Societatea Primăriei Timișoara se ocupă încă din 2017 de clădirile PMT, de când a primit, prin atribuire directă, contractul pentru „reparații și întreținere a imobilelor deținute sau aflate în administrarea municipiului Timișoara, a infrastructurii din incinta lor, eliberarea bunurilor rezultate din evacuări, precum și demolare imobile și alte construcții, manipulare, transport”.
Valoarea estimată a contractului era, conform hotărârii de consiliu local de atunci, de peste 23 de milioane de lei cu tot cu TVA/an. Valabilitatea acestuia era de patru ani, cu posibilitate de prelungire, ceea ce înseamnă 92,02 milioane de lei, echivalentul a peste 20 de milioane de euro.
Practic, angajații Colterm făceau orice fel de reparații cerea primăria, la școli, la spitale sau alte clădiri ale municipalității. Potrivit reprezentanților primăriei, în ultimii trei ani valoarea medie pentru astfel de activități a fost de puțin peste 12 milioane de lei/an, mult mai puțin decât estimarea de acum patru ani.
Consilierii locali vor vota, marți, 15 iunie, prelungirea contractului semnat în 15 mai 2017 pentru o perioadă de patru ani.
„Se aprobă prelungirea pe o perioadă de 4 ani a contractului (…) pentru activitatea de «Reparații și întreținere a imobilelor deținute sau aflate în administrarea municipiului Timișoara, a infrastructurii din incinta lor, eliberarea bunurilor rezultate din evacuări, precum și demolare imobile și alte construcții, manipulare, transport»”, se arată în referatul proiectului de hotărâre.
Sub 8 milioane de lei/an
S-a tăiat mult și din suma estimată pentru aceste servicii pentru anii următori. Dacă estimările inițiale erau de peste 20 de milioane de lei/an, acum totul a scăzut la sub 8 milioane lei/an.
„De comun acord convin următoarele modificări ale contractului menționat. (…) Valoarea estimată a contractului (…) pe an este de 6,4 milioane de lei, fără TVA. Valoarea contractului poate fi modificată în funcție de valoarea aprobată de CL Timișoara pentru aceste tipuri de lucrări”, se mai arată în proiect. Cu tot cu TVA, suma este de 7,6 milioane de lei în fiecare an.
Potrivit aceleiași surse, contractul este foarte avantajos pentru municipalitate. Pentru că „se va asigura o activitate continuă (24h/24h) pentru intervenţii în situaţii neprevăzute ivite la imobilele care fac obiectul contractului” și „se evită perioadele lungi de timp necesare lansării procedurilor de licitaţii, rezolvării eventualelor contestaţii”. În plus, „Consiliul Local Timişoara, prin Consiliul de Administraţie a Colterm, deţine controlul asupra activităţilor societăţii”.
Societatea de termoficare a Timișoarei are atât personal atestat pentru lucrări, cât și utilajele necesare.
Colterm are datorii de peste 400 de milioane de lei, ultimele peste 100 de milioane fiind de fapt o sancțiune pentru lipsa certificatelor anti-poluare pe anul 2020.
editor Dan Oancia
Pe aceeași temă:
Trimite articolul
XSper ca domnii consilieri vor vota impotriva ! Este o mare spalare de ban public lucrarile facute de Colterm la scoli , gradinite , spitale sunt execrabile durata de executie tripla fata de o firma privata la preturi de executie cel putin duble . Salarii uriase pentru frecat menta de la muncitori la sefi .
-
Nu stiu daca ai citit ca salariul mediu net la stat e cu 50% mai mare decat la privat. Ti se pare atat de performant statul? Ce ai spus tu acolo se potriveste in multe arii, nu doar la Colterm.
colterm trebuie sa dispara.
-
Nu ,nu trebuie sa dispara.Trebuie sa fie condusa profesionist si transformata intr-o companie profitabila
-
Fain. Ce pui în locul lui? Serviciul de termoficare trebuie să-l livrezi, nu poți instala zeci de mii de centrale de apartament.
Si uite asa se intampla ca sula sa aibe legatura cu prefectura.
Tara in care fiecare face ce stie ,nu ce ar trebui sa faca. Asta-i managementul romanesc,