Viceprimarul Dan Diaconu a declarat că va propune Consiliului Local Timişoara un set de criterii pentru a departaja clădirile candidate pentru a primi finanţare prin programul de reabilitare a clădirilor istorice finanţat din bugetul local.
Vă reamintim că Primăria Timişoara a alocat în acest an aproape un milion de euro pentru acest program. Acesta este un program susţinut integral din bugetul local, destinat proprietarilor persoane fizice ce prevede ca Primăria Timişoara să acorde un sprijin financiar pentru reabilitarea clădirilor istorice prin acordarea unui grant de 20 la sută din valoarea lucrărilor şi a unui sprijin financiar cu dobândă zero şi rambursare în zece ani, în cuantum de 80 la sută din valoarea lucrărilor.
Pentru ca asociaţiile de proprietari să intre în acest program, trebuie îndeplinite mai multe condiţii. Una dintre ele este ca toţi proprietarii să fie de acord. De asemenea, trebuie să nu existe cereri de restituire a proprietăţii nesoluţionate la momentul depunerii proiectului. O altă condiţie importantă se referă la documentaţia tehnică, ale cărei costuri vor fi suportate integral de către asociaţia de proprietari.
Pentru că Primăria Timişoara se aşteaptă ca suma necesară pentru acoperirea cererilor de finanţare ce vor fi depuse în acest an să depăşească fondurile alocate, executivul timişorean a elaborat un set de criterii de departajare a dosarelor.
„Programul de reabilitare al clădirilor istorice este finanţat de către bugetul local. Am elaborat un set de criterii clare care să departajeze proiectele. Avem un buget de execuţie în acest an de 1 milion de euro. Acest set de criterii va fi supus aprobării în următorul plen al consiliului local. Am încercat să urmărim consideraţiile estetice, pentru că folosim la reabilitarea clădirilor istorice o lege care se referă la caracterul arhitectural al zonei”, a afirmat viceprimarul Dan Diaconu.
Setul de criterii este structurat în două capitole. Primul se referă la starea generală a clădirii. Astfel, clădirile în stare foarte precară primesc punctaj maxim, în timp ce cele într-o stare mai bună vor primi note mai mici. Şi amplasarea clădirii este importantă, cele care sunt într-o piaţă primind punctajul maxim, de 10 puncte, în timp ce imobilele aflate de-a lungul unei străzi sau artere importante primesc doar 5 puncte. Al treilea criteriu se referă la importanţa unui imobil, prioritate având clădirile care se regăsesc cu cod distinct în Lista Monumentelor.
Al doilea capitol se referă la mai multe condiţii tehnico-economice. Un criteriu important de departajare în acest capitol se referă la disponibilitatea proprietarilor de a finanţa, în paralel cu refacerea faţadei şi acoperişului şi alte lucrări de reabilitare a imobilului, cum ar fi cele de consolidare a rezistenţei. Astfel, primesc punctaj maxim proprietarii care se declară de acord să execute lucrări din fonduri proprii ce depăşesc 50 la sută din valoarea finanţării acordate de municipalitate.
Acest set de criterii de departajare va fi supus aprobării în viitoarea şedinţă a Consiliului Local Timişoara, iar apoi municipalitatea va accepta depunerea de dosare pentru intrarea în acest program. Jurizarea dosarelor va dura aproximativ două luni, a mai spus Diaconu.
Vedeţi şi restul criteriilor de departajare în documentul ataşat acestui material.
Citiți principiile noastre de moderare aici!