Drumul județean (DJ) 691, care asigură legătura între Timișoara și județul Arad, va fi modernizat și pe porțiunea dintre nodul către autostrada A1 și limita cu județul Arad. Consiliul Județean Timiș a lansat licitația pentru modernizarea porțiunii de 29 de kilometri care traversează localitățile Pișchia, Fibiș, Mașloc și Alioș.
„Principalele tipuri de lucrări pentru realizarea investiției prevăzute prin contract sunt:
- modernizarea drumului județean cu o bandă de circulație pe sens;
- intersecții cu drumurile și străzile laterale; realizare unui sens giratoriu la km 17+884;
- accese la proprietăți;
- stații de autobuz;
- parcări în intravilan și în extravilan cu dotări minime;
- refugii auto;
- două platforme de cântărire auto pentru cântarul mobil;
- platformă de cântărire auto existentă – modernizare și dotare;
- trecere la nivel cu calea ferată la km 18+355 a drumului județean (km20+385 CF 217 Timișoara Est – Radna) – amenajare trecere la nivel cu dale elastice;
- trecere la nivel cu calea ferată la km 40+268; a drumului județean (km45+105 CF 217 Timișoara Est – Radna) – amenajare trecere la nivel cu dale elastice și instalație SAT;
- iluminat stradal și rețele electrice;
- realizarea dispozitivelor de colectare și scurgere a apelor pluviale;
- realizarea podețelor tubulare și a podețelor dalate;
- reparații la podul de la km 18+779 și la podul de la km 42+600;
- elemente de siguranța circulației”, se arată în descriere investiției.
Valoarea estimată a lucrărilor este de 85,5 milioane de lei, fără TVA. Adică 101,7 milioane de lei sau 20,4 milioane de euro, TVA inclus. Contractul va avea o durată de 24 de luni. Ofertele pot fi depuse până pe 27 noiembrie, ora 15.
Rămâne la o bandă pe sens
Porțiunea care trece prin Dumbrăvița și Giarmata, până la nodul de intersecție cu autostrada A1, a fost deja modernizat și lărgit la patru benzi.
Porțiunea scoasă acum la licitație, însă, va rămâne la două benzi.
„Practic, dorim să continuăm modernizarea DJ 691 după partea aceea de 10 kilometri pe care am lărgit-o spre Dumbrăvița și Giarmata și să modernizăm acest «cel mai circulat drum județean din Timiș» până la limita cu județul Arad. Cei de la Arad au modernizat porțiunea lor de drum până la intersecția cu DJ 682 acum cinci ani de zile. Drumul este încă în garanție la Arad, din ceea ce știu eu. (…)
Nu e necesară lărgirea la patru benzi mai încolo de autostradă, cel puțin nu în acest moment. De la Arad, cu atât mai puțin, cu cât traficul în zona lor este și mai redus. (…) Să ajungem la acel moment când va fi necesar să îl lărgim la patru benzi, dar în următorii 10 ani sigur nu va fi această nevoie. Dar când va fi nevoie, sigur vom proceda în conformitate cu nevoia”, a explicat președintele CJT Alin Nica, în august.
Vă amintim, drumul de 29 de kilometri este reparat periodic de Consiliul Județean Timiș, dar distrus de camioanele care circulă încărcate peste tonajul aprobat de autorități. Șoseaua care duce la Lipova trece prin Alioș, unde este montat un cântar fix pentru mașinile de mare tonaj care trec prin zonă și ultima oară a avut parte de reparații în vara anului 2022.
Documentația DALI a fost aprobată de consilierii locali în octombrie 2023. În februarie au fost aprobate și exproprierile. În mai, a urmat aprobarea proiectului tehnic și a devizului general, dar și înaintarea cererii de finanțare europeană.
Până la urmă, CJT a primit o finanțare de 102,5 milioane de lei prin PR Vest 2021 – 2027 pentru acest proiect, dar va trebui să suporte și o cofinanțare de peste 24 de milioane de lei. Contractul de finanțare cu ADR Vest a fost semnat la final de august.
Cât despre prima porțiunea a drumului, cea de 10 kilometri care traversează Dumbrăvița și Giarmata, modernizarea ei a întâmpinat peripeții. Primul constructor a abandonat lucrările, iar licitația a fost reluată. Până la urmă, lucrările au reînceput cu Lotul 2, cel dintre centură și autostradă, în aprilie 2023, și au fost încheiate după un an, în aprilie 2024.
În ceea ce privește Lotul 1, lucrările au început în prima parte a lunii septembrie 2023 și s-au finalizat la jumătatea lunii aprilie 2024. Recepția lucrărilor s-a făcut de abia în iunie.
Trimite articolul
XAineeeee, du-te mai baiatule acasa si nu ne mai condamna la mediocritate cu drumuri ca asta ramas la 2 benzi… Esti nociv prin lipsa de viziune, pragmatism si mediocritatea ta pt acest judet care se vrea a fi cel mai dezvoltat din Romania.
-
Problema acestui drum nu sta numarul de benzi* ci un fundatie.
Daca numarul de benzi este pentru moment suficient, fundatia nu rezista camioanelor incarcate cu balast care vin de la Mures.
Se si vede dealtfel ca drumul este distrus pe banda de mers catre Timisoara.
Posibil ca daca s-ar respecta tonajul problema nu ar exista. Si atunci intrebarea: ce e mai simplu si mai ieftin, sa faci controale pana se obisnuiesc sa respecte tonajul sau sa repari drumul de “n” ori pe an?
Prima varianta e cea simpla, a doua asigura in permanenta de lucru celor de la drumuri…
Cu banii cheltuiti pana acum pe peticirile fara numar, l-ar fi consolidat sa reziste realitatii.*posibil ca pe viitor, daca se dezvolta turismul in directia Charlottenburg- Altringen, sa se justifice cele 4 benzi cel putin pana la Masloc.
-
arthur esti pe langa subiect. Daca prima varianta este mai simpla cum zici tu, a doua varianta care asigura in permanenta de lucru celor de la drumuri… este optiunea factorului politic! Politia si ISCTR nu pot amenda pe nemernicii care depasesc tonajul autorizat pentru ca a doua zi ”zboara” de pe post la presiunea patronilor care transporta piatra de la balastierele de pe valea Muresului
-
Nu vad nimic legat de o pista de biciclete ca cea de pe porțiunea cu 4 benzi. E o ruta frecventata de cicliști, care printre basculante, devine foarte periculoasa.
Daca drumul ramane pentru tonajul de 25 de tone ca acum si vor circula in continuare bascule de 60 de tone e clar ca sunt bani cheltuiti degeaba. Cantar este si acum la Alios dar este nefolosit si blocat cu bariere, nu este nevoie de inca 2 cantare ci doar folost cel actual. Imi si imaginez cum se va circula in perioada reparatiilor cu zeci de stopuri si circulatie pe o singura banda.