CNADNR vrea să finalizeze 93,1 kilometri de autostradă în acest an, având la dispoziţie un buget de 2,65 miliarde lei, mai mic cu 1,1 miliarde lei faţă de anul trecut, iar în 2015 estimează că vor fi construiţi 194,8 kilometri, bugetul prognozat în acest scop ridicându-se la 3,96 miliarde lei, conform Mediafax.
Anul trecut, CNADNR a avut un buget de 3,76 miliarde lei pentru autostrăzi şi a inaugurat 116 kilometri, respectiv tronsonul Simeria – Orăştie (18 km), trei loturi pe Orăştie-Sibiu (60,5 kilometri) şi primul tronson al Lugoj – Deva (27,4 de kilometri, plus un drum de legătură la regim de autostradă de 10,5 km), reţeaua totală de autostrăzi a României însumând în prezent aproape 650 kilometri.
Compania de drumuri intenţionează să inaugureze în acest an loturile 1 şi 2 ale autostrăzii Nădlac – Arad (22,2 km, respectiv 16,6 km), lotul 2 Timişoara – Lugoj (25,6 km), lotul 3 Orăştie – Sibiu (22,1 km) şi o porţiune de 6,5 km a autostrăzii Bucureşti – Ploieşti. Dacă aceste termene vor fi respectate atunci se va putea circula de la Lugoj până în Ungaria pe autostradă.
O altă veste bună pentru bănăţeni este că anul viitor CNADNR se aşteaptă să recepţioneze loturile 2,3 şi 4 de la Lugoj – Deva (28,6 km, 21,1 km şi 22,1 km), cele patru loturi de la Sebeş – Turda, cu o lungime de 70 km, şi loturile 1,2 şi 3 de la Câmpia Turzii – Ogra – Târgu Mureş (53 km).
Proiectele care vor beneficia de cei mai mulţi bani în acest an sunt autostrăzile Nădlac – Arad (359,9 milioane lei), Timişoara – Lugoj (251,7 milioane lei), Lugoj – Deva (333,7 milioane lei), Orăştie – Sibiu (285,6 milioane lei), Sebeş – Turda (290,8 milioane lei), Braşov – Cluj – Borş (256,5 milioane lei) şi Bucureşti – Braşov (429 milioane lei).
În 2015, cele mai ridicate fonduri – inclusiv pentru plata lucrărilor ce urmează a fi efectuate în acest an – vor fi alocate pentru autostrăzile Nădlac – Arad (240,3 milioane lei), Timişoara – Lugoj (477,2 milioane lei), Lugoj – Deva (951 milioane lei), Orăştie – Sibiu (281,9 milioane lei), Sebeş – Turda (878,9 milioane lei), Braşov – Cluj – Borş (379,9 milioane lei) şi Bucureşti – Braşov (330,9 milioane lei).
Proiectele sunt finanţate atât cu bani de la buget cât şi din fonduri externe.
Proiectele sunt finanţate atât cu bani de la buget cât şi din fonduri externe.
Citiți principiile noastre de moderare aici!