Agenția de Dezvoltare Regională Vest a făcut evaluarea finală pe apelul prin POAT. Primăriile din județ și CJ Timiș au făcut o prioritizare a proiectelor și le-au depus la ADR Vest să primească bani europeni pentru documentație. La unele domenii s-a putut depune doar câte un proiect, astfel că altele au intrat pe lista de rezervă. POAT nu garantează însă și finanțarea prin POR, pentru că va mai fi făcută o selecție.
„Prezenta lista se refera la fișele de proiect selectate pentru finanțarea documentației tehnico-economice prin POAT 2014-2020 și nu implică faptul că respectivele proiectele vor beneficia direct de finanțare prin POR 2021-2027. Proiectele dezvoltate vor fi depuse de solicitanti și evaluate conform rigorilor ghidurilor specifice și metodologiei de evaluare”, transmite ADR Vest.
Prin POAT se dau bani pentru drumuri județene, mobilitate, turism, regenerare urbană și tabere. Primăria Timișoara are selectate trei proiecte: Inelul IV conexiunea str. Gării – Bd. Dâmbovița (estimare 16,3 milioane de euro), complexul turistic cu punerea în valoare a Centralei hidroelectrice din Timișoara și a canalului Bega (estimare 6,4 milioane de euro) și regenerarea urbană a zonei Traian (estimare 7,4 milioane de euro).
Planul celor din primărie este să pună în valoare hidrocentrala de pe Bega, singura funcțională din Europa și singurul monument de Clasa A aflat în proprietatea municipalității, prin societatea de termoficare. Documentația va arăta ce fel de amenajări ar trebui făcute în spatele uzinei, înspre Plopi, pentru punerea în valoare a monumentului istoric.
CJ Timiș a obținut finanțare pentru construirea drumului de legătură pentru conectarea Aeroportului „Traian Vuia” la Autostrada A1, estimat la 18,2 milioane de euro.
Lugojul are un proiect ambițios estimat la 14,9 milioane de euro, pentru „Îmbunătățirea condițiilor de deplasare pentru pietoni și bicicliști în municipiul Lugoj, prin amenajarea, modernizarea și construirea de piste de biciclete și zone pietonale» și altul pentru reabilitarea spațiilor verzi și modernizarea parcurilor (estimare 4,8 milioane de euro), Gătaia pregătește documentația pentru un proiect integrat de regenerare urbană pentru îmbunătățirea și extinderea infrastructurii verzi (estimare 1,7 milioane de euro), Jimbolia vrea să modernizeze și să reabiliteze Centrul Civic (estimare 4,8 milioane de euro), iar Deta vrea să modernizeze Centrul Civic cu 2,2 milioane de euro.
Suma totală obținută pe fonduri europene pentru documentații de către cele cinci localități și CJ Timiș este de 8,5 milioane de lei.
Lista completă a fișelor de proiecte selectate pentru finanțarea documentațiilor prin POAT:
Drumuri județene:
UAT Județul Timiș – Construirea drumului județean de legătură pentru conectarea Aeroportului Internațional „Traian Vuia” la Autostrada A1 – evaluat la 18,2 milioane de euro. Finanțare acordată pentru documentație: 2,25 milioane de lei
Mobilitate:
UAT Municipiul Timișoara – Inelul IV Vest: conexiunea str. Gării – Bd. Dâmbovița.
Valoarea estimată: 16,3 milioane de euro. Finanțare acordată pentru documentație: 1,15 milioane de lei
UAT Municipiul Lugoj – Îmbunătățirea condițiilor de deplasare pentru pietoni și bicicliști în municipiul Lugoj, prin amenajarea, modernizarea și construirea de piste de biciclete și zone pietonale. Valoarea estimată: 14,9 milioane de euro. Finanțare acordată pentru documentație: 1,13 milioane de lei
Turism:
UAT Municipiul Timișoara – Complex turistic cu punerea în valoare a Centralei hidroelectrice din Timișoara și a Canalului Bega. Valoarea estimată: 6,5 milioane de euro. Finanțare acordată pentru documentație: 1,13 milioane de lei
Regenerare urbană:
UAT Orașul Gătaia – Pregătirea documentațiilor tehnico-economice pentru proiectul integrat de regenerare urbană prin îmbunătățirea și extinderea infrastructurii vezi din orașul Gătaia. Valoarea estimată: 1,75 milioane de euro. Finanțare acordată pentru documentație: 325.988 lei
UAT Orașul Jimbolia – Modernizarea și reabilitarea Centrului civic în Orașul Jimbolia, județul Timiș. Valoarea estimată: 4,8 milioane de euro. Finanțare acordată pentru documentație: 451.319 lei
UAT Municipiul Lugoj – Creșterea calității vieții prin reabilitarea spațiilor verzi și modernizarea parcurilor din municipiul Lugoj. Valoarea estimată: 4,8 milioane de euro. Finanțare acordată pentru documentație: 724.770 lei
UAT Orașul Deta – Modernizare și reabiliare centrul civic în orașul Deta. Valoarea estimată: 2,2 milioane de euro. Finanțare acordată pentru documentație: 395.900 lei
UAT Municipiul Timișoara – Regenerare urbană – Zona Piața Traian. Valoarea estimată: 7,4 milioane de euro. Finanțare acordată pentru documentație: 799.369 lei
Proiecte de rezervă:
Drumuri județene:
UAT Județul Timiș – Modernizare DJ 691, sector Nod de descărcare A1 – limită Județ Arad. Valoarea estimată: 17,4 milioane de euro
Mobilitate:
UAT Municipiul Timișoara – Extindere linie cale tramvai pe Calea Torontalului (de la Bulevardul Cetății până la limita UAT Timișoara). Valoarea estimată: 29,6 milioane de euro
UAT Municipiul Timișoara – Pasaje inferioare pe Inelul II – P-ța Consiliul Europei. Valoarea estimată: 47,6 milioane de euro
Turism:
UAT Municipiul Timișoara – Reabilitare și refuncționalizare Sinagoga Fabric. Valoarea estimată: 1,7 milioane de euro
Regenerare urbană:
UAT Municipiul Timișoara – Regenerare urbană – Zona Piața Mocioni. Valoarea estimată:
6,4 milioane de euro
Listă fișe de proiecte retrase / respinse:
Tabere:
UAT Municipiul Timișoara – Bază de agrement cu tabară școlară în vecinătatea Grădinii Zoologice. Valoarea estimată: 1,5 milioane de euro
Regenerare urbană:
UAT Orașul Ciacova – Regenerare urbană prin conectarea peisajului cultural cu infrastructura ecologică (trama verde-albastră). Valoarea estimată: 5 milioane de euro.
Trimite articolul
XIn sfarsit si la partea de vest a orasului Timisoara se gandeste cineva.
Incercati sa ne faceti sa ne para rau ca nu l-am votat pe Robu?
Meritul lui Fritz
Si nord-est, apropo ca sugestie, la Badea Cartan nu era oare interesant sa fie puse cladirile istorice in valoare si transformata piata Badea Cartan in parc cu banci etc iar piata agro mutata in hala de la muzeul Miklosi cu parcare acolo in curte, o mini piata.
Daca nu acolo, cumparat terenul fostei fabrici Modern, are vreo 38000mp si e lasat in paragina de Auchan, de peste 10 ani, mutata Piata Badea Cartan si facut o super-piata agro-alimentara ultra-moderna cu parcare.
Sugerez doar, fara suparare.
Ne dam seama cât de praf suntem la capitolul absorbție de fonduri europene…