Scandalul dintre CNAIR și constructorul lotului 3 din Luoj – Deva și-a desfășurat un nou episod. Cei de la CNAIR au realizat un control pe acest lot și, spun aceștia, au găsit numeroase probleme, majoritatea vechi.
„La controlul inopinat efectuat ieri de echipa CNAIR pe lotul 3 al autostrăzii Lugoj – Deva s-a constatat o slabă mobilizare, insuficientă pentru realizarea proiectului în parametrii normali și la timp. De asemenea, au fost evidențiate și o serie de probleme nerezolvate pentru care se așteaptă soluții viabile. Pe acest lot, constructorul nu a remediat problemele de stabilitate a terasamentelor, nu a prezentat încă o soluție tehnică pentru pasajul de la km 76 și nu a rezolvat problema sistemului de evacuare a apelor pluviale. Aceste probleme trenează încă din anul 2016, iar antreprenorul, Asocierea S.C. Teloxim Con S.R.L. – COMSA S.A. – Aldesa Construcciones S.A. – Arcadis Eurometudes S.A., nu și-a manifestat serios disponibilitatea de a le rezolva. În plus, slaba mobilizare din șantier pune sub semnul întrebării capacitatea acestui constructor de a continua proiectul. De asemenea, antreprenorul nu a venit cu soluții optime în conformitate cu standardele de calitate fapt ce a dus la prelungirea termenelor de execuție, întârzierea finalizării proiectului și degradarea unor lucrări deja executate. Iar de multe ori antreprenorul a executat lucrări fără a înștiința consultantul și pe care de multe ori nici nu l-a convocat la punctele cheie în execuția lucrărilor, fapt ce l-a pus pe consultant în postura de a da neconformități, unele dintre acestea datând din 2017 și fiind nestinse până în prezent”, au anunțat cei de la CNAIR.
Surse neoficiale vorbesc despre dorința celor de la Compania de Drumuri de a găsi modalități de reziliere a contractului cu constructorul. Între cele două părți există importante dispute apărute mai ales după realizarea noului nod de la Holdea, neinclus inițial în proiect, construit ulterior și nerecunoscut pe urmă de Companie.
Citiți principiile noastre de moderare aici!