Consiliul Local și Primăria Timișoara au spus „da” proiectului Consiliului Județean Timiș. Dacă CJT merge mai departe cu planul să atragă bani de la Uniunea Europeană, lucrarea nu poate începe mai devreme de 2021, pentru că ar presupune și mutarea mai multor stâlpi de troleibuz dintr-un alt proiect european. Primarul Nicolae Robu spune că este dispus să facă un parteneriat cu CJ Timiș și să aloce bani din bugetul local pentru șantier, ca în 2020 să avem deja patru benzi spre autostrada care ne leagă de Arad.
Epopeea drumului care leagă localitatea Dumbrăvița de Autostrada A1 continuă. După ce Nicolae Robu a cerut CJT să transfere șoseaua primăriei, Călin Dobra, președintele Consiliului Județean Timiș, susține că drumul nu poate fi lărgit pentru că extinderea este blocată de stâlpii de troleibuz puși acolo cu fonduri europene. Planul liderului CJT este să depună pentru finanțare pe POR 2016-2020 proiectul lărgirii la patru benzi a drumului de la intrarea în Dumbrăvița, dinspre Timișoara, către autostradă. Dobra a cerut municipalității să facă demersurile pentru mutarea stâlpilor, operațiune pentru care este nevoie de aviz de la autoritatea de management.
Marți, consilierii locali au votat un proiect de hotărâre care prevede „încheierea unui parteneriat între Unitatea Administrativ-Teritorială Județul Timiș, Unitatea Administrativ-Teritorială Municipiul Timișoara, Unitatea Administrativ-Teritorială Comuna Dumbrăvița, pentru realizarea în comun a DJ 691 – lărgirea la 4 benzi a sectorului sens giratoriu – Centura Timișoarei, sens giratoriu – Autostrada A1, în vederea accesării fondurilor nerambursabile alocate prin Programul Operațional Regional 2014 – 2020”.
Dacă se merge pe acest plan, cu fondurile europene, anul 2021 ne va prinde cu siguranță cu un șantier uriaș chiar la intrarea în Timișoara dinspre Arad.
„Având în vedere faptul că executantul obiectivului de investiție «Extindere rețea troleibuz Dumbrăvița (Accesibilizarea zonei prin extinderea rețetei de troleibuz Timișoara – Dumbrăvița)» a acordat o perioadă de garanție de cinci ani de la data finalizării lucrării, precum și faptul că se păstrează valabilitatea contractului de finanțare pe o perioadă de 5 ani, CJ Timiș ne asigură că a elaborat graficul de eșalonare a investiției astfel încât indicatorii proiectului și garanția de bună execuție să nu fie afectate. Astfel, realizarea lucrării va începe după data de 1 ianuarie 2021”, se arată în referatul care însoțește proiectul votat marți în CLT.
Dacă municipalitatea obține acordul pentru mutarea stâlpilor de la autoritatea de management, atunci Consiliul Județean Timiș va plăti din fonduri proprii această lucrare. Are nevoie de acordul constructorului, care va trebui avizat de Primăria Timișoara.
Proiectul nu a fost tipărit însă fără obiecțiile edilului-șef. Robu a scris cu pixul pe hârtie ce crede despre planul CJT și spune că este dispus să facă un parteneriat cu autoritățile județene, pentru a lărgi împreună drumul spre A1.
„Consider că ar fi fost mai potrivit ca lărgirea la 4 benzi a drumului în cauză să se facă pe venituri proprii ale CJ Timiș, pentru că lucrarea să poată fi încheiată până la finele anului 2020, astfel încât să fie dată în folosință pentru 2021, atunci când Timișoara va fi Capitală Europeană a Culturii. Municipiul Timișoara este deschis la un parteneriat în acest sens, asumând o cotă parte din cheltuieli, la limită chiar 100%”, a scris edilul.
Proiectul de extindere a șoselei va fi finanțat cu aproximativ 20 de milioane de euro – lărgirea la patru benzi de la intrare în Dumbrăvița până la centură și de la centură la autostradă, iar CJ Timiș ar trebui să-l depună pentru fonduri europene până în 13 iulie.
Citiți principiile noastre de moderare aici!