Consilierii județeni au votat proiectul de hotărâre „privind constituirea Comisiei mixte pentru analizarea condițiilor aderării Județului Timiș la Asociația Societatea Metropolitană de Transport Timișoara (SMTT)”. Ce vor mai exact aleșii județeni să facă este să analizeze și să vadă dacă parteneriatul cu SMTT ar fi o soluție sau nu. Problema este ridicată în contextul în care operatorii economici privați nu mai fac trasee de transport public în județ, doar o treime din traseele posibile fiind funcționale.
„Acest proiect privește o situație mai specială pe care o avem în județul nostru cu privire la transportul public. Din cele 100 de trasee existente în județul nostru, în ultimii ani, tot mai multe firme care aveau licență de transport pe traseele intra județene au renunțat la aceste trasee sau am avut licitații eșuate, nereușind să atragem niciun transportator pe drumurile din județul nostru, în prezent fiind operaționale 30 de trasee din cele 100 pe care le vrem la nivelul județului. Acest lucru ne-a făcut să facem o analiză a factorilor care împiedică mediule economic să se implice în rezolvarea acestei probleme cu cât mai mult că peste două săptămâni începe școala și avem semnale din partea multor părinți dar și navetiști din multe părți din Timiș cu privire la acest aspect. În urma analizei pe care am făcu-o a reieșit că pe măsură ce SMTT și-a extins raza de activitate de la zona strict periurbană până la 38 de comune, acest lucru a făcut ca anumite trasee, majoritatea lor, care făceau legătura între orașe și comune și municipiul reședință de județ să nu mai fie rentabile din punct de vedere economic pentru că SMTT a scos stațiile din acele trasee, făcând traseele cu localitățile rămase ineficiente din punct de vedere economic”, a explicat Alin Nica, președintele CJ Timiș.
În această situație s-au propus două soluții: înființarea unei societăți de transport județean sau „aderarea” la SMTT. Aleșii județeni sunt pentru a doua variantă, astfel că la nivelul instituției s-a format o comisie de negociere și analiză de intrare a județului în SMTT.
„Noi aveam două variante – fie creăm o asociație de transport județean prin care să realizăm acest sistem de transport public la nivel asociativ și să fie posibilă subvenționarea de către primării, fie participăm în cadrul SMTT ca parteneri, alături de toate celelalte UAT-uri și să extindem această asociație la nivel județean și să facem posibilă rentabilizarea acestor trasee intra județene și posibilitatea de subvenționare din partea primăriilor pe traseele considerate rentabile de către mediul economic privat. Prima variantă ar fi cea de concurență cu SMTT și acest lucru nu ar duce la avantajele scontate, în consecință, s-a propus constituirea acestei comisii de negociere și analiză de intrare a județului Timiș în SMTT și să se discute cu membrii acestei asociații pentru că nu putem intra în asociație cu forța”, a mai punctat Nica.
Din comisia de analiză și negociere vor face parte următorii consilieri județeni: Cosmin Costa, Lucian Blaga, Vlad Șendroiu, Laura Boldovici, Mihai Ritivoiu și Valentin Corman.
editor Amalia Kui
Trimite articolul
XLa distante de peste 15km, trebuie autobuze cu scaune tapitate. numa’ zic, suntem in secolul xxi… despre centura de siguranta conform normelor europene ce sa mai zic, nu mai zic nimic.
-
Pai, conform legii, autobuzele STPT nu sunt autobuze pentru uz interurban. NU au tahograf, nu au centuri de siguranta…
Pe langa asta, prin folosirea autobuzelor STPT pentru rute metropolitane, se reduce numarul de vehicule care ar trebui sa fie folosite in Municipiul Timisoara. Serviciile din oras lasa de dorit.
Sunetem o natie de prosti. NOI timisorenii am platit aceste autobuze ca ele sa fie folosite la sate in timp ce noi alatorim in autobuze mici fara conditi, aglomeratie, fara AC, si la intervale de juma de ora mini deoarece autobuzele moderne cat de cat sunt pe traseu, plimba aerul pe la sate, nu cred ca sa fgaca ceva bani pe la sate, doar se uzeaza. Ar trebui sa intervina DNA, e ilegal sa folosesti aceste autobuze la tara desi TIMISORENII au platit! DAR SI PULIMEA CARE TACE e de vina!!!!