Autostrada Arad – Timişoara, cea mai veche din zonă, primeşte noi fonduri europene. Mai precis, Comisia Europeană a decis să acopere din Fondul de Coeziune valoarea finanţată iniţial de statul român prin împrumuturi bancare. De asemenea, în acelaşi „plus” financiar a fost inclusă şi suma plătită de la buget din credite. Asta înseamnă că nivelul contribuţiei Comisiei Europene la cele două şosele a ajuns la 439 milioane de lei.
Autostrada Arad – Timișoara si varianta de ocolire a municipiului Constanţa la nivel de autostradă au fost date în folosinţă în 2011, respectiv în 2012. Ele au fost construite cu fonduri de la bugetul de stat, cu granturi de la Comisia Europeană şi cu împrumuturi de la Banca Europeană de Investiţii şi, respectiv, de la Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare.
Comisia Europeana a aprobat cererea României de a finanța din Fondul de Coeziune şi partea de investiție care fusese acoperită inițial din împrumuturi. Din aceasta sumă, 287 milioane de euro sunt destinați autostrăzii Arad – Timișoara şi 151,5 milioane de euro sunt pentru varianta de ocolire a municipiului Constanţa la nivel de autostradă.
Fondul de Coeziune al Uniunii Europene este destinat statelor membre al căror venit național brut pe cap de locuitor este mai mic decât 90% din media Uniunii. Acesta vizează reducerea disparităților economice şi sociale şi promovarea dezvoltării durabile. Printre prioritățile Fondului de Coeziune se află dezvoltarea rețelei transeuropene de transport.
Citiți principiile noastre de moderare aici!