250.000 de lei, echivalentul a aproape 60.000 de euro, a pus deoparte Consiliul Județean Timiș, în bugetul pe 2021, pentru strategia de dezvoltare a pistelor de biciclete în județ. Aceasta va include studii de fezabilitate, documente topo-cadastrale, proiecte tehnice, dar și servicii pentru a dobândi terenuri.
În prima fază, pentru elaborarea strategiei se vor face dezbateri cu cicliști, cu experți din străinătate și cu primari din județ.
„Strategia va presupune inițial discuții cu comunitatea bicicliștilor, cu experți din străinătate care au implementat în alte landuri strategii de acest fel și inclusiv cu primarii. Ce-mi doresc de la această strategie este să avem la final trasee și piste de biciclete în județ, care după să fie implementate între localitatea X și Y și când implementăm, să știm exact cum facem, să atingem punctele turistice din județ și să fie niște piste de biciclete care pot fi folosite la cicloturism, la mersul la job (la serviciu – n.r.), eu mă gândesc și mai departe, să fie niște trasee pentru concursuri de ciclism, deci cumva să fie complex. Nu trebuie să fie o pistă pe lângă un drum județean și gata să tragem o linie pe asfalt, ci să fie piste reale la nivelul județului, printre locuri frumoase, să meargă oamenii să viziteze locurile respective, să fie piste safe (sigure – n.r.)”, a declarat Cristian Moș, vicepreședintele CJ Timiș, pentru Tion.
Plan de 4 ani
În cazul municipiilor, unde există Planuri de Mobilitate Urbană Durabilă și unde s-au făcut deja piste de biciclete, conducerea CJ Timiș vrea sincronizarea cu cele existente și realizarea unor trasee unitare.
„Ce îmi doresc este să ne sincronizăm cu Timișoara sau cu localități care vor piste, noi nu intrăm în planurile lor, însă nu vreau să ne trezim că noi ajungem cu pista la intrarea în Timișoara pe o parte, iar ea e pe cealaltă. Logic, se poate întâmpla. Îmi doresc o gândire unitară, câte piste ies din Timișoara exact și câte continuă în județ. Trebuie o strategie sincronizată. Dimensiunea pistelor va fi standard, chiar dacă dezbaterea va dura, vreau ca toată lumea să se implice. Când cinci primării vin, de exemplu, și spun că vor piste între ele, noi să avem strategia cum trebuie făcut. Nu e un proiect care să se închidă într-un an de zile, dar în patru ani, dacă tragem cum trebuie, s-ar putea să avem chestia asta”, ne-a mai spus Cristian Moș.
Conform principiului dezvoltării durabile a mobilității urbane, drumurile publice trebuie să fie împărțite pentru a asigura mersul pietonilor, mersul cu bicicleta, loc pentru transportul public și pentru mașini.
Potrivit vicepreședintelui CJ Timiș, în anul 2018 România înregistra cel mai mare număr de decese în rândul bicicliștilor raportat la un milion de locuitori, conform datelor centralizate la nivelul Uniunii Europene. Strategia Națională pentru Siguranță Rutieră 2016-2020 spune că insuficiența amenajărilor rutiere special destinate bicicletei a fost identificată ca fiind una dintre cauzele principale în cazul accidentelor în care sunt implicați bicicliștii.
Pe aceeași temă:
Un milion de lei de la CJ Timiș pentru proiecte propuse de oameni, prin Bugetul participativ
Bugetul județului Timiș pe anul 2021 a fost aprobat. Consilierii PSD nu au votat
Trimite articolul
Xda, e bine, e frumos, sa vedem cand se vor realiza…
Pana atunci propun sa scoata bordurile de la terminarea trotuarului in dreptul pistelor de biciclete, si sa niveleze un unghi usor de luat, ca sa nu-ti lovesti tot timpul roata acolo unde exista asa.
Draga Mos,
De la un biciclist convins, care are si toata familia dupa el, noi ne-am dori ca pistele din oras sa nu fie pe carosabil. Sa fie piste din cel putin 2 directii spre fiecare scoala, spre marile parcuri. Sa avem semafoare pentru biciclete, cum sunt si in Olanda.
La nivel de judet: pistele sa fie la distanta de drumurile nationale, sa fim in siguranta, asa cum se vede de la granita cu Ungaria incolo.
Sa continuati pista de la Bega spre est, cel putin pe un mal. Sa putem ajunge la Bazos, Buzias si in nord spre Charlottenburg si Radna. Sa inconjoare si sa intre prin paduri de pe traseu, chiar pe drumuri forestiere / pietruite.
Sa nu trebuiasca sa ne ferim de masini.
Sa umpleti Padurea Verde de trasee, care sa le putem trasa si masca pe aplicatiile pe mobil.
Sa interziceti vanatoarea (legala si ilegala) in Padurea Verde si alte paduri din judet in weekend, si in zilele de sarbatori legale + cel putin inca o zi pe saptamana.
La fiecare 5km de traseu prin pustietate/padure, sa aveti un panou solar cu o priza, cu un telefon de urgenta.
Va multumim.
-
Nu inteleg de ce vrei sa circuli atat prin padure, da daca este ceva amenajat sa rama asa, dar daca vrei sa faci alte tradesee parerea mea este sa nu se faca, nu de alta dar de ce sa stricam natura. Se pot face pe langa padure. De ce sa bagam pietre sau asfalt in padure…Aici e vorba de piste asfaltate nu enduro…
-
Vai de capul tau tefelistule, tu ai impresia ca toata lumea se invarte in jurul bicicletei tale. Pistele alea pe care le soliciti separat de sosea sau trotuar se pot face dupa reguli sau dupa standarde daca muti trotuarul inspre spatiul verde intre strada si case/bloc. Ca sa respecti normativele de procent de ocupare a terenului si de spatiu verde necesar unui oras atat de poluat (ca doar nu o sa vrei sa reduci din spatiul verde in favoarea betonului si a pistelor) trebuie sa muti si casele si blocurile mai in sapte, etc. Sesizezi unde este o problema cu aberatiile pe care le propui tu si ineptul ala minion de la prefectura ? Pendulezi in cererile tale de toata jena ba catre primar ba catre prefect, in mintea ta sunt unul si aceeasi persoana/institutie. Stai jos si du-te si termina-ti de baut laptele de chia, lasa propunerile pentru altcineva.
Nu uitați de pietoni
In sfarsit o administratie care are viziune pentru mersul cu bicicleta. Vreo 8 luni pe an e cel mai ecologic si sanatos mijloc de transport trebuie incurajat prin realizarea infrastructurii necrsare si care sa asigure siguranta si viteza de deplasare.
Eu v-as recomanda sa aveti strategia pusa la punct inca de anul acesta si in anii urmatori sa fie implementata pe etape.
Sectiunile critice de piste de biciclete sa fie implementate cu prioritate deoarece lumea isi pierde repede rabdarea si mobilizarea pentru adoptarea aceastui mijloc de transport va fi mai greoaie.
“CJ Timiș vrea o strategie a pistelor de biciclete, cu 60.000 de euro. Moș: În 4 ani s-ar putea să o avem”
Sa avem o strategie a pistelor de biciclete, posibil, peste 4 ani este echivalent cu a spune “nu voi lucra nimic in mandatul asta pentru ca, peste 3 ani si 6 luni vor fi din nou alegeri”. Elaborarea unei strategii pentru pistele de biciclete nu are cum sa dureze mai mult de 1 an pentru ca sunt alte orase si chiar tari care au asa ceva de o bucata buna de timp. Un exemplu este Olanda, unde bicicleta este folosita frecvent de o buna parte a populatiei. Tot ce trebuie este sa ia legatura cu olandezii, sa vada cum si-au facut strategia si sa o aplice aici cu ajustarile de rigoare. Repet: maxim 1 an si chiar si asa mi se pare foarte mult. Insa, trebuie sa nu uitam ca cei din USR nu au acceasi mentalitate ca si vechea clasa politica, intens criticata si aratata cu degetul de ei.
4 ani? Mars, ma, piticule