Vă reamintim că, marți, Societatea Metropolitană de Transport Timișoara (SMTT) a anunțat că, începând din 19 iunie, va suspenda liniile de transport către Ghiroda și Giarmata Vii: M11, M29, M30 și M35. Motivul este că Primăria Ghiroda nu și-a achitat facturile restante către SMTT.
Tot marți, dar spre seară, într-un videoclip postat pe Facebook, Ionuț Stănușoiu, primarul comunei Ghiroda, a venit cu o replică. Edilul a spus că facturile în cauză, într-adevăr, nu au fost achitate, însă motivul ar fi o majorare de tarif pe care o consideră ilegală și pentru care există și un proces în instanță.
Miercuri, viceprimarul Timișoarei, Ruben Lațcău, cel pe care Stănușoiu îl descria drept „primarul de facto al Timișoarei”, a venit și el cu o replică: majorarea de tarif a fost făcută în concordanță cu statutul SMTT, iar primarul Ghirodei este un „procesoman”.
Ruben Lațcău este președintele Adunării Generale a Acționarilor (AGA) la SMTT.
„Suspendarea despre care dânsul vorbește este datorată unui fapt foarte simplu: Primăria Ghiroda nu a plătit de șase luni transportul public. S-au strâns undeva pe la 1 milion de lei datorii curente și încă un milion de lei din facturile restante din regularizările din anii anterior. Deci, vorbim de undeva la două milioane de lei, pe care primăria Ghiroda îi are de plătit către SMTT/STPT”, a afirmat Ruben Lațcău.
Joi, în scandal s-a implicat și Alin Nica, președintele Consiliului Județean Timiș.
Astfel, Consiliul Județean Timiș face apel către Asociația de Dezvoltare Intercomunitară „Societatea Metropolitană de Transport Timișoara” (ADI-SMTT) să anuleze decizia de suspendare a curselor dintre Timișoara și comuna Ghiroda până la rezolvarea legală a conflictului.
De asemenea, CJT reamintește că, de mai bine de un an, solicită aderarea la asociație și implicarea activă în procesul de stabilire a curselor județene de transport.
Încă din ianuarie 2022, administrația județeană a început demersurile pentru începerea negocierilor cu SMTT în vederea intrării în rândul membrilor, demersuri care nu s-au concretizat până la această dată.
Conducerea CJ Timiș a solicitat, joi, ca SMTT să ia în serios solicitările și să nu mai tergiverseze luarea unei decizii care ar fi în favoarea cetățenilor din Timiș.
„Consiliul Județean Timiș nu va permite ca locuitorii din Ghiroda și Giarmata Vii să rămână fără transport în comun. Nu este corect, deoarece aceștia contribuie consistent la bugetul local al Timișoarei. 80% din bugetul local este generat de impozitul pe venit al persoanelor care muncesc în Timișoara, indiferent că locuiesc în Timișoara sau în mediul periurban. Există precedent la alte sisteme de gospodărire, cum este gestionarea deșeurilor, rețeaua de apă și canalizare. Este nevoie de o administrare similară și în ceea ce privește transportul public din județ. CJ Timiș și-a arătat disponibilitatea de implicare, inclusiv financiar, pentru că sunt localități unde copiii ajung greu la școală, cetățenii trebuie să aibă modalități de a ajunge la serviciu. Singurul interes al administrației județene este pentru persoanele care folosesc transportul public pe traseul Timișoara – Giarmata Vii – Ghiroda și retur, pentru care trebuie să fie asigurat un flux constant de transport”, a transmis Alin Nica, președintele CJ Timiș.
Liniile M11, M29 și M30 asigură legătura călătorilor din Ghiroda spre Timișoara, iar M35 face legătura Timișoara-Giarmata Vii și retur.
Pe aceeași temă:
Trimite articolul
XSa concluzionam:
transportul public in zonele periurbane este asigurat de SMTT din banii PRIMARIEI TIMISOARA iar primarii uselei din comunele limitrofe refuza sa-si plateasca partea!?
Daca nu le convine sa-si organizeze propriul transport spre oras sau sa stea la ei!
-
Transportul este plătit de fiecare primărie. STPT (fostul RATT) este transportatorul, furnizorul de servicii.
-
Ia te uita ca cei din Ghiroda nu platesc. Sau nu intelegi ce citesti? Deocandata, STPT-ul primeste banii de la SMTT. Daca SMTT nu primeste bani, de unde plateste? Daca tie nu ti-ar plati angajatorul salariul, crezi ca banca te pasuieste 6 luni?
-
-
si copiii care merg la scolile din tm? tot pe banii timisorenilor sunt? aia cu flotant, de ce sa investeasca primariile din zona metropolitana in scoli? ei fac puz primesc bani si atat
-
Se pare ca esti TOTAL analfabet functional. Cine solicita investitia primariilor din zona metropolitana in scolile din Timisoara?
-
ăă… cei din timisoara care nu mai au loc la scoli din cauza celor din periurban cu vize de flotant pe oras?
-
-
Daca nu iti platesti factura 2-3 luni la orice serviciu din ROMANIA t ise taie accesul la acesta, ti se adauga penalizari ZILNICE iar ca sa beneficiezi din nou de acel serviciu platesti o taxa. De ce ar fi diferit in cazul de fata? Doar pt ca acel capusat de la Ghiroda nu da 2 bani pe cetatenii sai apeland la miloaga CJT si relatiile pe care le are cu acestia , un nesimtit care nu ar trebui sa mai aiba access la transportul orasului pana nu isi plateste fiecare leu din datorie plus penalitati!
nu stiu cum, dar ruben reuseste sa ii bage in priza pe toti. bine le zice la astia din pnl ancorati de ani de zile la functii publice cu rezutate aproape 0 pt oras. bravo ruben, mai musca din establishmentul pnl care macane dar nu livreaza.
-
😂🤣😂🤣😂🤣…🤪