Mai degrabă amuzat de toată vâlva stârnită în media de gestul său de la Arad, Bleonţ susţine că momentul respectiv nu a fost o tactică de marketing, ci „o reacţie la un dialog. La urma urmei în fiecare zi ne vedem în baie, faţă în faţă, cu bucăţica aia din noi. Să joci Richard al III-la înseamnă o profundă asumare a esenţei umane. Toţi ţinem în noi un Richard”.
La conferinţa de presă susţinută vineri la Timişoara, Claudiu Bleonţ şi-a ţinut pe el toate hainele, cămaşa albă, pantalonii de piele neagră şi …”ciocatele” bătute manual cu ţinte, pe care a dat 300 de euro. „Cum i-am zis lui Dan Bitman, am ciocate de 300 de euro, că n-am BMW”, glumeşte artistul. Dar întâlnirea, prietenoasă ca fiecare întâlnire cu el, s-a transformat repede într-un spectacol. Claudiu Bleonţ a jucat savuros scene din Richard al III-lea şi a povestit că a fost inspirat în crearea spectacolului de Haka, dansul tradiţional maori pe care echipa de rugby a Noii Zeelande l-a adoptat ca ritual înaintea fiecărui meci. „Ka mate, ka mate, ka ora, ka ora!”, a invocat Bleonţ strigătul de luptă maori, în Holul cu Oglinzi. „Proiectul nostru se numeşte de fapt „Căutându-l pe Shakespeare prin Richard al III-lea”, pe care, la rându-i, l-am căutat în spirit prin Haka, o cale extraordinară a tribului de a-şi aduna şi canaliza energiile, fie în luptă, în teatru, sau în rugby”, explică Bleonţ.
Actor special în multe feluri, Claudiu Bleonţ a ţinut să enumere cele 3-4 spectacole în care a jucat dezbrăcat „şi care n-au provocat asemenea reacţii. Nu-mi pare rău că mi-am dat jos chiloţii, îmi pare rău că toată lumea s-a oprit la asta şi mesajul s-a pierdut. Şi iată ce „important” am devenit brusc. Fuck of!”, a răbufnit artistul. De Timişoara , pe Bleonţ îl leagă nu doar multe spectacole şi rolul de Rege al Saltimbancilor, ci şi o mulţime de vechi prietenii.
La Timişoara, Claudiu Bleonţ va juca Richard al III-lea în 10 martie, de la ora 20, pe scena Teatrului Naţional, iar biletele au, pe categorii, preţuri de la 25 la 60 de lei. „În piesa Richard al III-lea cea mai frumoasă replică e asta: vom da şi vom primi. Asta facem în spectacol, asta o să vedeţi. Sigur, dacă or să ne mai lase să-l jucăm dupa faza cu dezbrăcatul şi dacă nu ne înjură prea tare. Din dezastre se naşte sublimul şi puterea”.
Montarea lui Toma Enache aduce pe scenă o trupă de aproape 60 de interpreţi. „Spectacolul s-a născut în urma unui work-shop desfăşurat la Drobeta Turnu Severin şi finanţat de primăria de acolo, cu tinerii extraordinari cu care am realizat şi spectacolul Amadeus. Sper ca în acest an, dacă ….condiţia o cere, să facem acolo Zorba Grecul. N-aş vrea să fac cu ei şcoală de teatru, ci şcoală de viaţă”, a mai spus actorul.
S.P.D.
Citiți principiile noastre de moderare aici!