Surpriză pe lotul 2 din Lugoj – Deva. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a lansat luni pe SEAP licitația pentru porțiunea lipsă din acest lot, însă numai pentru 9 kilometri din total, adică lungimea care nu cuprinde și cele două tuneluri! Chiar și așa, vestea ar fi una excelentă, dacă nu ar fi fost vorba doar de o actualizare a Proiectului Tehnic și a serviciilor de asistență tehnică. Secțiunea D a fost deja realizată fizic în cea mai mare parte de compania care a și câștigat lucrarea pentru întregul lot 2, Salini Impregilo. În aceste condiții este greu de înțeles de ce ar fi nevoie de o actualizare a proiectului tehnic.
Licitația pentru actualizare lansată luni vizează secțiunile D, de la kilometrul 43+060 până la kilometrul 47+090, și E1, de la kilometrul 47+090 la kilometrul 52+880. Așadar, această licitație nu include și secțiunea E2, a tunelurilor, de la km 52+880 la Km 56+220, în lungime de aproape patru kilometri. Contractul scos la licitație luni are o valoare estimată de 605.000 lei și include “completare Proiect Tehnic și servicii de asistență tehnică pe perioada derulării procedurii de achiziție cât și în perioada execuției autostrăzii Lugoj – Deva km.43+060 – km.52+880, din cadrul contractului «Proiectare și execuție autostrada Lugoj – Deva Lot 2: km 27+620 – km 56+220»”.
Pentru porțiunea cu tuneluri, cei de la CNAIR se pare că ar fi interesați să folosească proiectul tehnic al companiei care a câștigat inițial tot lotul 2, italienii de la Salini Impregilo. După ce avizul de mediu a fost schimbat și în proiect au apărut și acele tuneluri, italienii s-au apucat de făcut un proiect tehnic nou, dar CNADNR la acea oră, actuala CNAIR, a decis să scoată segmentul respectiv din contractul inițial. Astfel, italienii au rămas cu studiul făcut, dar fără a avea ce construi. Dacă părțile se vor înțelege, va fi folosită documentația existentă. În caz contrar, va fi necesară o nouă licitație și aici.
Acum, ei au fost invitați la discuții pentru a se vedea în ce condiții acel proiect tehnic ar putea fi folosit la noua licitație. De asemenea, nu ar fi exclus ca italienii de la Salini să se ocupe și de secțiunea E1, cea care a fost inclusă în contractul inițial încheiat între ei și compania națională de autostrăzi.
Sectorul cu tuneluri al autostrăzii, însumând 14 kilometri, urma să fie construit între Margina, acolo unde se termină cei 15 kilometri din lotul 2 al autostrăzii Lugoj – Deva și Holdea, unde pe lotul 3 a fost demarată realizarea unui nou nod rutier. Cei de la Salini au realizat deja parte din acest tronson, mai exact au lucrat pe secțiunea D.
Inițial, pe acest tronson era prevăzută realizarea a trei asemenea pasaje subterane, primul tunel având lungimea de 290 de metri lungime, iar următoarele două de 834, respectiv 400 de metri. Soluția inițială cu trei asemenea tuneluri a fost modificată și s-a decis ca ultimele două să fie unite, eliminându-se porțiunea descoperită, de 440 de metri existentă între acestea, realizându-se în final un singur tunel, de la kilometrul 53 plus 620, până la kilometrul 55 plus 420.
Citiți principiile noastre de moderare aici!