“În mod concret, CNADNR are 500 de milioane de euro datorii, care trebuie plătite la firme dacă sunt recepţionate lucrările, pentru că intră în economia românească. Până la finele lunii mai se vor plăti toţi banii, ca să închidem odată capitolul datoriilor. Deci, arieratele sunt de 500 de milioane de euro. Ne-au fost finanţate de la buget. Domnul Voinea şi domnul Gherghina au fost foarte amabili şi au găsit formula să plătim arieratele în primele două trimestre ale anului, tocmai pentru a evita falimentele, pentru a păstra locurile de muncă”, a declarat Dan Şova în cadrul unui interviu dat agenţiei de presă Agerpres. Desigur, nimeni nu poate spune că această situaţie are vreun efect asupra amânării finalizării unor tronsoane de autostradă, dar se poate specula pe această temă.
El mai spune că în anii trecuţi au fost bugetate lucrări care nu aveau asigurate fondurile necesare, dar că şi aşa sumele trebuie plătite: “Acum trebuie plătite lucrările. Le plătim. Le bugetăm, le plătim. Nu poţi să ignori lucrarea făcută. Cel care a acceptat să se facă lucrarea, cel care a făcut comenzile, cred că are o problemă juridică cât casa, dar nu este problema noastră acum, ci a organelor cu atribuţii în materie”, a a mai declarat Dan Şova pentru cei de la Agerpres.
Discuţiile au vizat şi controalele desfăşurate la companie, primele rezultate fiind aşteptate în iulie – august, la stabilirea “bubelor” lucrând Corpul de Control al premierului la CNADNR, după ce în prealabil fuseseră realizate două controale al Curţii de Conturi, unul pe activitate, unul pe fonduri europene.
Vă reamintim că în cursul controalelor desfăşurate au fost descoperite numeroase probleme inclusiv cu plăţile la autostrada Arad – Timişoara şi centura Timişoarei. De asemenea, situaţia de pe tronsonul 1 Nădlac – Arad este bine cunoscută, acolo societatea Romstrade a fost acuzată că a deturnat fondurile europene primite, contractul fiind reziliat.
Citiți principiile noastre de moderare aici!