Aproape trei ani este termenul oferit de CNAIR firmei de specialitate care va realiza viitorul studiu. Aplicaţia de finanţare pentru proiectul “Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru obiectivul Autostrada Timișoara-Moravița” a fost întocmit şi a fost depus spre licitare de către Companie. Finanţarea este una nerambursabilă, fiind cuprinsă în Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020.
„Obiectivul general al proiectului, ca parte din rețeaua TEN-T Globală, este îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport care facilitează integrarea economică în Uniunea Europeană, contribuind astfel la dezvoltarea pieței interne cu scopul de a crea condiții pentru creșterea volumului investitorilor, promovarea transportului durabil și a coeziunii în rețeaua de drumuri europene. Rezultatele așteptate ale proiectului sunt: Realizarea Studiului de Fezabilitate, ținând cont de aplicabilitatea în totalitate a legislației în vigoare (norme, normative, standarde, legi, etc.); Întocmirea documentației suport și asistență acordată Beneficiarului pentru susținerea aplicației de finanțare; Pregătirea documentație suport de atribuire a Contractului de proiectare și execuție lucrări și asigurarea asistenței tehnice necesară Beneficiarului în perioada derulării procedurilor de achiziție publică pentru proiectare și execuție”, se arată în anunţul lansat de Compania de Drumuri.
Conform informaţiilor oferite de CNAIR, valoarea totală a proiectului este de 14.693.042,97 lei, din aceşti bani 75% reprezintă contribuția Uniunii Europene din Fondul de Coeziune, adică 9.303.768,38 lei, iar 25% contribuția proprie a României, respectiv 3.101.256,12 lei. Restul de 2.288.018,47 lei sunt cheltuieli neeligibile, inclusiv TVA.
Ceea ce este interesant este că la capitolul „Durata proiectului”, sunt trecute 32 luni, adică doi ani şi opt luni, în care firma desemnată câştigătoare va trebui să elaboreze documentaţia aferentă investiţiei.
Citiți principiile noastre de moderare aici!