Unul dintre proiectele cu fonduri europene derulate de Consiliul Județean Timiș (CJT), extinderea la patru benzi a DJ 691, se află în întârziere. Există chiar un mare pericol ca administrația județeană să piardă bani europeni.
Vă reamintim că în data de 19 ianuarie 2022, reprezentanții CJT au transmis o notificare de reziliere a contractului către firma Tehnocer, care lărgea la patru benzi drumul dintre Timișoara și Autostrada Vestului prin Dumbrăvița și Giarmata. Potrivit acestora, motivul rezilierii contractului a fost lipsa noii Garanții de Bună Execuție pentru asigurarea realizării obligațiilor asumate prin acordul contractual, în condițiile în care Garanția de Bună Execuție inițială consta într-o poliță emisă de City Insurance, care și-a pierdut valabilitatea deoarece societatea de asigurare a ajuns în faliment.
Astfel, în absența unei Garanții de Bună Execuție, Consiliul Județean Timiș nu ar fi putut face nicio plată către constructor, ceea ce în 2022 a blocat progresul pe șantier. Relațiile contractuale dintre CJT și constructor au încetat în data de 3 februarie 2022, la 15 zile de la notificarea de reziliere.
„Singurul proiect în întârziere din cauza rezilierii contractului de execuție este lărgirea la patru benzi a DJ 691, însă sperăm să recuperăm aceste întârzieri și să ne încadrăm în termenul stabilit de către finanțator, care este 31 decembrie pentru plăți efective din bugetul Uniunii Europene sau 30 iunie ca ultim termen ce se plătește după 31 decembrie și se suportă din bugetul local al județului Timiș. Eu cred că este realist să terminăm acest proiect până la unul dintre cele două termene”, a declarat Alin Nica, președintele CJT.
Acesta a adus în discuție neînțelegerile cu partenerii de proiect privind mutarea stâlpilor de troleibuz. Stâlpii au fost montați în comuna Dumbrăvița în anul 2015, când municipalitatea a câștigat un proiect cu fonduri europene privind transportul metropolitan.
„Important este să existe această facilitate pentru cetățeni, adică lărgirea la patru benzi. Dar ca să se întâmple acest lucru nu suntem doar noi parteneri în acest proiect, este și Primăria Timișoara, respectiv Primăria comunei Dumbrăvița. Și aduc încă o dată în atenție subiectul care constituie un fel de discordie între noi ca și parteneri, acei stâlpi prin intravilanul comunei Dumbrăvița. Dacă pe porțiunea între intravilanul comunei Dumbrăvița, respectiv centura Timișoarei și autostradă, suntem mai avansați pentru că am lansat chiar licitația pentru execuția acestui tronson, pe partea de intravilan în Dumbrăvița, deși sunt doar trei kilometri, vom avea chiar săptămâna aceasta sau la începutul săptămânii viitoare o ultimă întâlnire cu partenerii și cu Agenția pentru Dezvoltare Regională (ADR) Vest pentru a rezolva această problemă o dată și pentru totdeauna, să știm o dată clar, dacă mai investim bani din bugetul județului Timiș pentru acest proiect pe intravilanul comunei Dumbrăvița și mai facem proiectul, îl actualizăm, facem toți ceilalți pași, toate celelalte demersuri sau nu mai facem acest lucru, dacă Primăria Timișoara nu dorește să ne dea acei stâlpi, într-un mod ferm, clar, nu declarativ, ci pe documente cu inventarul actualizat, așa cum spune legea.
Cu Primăria Dumbrăvița nu avem probleme majore, pentru că am avut o relație foarte corectă și apropiată. Le-am transmis de fiecare dată proiectul în diferite faze de proiectare și au răspuns cu celeritate, cu observații pertinente, de cele mai multe ori, cu privire la soluțiile propuse de proiectant și pe care le-am integrat ulterior în soluția tehnică finală. Însă cu Primăria Timișoara este această problemă a stâlpilor de troleibuz care nu a fost rezolvată nici până acum”, a afirmat Alin Nica.
Dacă Primăria Timișoara nu va preda stâlpii, președintele CJ Timiș spune că se va aplica varianta de rezervă.
„Ne vom adapta, mai avem pregătită o variantă de rezervă, în caz că Primăria Timișoara nu dorește să ne dea stâlpii, este varianta să facem trei benzi, nu patru benzi și atunci rămâne doar o zonă în jurul sensurilor giratorii și o porțiune unde drumul este foarte strâns, doar pe două benzi de circulație, unde poate găsim un acord din partea primăriei legat de acești stâlpi, măcar pe aceste porțiuni de drum.
Încă putem să modificăm proiectul pentru că noi am semnat contractul, am trecut de faza de expertiză, am semnat contractul cu proiectantul care să actualizeze proiectul tehnic și acesta are termen de realizare două luni pentru proiectul tehnic. Și de aceea, în momentul de față discutăm inclusiv cu proiectantul, chemăm partenerii cu proiectantul de față, ca să găsim cea mai bună soluție tehnică, inclusiv cu finanțatorul, cu colegii de la ADR Vest”, a mai precizat Nica.
La licitația lansată de Consiliul Județean Timiș pentru găsirea unui constructor care să se ocupe de execuția lucrărilor pe tronsonul al doilea al DJ 691 s-au înscris trei firme și o asociere. Ofertele au putut fi depuse până în 28 decembrie 2022.
„În momentul de față se evaluează propunerile tehnice depuse. Conform legii, perioada de evaluare în cazul licitațiilor deschise este de 60 de zile lucrătoare. Urmează evaluarea financiară, documentele suport DUAE (n.r. – Document Unic de Achiziție European), încheierea raportului de procedură, perioada de contestații și apoi încheierea contractului”, ne-au declarat, miercuri, reprezentanții CJT.
În data de 14 decembrie 2022, viceprimarul Ruben Lațcău ne declara că: „dacă nu ar fi avut dreptul să intervină asupra stâlpilor, Consiliul Județean nu putea semna acordul de finanțare și nici porni lucrările. Alin Nica este disperat acum pentru că e pe cale să piardă cea mai mare finanțare europeană a instituției pe care o conduce”, sugerând că nu este necesară predarea stâlpilor.
Pe aceeași temă:
Trimite articolul
XDe ce nu scrieti ca din cauza lui Fritz ? Sunteti manjiti de banii pe care i-ati luat de la Fritz ?
-
Corect, el e pres CJT. Cand mai comentezi, ia si creierul (daca il ai) cu tine.
-
DF e de vina ca inca nu exista um constructor ? Sau stâlpii de pe margine blochează onoratul CJT sa găsească un constructor ?
tipic USR care pune bete in roate, lasa ca vin alegerile…
-
Da, sigur ca da. Ca tocmai ce au terminat portiunea dintre autostrada si centura si numai stalpii ii impiedica sa termine complet mirifica lucrare.
Daca nu erau stalpii pe cine mai dadeau vina?
In 2015 cand s-a luat decizia plantarii stalpilor pe marginea ulitei principale USR nici nu exista. Gurile rele zic ca se stia de la bun inceput ca vor trebui mutati. Alti bani, alta distractie: cineva trebuie mereu sa aiba de lucru. O fi doar o barfa, cine stie.
Sa facă porțiunea dintre centura și autostrada și eok. Sa o lase mai ușor cu scuza legata de stâlpi.
Daca stalpii sunt problema, pana la stalpi de ce nu e gata?
Apropo, CJT si Nica in afara de bani dati la Muzeul Satului au mai facut ceva??
Muzeul, legatura cu autostrada, centura,….
Doar stalpii, ca in reclama: halatu, halatu, unde-i halatul?
Pacat, l-am votat.
..ORICUM, UNDE TRE SA DECIDA RUBENII DIN JURUL LUI FRITZ , întotdeauna veți vedea circ și scandal..!!!!!
. .acest ORATOR DESĂVÂRȘIT // SECTANT FRUNTAS ,a condus auto fără permis PT CA POATE și a mai CONDUS O ECHIPA DE 6 OAMENI LA CONTINENTAL , înainte ca COLEGII DE ORATORIE SA-L RECOMANDE CA BUN DE VICEPRIMAR
…SUCCES IN SUSȚINERE LUI PT MAI DEPARTE
-
Vezi ca olog e ala fara un membru (mana, picior), nu ala fara creier.
Dar pentru aberația de lucrare jnitiala cu plantarea stâlpilor lângă borduri nu e nimeni luat la întrebări?
Vad ca lumea intelege foarte bine problema si unde sta vina.