Mai exact, CJ Timiș își propune să realizeze un traseu de cale ferată cu racord la magistrală în Remetea Mare, trecând prin Ghiroda, Giarmata, Pișchia, Sânandrei și racord la linia Ronaț – Arad.
Valoarea estimată a contractului, conform studiului de piață realizat, este de 9.800.000 lei, la care se adaugă 2.352.000 lei TVA, valoarea totală fiind de 12.152.000 lei cu TVA (echivalentul a 2,4 milioane de euro), din care 800.000 pentru anul 2022.
Potrivit CJT, pentru această investiție există un studiu de prefezabilitate din 2009, însă, acum, în contextul lucrărilor la calea ferată pe culoarul pan-european IV, s-a repus pe tapet ideea realizării unei centuri feroviare. Studiul de fezabilitate, scos la licitație, este menit a stabili culoarul final, cât și valoarea investiției.
Firmele interesate de realizarea documentației pot depune oferte până pe 20 iulie. Câștigătorul licitației va avea la dispoziție 12 luni pentru predarea studiului de fezabilitate.
„Realizarea unei centuri feroviare, în special pentru transportul de marfă, având în vedere și interconectarea Aeroportului Internațional Traian Vuia cu magistrala 900, contribuie la eliminarea blocajelor și a disconfortului creat de traversarea trenurilor de marfă prin centrul Timișoarei. Magistrala 900 de cale ferată, al cărui traseu este București Nord – Roșiori – Craiova – Filiași – Caransebeș – Timișoara Nord, străbate teritoriul județului pe relația Lugoj – Timișoara. Aceasta face parte din Coridorul IV Pan European.
Ca politică de transport alternativ, în condițiile creșterii traficului rutier, transportul pe calea ferată reprezintă un segment foarte important atât pentru dezvoltarea teritoriilor, cât și pentru economia zonei”, au transmis, vineri, reprezentanții administrației județene.
Trimite articolul
XDa, uite, de asta era bloct traficul rutier in Timisoara.
-
Traficul e blocat din cauza semaforizari marca robu.
-
Mi se rupe de traficul tau rutier. Asa-i cand n-ai minte si comentezi aiurea.
Scoaterea marfarelor din Timisoara ar putea duce la eficientizarea transportului in comun prin introducerea unor linii care sa asigure transportul intre N-S si probabil statia din Centru.
-
Decat sa faca o centura feroviara mai bine mai fac cateva pasaje ca oricum vor ramane linile de cale ferata din oras…
Dar stai noi nu avem centura auto si vrem feroviara, e buna asta… !
Poate includ in acest proiect si un pasaj in dreptul zonei industriale PITT, la Flex. Dimineata intre 8:30 si 8:45, trec 4 trenuri, cand toata lumea se indreapta spre oras, se fac cozi foarte lungi la acea bariera.
Lucrari faraonice complet inutile. Si pentru ca nimeni nu isi mai da seama pe ce luma traieste in tara asta… Nu ma mai mir de nimic. Unde este metroul lui Robu?
BRAVO,BRAVO,BRAVO !
Si Robu putea sa fac asta doar ca ia fost lene si a zis ca mai bine sa treaca toate trenurile prin sat. E un lucru bun pe termen lung ce fac.
Doamne ajuta!
In sfârșit un proiect util și cu impact pozitiv pe termen lung pentru Timișoara.
Mare “sfaraiala”!
Erea interesant de stiut ce trafic si cata marfa se transporta pe calea ferata la Gara de Nord! Probabil ca f. putina, ceea ce de fapt constituie adevaratul motiv pentru care se doreste scoaterea acestuia din centrul orasului.
Acuma pe bune!
Pe principalele iesiri din oras, au fost create zone industriale, mai mult sau mai putin apropiate de liniile de cale ferata, iar in oras, practic nu mai exista acea industrie, care avea nevoie de gestionarea marfii prin Gara de Nord, asa ca demerul se motiveaza dar ascuns, ca sa cada bine cetatenilor orasuluicu automobile, nemultumiti de gestionarea traficului auto din oras.
Nu avem trenuri de marfa in centru
Care magistrală 900 pan europeană? … când tu de la Timișoara Nord până la Lugoj via Recaș nu ai linie dublă!