Iar ca strategia să prindă contur a trebui
realizată reabilitarea şi modernizarea
gărilor urbane şi rurale din judeţul
Timiş dar şi dezvoltarea de circuite
feroviare rapide şi directe pentru deplasarea
populaţiei, pe diferite relaţii: Municipii
(Timişoara, Lugoj) – zone periurbane;
Municipiul Timişoara – poli locali
judeţeni de dezvoltare; Municipiul Timişoara
– municipii reşedinţă ale Regiunii
Vest (Arad, Reşiţa, Deva).
Se mai doreşte modernizarea şi dezvoltarea
parcului de material rulant, destinat transportului de
persoane pe plan local şi fluidizarea
legăturilor feroviare directe şi rapide de
transport marfă între reşedinţele
de judeţe ale Regiunii de dezvoltare Vest
(Timişoara, Arad,
Reşiţa, Deva). O scurtă privire a
acestor obiective arată că de toate aceste
investiţii ar trebui să se ocupe
Regionala CFR Timişoara şi
CFR. Cum pentru regională
există numeroase informaţii de
desfiinţare, e destul de greu de prevăzut cum
se vor „influenţa” deciziile de
investiţii din zonă. Iar aceste
investiţii ar fi destul de mult legate şi de
o altă axă strategică, cea dedicată
Planificării strategice urbane. Aici se are
în vedere elaborarea de concepte de transport
integrat pentru persoane şi marfă la nivelul
zonelor metropolitane şi periurbane din
judeţul Timiş (Zona
metropolitană Timişoara
şi zona periurbană Lugoj), în
conformitate cu cerinţele dezvoltării
durabile.
Marcel Hoster
Citiți principiile noastre de moderare aici!