Plata utilităților este cel mai utilizat serviciu de comerț electronic în România, 42,8% dintre cei care au făcut cumpărături pe internet în ultimele șase luni plătindu-și online impozitele și facturile la telefonie, curent, gaze ori cablu, potrivit unui studiu realizat în luna februarie a acestui an de către compania de cercetare Daedalus Millward Brown pe un eșantion de 600 de respondenți.
Cifrele sunt similare cu cele din ediția din octombrie 2011 a studiului Daedalus Millward Brown, când 43,4% dintre românii cu acces la internet spuneau că în ultimele șase luni și-au plătit utilitățile pe internet. Locul al doilea este ocupat de produsele de îmbrăcăminte/încălțăminte (38%), ulterior aflându-se produsele electronice (37%) și cosmetice/parfumurile (34%). Pe de altă parte, la fel ca și în 2011, românii cumpără cel mai puțin de pe internet produsele alimentare (7,2%), cele sportive (6,8%), muzică și filme (6,3%).
De altfel, singura modificare semnificativă față de ediția din 2011 este scăderea numărului celor care au cumpărat bilete de avion. Astfel, dacă în februarie anul acesta, în jur de 10,4% dintre respondenți au afirmat că și-au cumpărat online bilete de avion în ultimele șase luni, în octombrie 2011 procentul era de 18,6%.
Studiul a fost realizat de către Daedalus Millward Brown pentru ecomTIM, pe un eșantion reprezentativ de 600 de respondenți din mediul urban, cu vârste cuprinse între 18 și 55 de ani, care au acces la Internet. Interviurile au fost realizate online, în perioada 02-08 februarie 2013, cu membrii panelului online Daedalus New Media. Datele studiului vor fi prezentate în întregime în cadrul ecomTIM, cel mai important eveniment regional de e-commerce și marketing online.
Evenimentul va avea loc la Timișoara și este organizat de către cotidianul online de business Wall-Street.ro și 2Parale, cea mai mare rețea de afiliere din România.În cadrul primei zile a ecomTIM 2013 se va discuta despre tendințele pieței locale de comerț electronic, mobile commerce, despre ecosistemul de care are nevoie un magazin online pentru a deveni un brand de încredere, dar și despre afacerile online românești de succes.
Cea de-a a doua zi a evenimentului, dedicată workshop-urilor, va pune în discuție teme precum promovarea site-urilor în social media, usability, afiliere sau analytics.
Biletele pentru prima zi din cadrul ecomTIM se pot achiziționa la prețul de 69 de euro, iar cele care vor garanta accesul la workshop-uri se găsesc la prețurile de 39 de euro sau 59 de euro, în funcție de durată și complexitate.
Printre partenerii media care susțin ecomTIM se număra: The Next Web, IAB România, Avocatnet.ro, Magazinul Progresiv, Ligă AC, PMR, 24-FUN, Best Jobs, Forbes, Business Woman.
La edițiile anterioare ale ecomTIM au prezentat și au răspuns întrebărilor reprezentanți ai unor companii precum Google, Paypal, Microsoft, Metro, Magento, 3TS Capital Partners, Visă, Tînăr sau SEOmoz.
Citiți principiile noastre de moderare aici!