoi să scrii. Apoi să postezi? Hmm…
Asa, infiereaza-l cu manie comunista. “Cine nu a atras fonduri europene nu are de unde să știe ce înseamnă să le pierzi”. Bine i-ai zis. sa vedem ce-ti zice el. Nu cumva sa colaborati. razboi total, pe cat posibil in public. Continuati tot asa si scarbiti lumea. Dancila va fi o amintire placuta cand Sosoaca va fi prim ministru.
-
ARE SOSOACA COHONES, VA SPERIE RAU LUCRUL ASTA…
serios ?
pe Centura-Giarmata-Autostrada nu se misca nimic de 5 luni ! tot astia se plang ca nu pot sa lucreze in Dumbravita ? vor sa sape 2 santuri si apoi sa abandoneze santierul ?
sa faca intai ce au inceput, ca deja sunt buruieni de un metru unde au pus ei pietritris pe zonele largite si sa ma lase sa ma duc cu troleibuzul in Timisoara !
-
Fundatia drumului este din piatra sparta (concasata) pentru ca aia se impaneaza la compactare si ofera o rezistenta buna! Dar din ce am vazut au pus ceva balst amestecat cu pamant, de toata rusinea! o sa tina 2 ani dupa receptie.
sa vezi de nu fac usr-istii astia fanatici blat numai sa nu largeasca artera… ca la Dumbravita primarul a blocat totul, de parca-i proprietatea lor tot satul, si Doamne fereste, sa critici pe oricare ca arunca fulgii de zapada cu injuraturi si persiflar de parca-s zei…
Atata o frecati pana nu mai ramane nimic din aceasta lucrare…dar pe tronsonul Dumbravita-Giarmata-autostrada de ce nu se lucreaza,ca acolo nu sunt stalpi?Sau telul e pierderea finantarii europene pentru toata lucrarea?Paca in august ar fi trebuit sa se dea in folosinta acest tronson,adica mai vreo doua saptamani,iar lucrarea e inca in faza de gropi sapate…se munceste romaneste…adica se sta…
Ce treaba are Frits cu incopetenta ta, mai Nica? Intre centura si A1 ce troleibuz este? Iar circul public care culmea, tot timpul incepe cu tine, cu ce ajuta?
Deci unul (AN) spune ca vrea sa scoata stalpii (PMT) ca nu e problema si ca transportul se poate realiza si cu autobuze iar celalalt (DF) spune ca is manifesta deschiderea pentru deblocarea problemei atat timp cat transportul cu troleibuzul nu va fi afectat adica nu isi pune problema sa renunte la troleibuze.
Eu nu am atras fonduri europene ce AN dar atunci cand a scris proiectul care presupunea mutarea sau desfiintarea sau orice legat de niste stalpi care nu ii apartin nu a trebuit sa ia un acord de la detinatorul stalpilor? Ca eu cand vreau sa fac orice trebuie sa iau aviz de la primarie, de la ISC, de la Aquatim, de la Enel, de la Eon si ce alte entitati exista in zona. DF nu a respectat avizul dat de PMT sau avizul nu s-a cerut la faza de proiectare de catre CJT si acum facem tam tam in presa ca sa mascam ce nu am facut in proiect?
ROMÂNIA TE IUBESC! mă mir cum plm nu a intrat statul aastă in dizolvare până acuma….
pai si asta nu este ipocrizie !!? …. Pe cand primaria Timisoara largea la 4 benzi scurta portiune de capat pe Sever Bocu pana la intrarea in Dumbravita … Consiliul judetean aproba plantarea stalpilor de curent pentru trolebuz … suplimentar fata de cei existenti ca sa avem stalpi din 10 in 10 m … stiind ca urmeaza a fi mutati daca se avea in plan deja largirea drumului opana la A1
-
Exact! De asta nu-si mai aduce nimeni aminte!
Sa se ia de mana si sa mearga sa colide la usa primarului de Dumbravita si cu toti afaceristii de lux cce inhabiteaza pe acolo – ca atunci cand au infipt stalpii aia asa strans de o parte si de alta a drumului, au facut-o intentionat! Stiu discutiile de la vremea respectiva, nu mai stiu ce naibă de primar era in D, si daca acum e altul, insa nu doreau trafic intensificat prin satul lor cu pretentii (oricum au avut, insa invocasera si asta), mai bine zis vroiau ceva la schimb, si ar fi pus din start stalpii discordiei mai larg, numai bine pentru largirea discutata inca de pe atunci, si reluata acum. Dumbravita sta cu morcovul sa nu fie la un moment dat absorbita de TM, motiv pentru care se tot pune de-a latul, se umfla ca broscoiul si in genere nu prea coopereaza, ca sa nu ii neglijeze cineva individualitatea… Nici cu primarul DoReMi nu ne e rusine, ca se grabeste la treburi ca un melc in zi fara ploaie… dar si dincolo la satul bogatzilor Dumbravita, is niste capete patrate…
I still dont understand?
Building 4 lines access from motorway to Timisoara via Dumbravita village?
Are they serious?
What will happen with these people living in Dumbravita? Their children? Jumping under cars when playing ball?
Is there any similar solution applicable in any country west from Romania???
Nica, nu era mai bine la Dudeștii lu pește? Aici la CJ e de muncă…Ce treabă are Fritz cu proiectele CJ? Nu esti tu liderul, conducatorul si salvatorul judetului? Nu esti in stare sa miști santierul dintre centură si autostradă. Cu bucata asta prin Dumbrăvița o sa iti rupi gatul definitiv. Te-am votat ca un fraier. A doua oara nu se mai întâmplă nici dacă plangi pe umăru lu Fritz!
Drumul trebuie facut pe banii primariei , judetului, nu cu fonduri de la Uniunea Europeana, soseaua de centura la fel, interzise dieselurile vechi prin oras, traficul greu la fel, mai multa iarba si copaci, incurajat mersul pe bicicleta, renuntat la tramvaie si troleibuze pentru ca sunt prea costisioare, nu avem bani de ele, niste autobuze moderne germane pot face o treaba buna la preturi pe care ni le putem permite, tramvaie la 2500000euro nu ne permitem.
SA BAGE AITOBUZE CUM AU FACUT LA GOROC PE LINIA L 16 CE E ASA MARE LUCRU !!1
Dar eu tot nu inteleg de ce il intereseaza pe primarul timisoarei de firobuzul din dumbravita! Daca dau stalpii jos si tot vor sa ii plimbe pe dumbraviteni pe banii timisorenilor sa puna autobuze si gata.
Oricum si nica si fritz is niste neica nimeni. Dar i-au votat lumea democratic, nu?
-
Nu democratic, ci idiocratic au fost votati. Democratia presupune ca votantul e responsabil! ia intreaba-i pe votanti ce responsabilitati si-au indeplinit cand au votat, in afara de a merge pana la urne? Cati stiu ce proiecte li s-au promis de fiecare parte ce a candidat, cu ce termene, cu ce surse de finantare, cat de fezabile sunt proiectele propuse si viziunea, nu mai zic de alte resurse necesare pentru implementare. S-au votat sloganuri, bla bla “emotional”? No, asta a iesit, asta avem.
Pai troleibuzul intoarce in giratoriu!
De ce nu puteau lucra de la giratoriu la centura?
Au stat hoapele luni de zile nemiscate!
CJ de rahat, firme si contracte de rahat, lucrari de rahat!