Potrivit reprezentanților Consiliului Județean Timiș, extinderea la patru benzi a drumului județean 691 ar fi posibilă dacă Primăria Timișoara ar accepta mutarea stâlpilor de susținere a rețelelor electrice pentru troleibuz.
Aceștia susțin că deși a fost încheiat un protocol cu primăriile din Timișoara și Dumbrăvița pentru predarea acestor stâlpi, nici acum operațiunea nu a avut loc.
„Refuzul Primăriei Timișoara de a preda stâlpii și rețelele de alimentare pentru troleibuze echivalează cu blocarea și, în curând, pierderea finanțării europene. Noi, la Consiliul Județean Timiș, am restartat proiectul. În două săptămâni încheiem depunerea ofertelor pentru tronsonul de la benzinăria Socar la autostradă, însă în absența colaborării Primăriei Timișoara nu putem atinge indicatorii de proiect. Acest lucru înseamnă afectarea semnificativă a gradului de absorbție a fondurilor europene, e sabotaj față de cetățeni și față de parteneri. Primăria Timișoara s-a comportat neloial interesului comunității și a acționat strict pe considerente politice”, a spus Alin Nica, președintele Consiliului Județean Timiș.
Liderul administrației județene a declarat că, dacă în termen de o săptămână, până înainte de Crăciun, Primăria Timișoara nu predă rețetele electrice pentru troleibuz, finanțarea pentru DJ 691 va fi, cel mai probabil, pierdută.
Se pierde sau nu finanțarea?
Cu toate acestea, administratorul public al județului, Marian Constantin Vasile, spunea cu puțin timp în urmă, la finalul lunii septembrie, că este exclus ca drumul să piardă finanțarea și că o nouă licitație ar fi putut lansată în viitorul apropiat. În plus, acesta mai spunea atunci că s-a ajuns la un acord între CJ, Primăria Timișoara și Primăria Dumbrăvița.
„Vrem ca totul să se deruleze cât mai bine și vom sta lângă partenerii noștri. În 4 luni, cu aproximație, am putea demara ordinul de începere pentru execuție […] Protocolul între cele trei instituții a fost agreat și va veni în plenuri și va avea efecte. Prin el clarificăm aspecte tehnice și patrimoniale financiare sau sustenabilitate pe termen lung, inclusiv pe cinci ani de acum înainte”, a mai declarat în septembrie administratorul public al județului.
În plus, încă din vara anului 2021, Primăria Timișoara a desemnat două persoane pentru a colabora și asigura comunicarea în cadrul proiectului, cu care CJT ar fi trebuit să țină legătura și prin care ar fi trebuit să înștiințeze primăria asupra modificărilor apărute în documentație.
Pentru lotul 1 Timișoara – Dumbrăvița s-a aflat în procedură de licitație, însă doar pentru completarea și aducerea la zi a valorilor din proiectul tehnic. Ofertele au putut fi depuse până în 6 decembrie. O singură firmă, DORAGI CONSULTING, din Timișoara, s-a arătat interesată de aceasta. Pentru lotul 2, se află în desfășurare o licitație prin care CJT caută un constructor care să se ocupe de execuția lucrărilor. Ofertele pot fi depuse până în 28 decembrie – deci nici aici CJ nu are stabilit un executant.
Horia Bugarin, primarul comunei Dumbrăvița, ne-a declarat că instituția a făcut toate diligențele ca proiectul să continue.
„Am afirmat acest lucru și la anterioara ședință de acum o săptămână. Nu noi predăm stâlpii. Sunt proprietatea Primăriei Timișoara, noi nu avem stâlpi în proprietatea unității administrative teritoriale Dumbrăvița si cei de troleibuz și cei ai Enel”, a declarat pentru Tion Horia Bugarin.
Lațcău: Nu stâlpii de troleibuz stau în calea acestui proiect, ci nepăsarea lui Nica
În replică, viceprimarul Ruben Lațcău a transmis că „timișorenii și timișenii pot vedea zilnic cât de performantă este instituția condusă de Alin Nica, atunci când urcă sau coboară de pe autostradă, la Giarmata. În disperare de cauză, acesta găsește scuze și inventează vinovați”.
Lațcău este de părere că dacă se va pierde finanțarea europeană, singurul vinovat va fi președintele CJ Timiș.
„Timișul este pe cale să piardă finanțarea europeană din cauza incompetenței președintelui Nica și a acoliților săi. Ca să fie foarte clar pentru toată lumea, așa cum relata și presa, la finele anului 2021, șantierul de pe DJ 691, între Timișoara și urcarea pe autostradă de la Giarmata, ajunsese la doar 28% stadiu de execuție. După 3 ani și jumătate de «lucrări în forță». Apoi consiliul județean a rupt contractul cu vechiul constructor. De aproape un an, pe acest drum nu s-a mai mișcat nici măcar o piatră, nu există nici proiect tehnic actualizat, nici constructor, nici aviz de mediu. Tot primăria este de vină și pentru asta?”, întreabă retoric edilul.
Ruben Lațcău a mai declarat că, pe de altă parte, CJ Timiș nu a avut nicio problemă să adjudece licitația pentru acest drum, ba chiar să pornească lucrările.
„Dacă nu ar fi avut dreptul să intervină asupra stâlpilor, Consiliul Județean nu putea semna acordul de finanțare și nici porni lucrările. Alin Nica este disperat acum pentru că e pe cale să piardă cea mai mare finanțare europeană a instituției pe care o conduce.
Nu, nu stâlpii de troleibuz sunt cauza blocării acestui proiect, ci nepăsarea lui Alin Nica față de problemele reale ale administrație. Dacă ar da mai des pe la birou, poate le-ar afla din timp. La fel cum nepăsarea lui se vede și la Castelul Huniade, un alt obiectiv esențial care nu mai poate obține finanțare europeană.
Dacă nu știe cum să ducă la bun sfârșit un proiect, în loc de ultimatumuri, Alin Nica ar trebui să ceară ajutor. Suntem bucuroși să i-l acordăm”, a mai adăugat Ruben Lațcău.
Are sau nu are CJT studiu de impact asupra mediului pentru DJ 691?
Potrivit Serviciului de dezvoltare teritorială și transport din cadrul CJT, „există un raport de impact asupra mediului privind modernizarea DJ691”, însă documentația, solicitată de Agenția Pentru Protecția Mediului nu a fost definitivată.
„Studiul și întreaga documentație solicitată de Agenția pentru Protecția Mediului pentru obținerea acordului nu au fost definitivate deoarece, începând cu luna februarie 2022, Acordul contractual nr. 15057 — Proiectare și execuție lucrări «Modernizare DJ 691: Lărgirea la 4 benzi a sectorului km2+725 (sens giratoriu) — Centură Timișoara — Autostrada A1 (km2+975)» încheiat între autoritatea contractantă Județul Timiș și antreprenorul asociere Tehnocer S.R.L., OPR Asfalt S.R.L., OBRAS PUBLICASY REGAIDOS S.A. și PROCAD S.R.L. a fost reziliat”, ne-au informat reprezentanții CJT.
Studiul de evaluare a impactului asupra mediului, cerut de Agenția Națională pentru Protecția Mediului (ANPM), aflată în subordinea Ministerului Mediului, printr-o Directivă a Uniunii Europene, este necesar pentru a asigura desfășurarea unei activități în parametrii legali privind protecția mediului. Procesul trebuie făcut în conformitate cu legislația națională de mediu.
Acest lucru este important întrucât această procedură reprezintă unul dintre pașii pentru obținerea acordului de mediu, obligatoriu pentru proiecte publice (sau private) care pot avea impact semnificativ asupra mediului.
Pe aceeași temă:
Au început în sfârșit reparațiile pe DJ691, drumul care duce din Dumbrăvița spre Lipova
Trimite articolul
Xhai “ai nostri!’ !!! “pe ei, pe ei, pe ei pe “. si dai si lupta si dai iara…n-avem timp de munca, suntem ocupati cu lupta.
Multumim suporterilor echipei “noastre” pentru sustinere, desi ne-am astepta sa fie mai ca in “Green street hooligans” fata de suporterii alorlalti Pe ei!
#idiocracy
-
Ai inteles perfect, adica nimic! Constructorul poate cere treaba asta, nu beneficiarul!
De la benzinarie si pana la Autostrada nu e niciun stalp
-
Si de la punctul 0 pana la A si de la B la C?
NATIE DE TIMPITI RESPECT AUISTRIA !
-
Daca cer spaga sa iasa la vot…
-
tu suferi de sindromul Stokolm
-
CORECT!!
Bravo Latcau! Da-i peste gura bulangiului de la usl care pun bete in roate dezvoltarii Romaniei de 32 de ani incoace!
Lasă că vine Robu primar iarăși și preda el stâlpii. Aaaa stai, că proiectul a început de pe vremea lui Dobra, că dacă dobra nu începea proiectul asta și lărgirea spre Moșnița și lobbyul pentru centura și câte și mai cate nu era nimic făcut astăzi! Și ghici cine era primar la Timișoara? Robu. Și atunci Robu nu a vrut să facă nimic sa avanseze proiectul! Ia uite cum se întoarce roata mai pnlistilor!
Oricum cred că suntem unici in tara. Tot timpul am avut grija sa votam un partid la Timișoara, altul la județ și altul la parlament. Că sa fie cearta tot timpul local.
Latcau , Fritz si Nica ,
terminati cu cearta si apucati-va de treaba . Vin alegerile si o sa ajungeti sa carati cafele pentru cei de la AUR .
Vesnica poveste mioritică, prostia, incompetența și nemernicia haitei politice duc la același rezultat……
ORICUM STALPII AIA AU FOST PUSI OSTENTATIV….TOCMAI SA NU SE FACA 4 BENZI IN DUMBRAVITA