„Trebuie să vă spun că am primit atât sugestii, cât şi reclamaţii. De-a lungul timpului, cele mai multe plângeri s-au referit la calitatea mâncării primite în spital – dar acestea s-au rărit în ultima vreme -, apoi la posibilitatea de intrare în spital sau pe unele secţii de chirurgie, la condiţiile de spitalizare şi curăţenie, pentru că nu toate secţiile arată la fel, şi, nu în ultimul rând, se referă la atitudinea personalului mediu, adică a asistenţilor medicali, a îngrijitoarelor, infirmierelor sau femeilor de serviciu. Mă bucur să vă spun că nu au fost plângeri referitoare la medici”, spune dr. Gheorghe Nodiţi, managerul Spitalului Judeţean Timişoara.
Nodiţi precizează că, în medie, numărul hârtiuţelor strânse din cutiile poştale ajunge la 40 pe an şi că foarte multe au fost scrise de pacienţii clinicii de neurologie. Cele mai multe sesizări sunt nesemnate. „E şi explicabil, ţinând cont de faptul că acolo sunt mulţi pacienţi, iar personalul este insuficient. Bolnavii devin irascibili, iar personalul mediu este deseori suprasolicitat. Cum un bolnav necesită înţelegere, atenţie şi grijă, iar asistenţii sau infirmierele lucrează în plus, e evident să au fost şi situaţii tensionate. Au fost chiar cazuri în care s-a ajuns la admonestări sau replici care au depăşit limita bunului simţ din partea angajaţilor de la spital”, detaliază dr. Gheorghe Nodiţi.
Prins între ciocanul sărăciei şi al lipsei de personal şi nicovala asiguraţilor care vor servicii medicale de calitate, managerul s-a văzut nevoit la un moment dat să ia o decizie. „Chiar dacă am ştiut că avem personal puţin şi că pierdem oameni pe care nu îi mai putem angaja pentru că avem posturile blocate, totuşi, am fost nevoiţi să dăm şi oameni afară. Este vorba de îngrijitori, de asistente medicale sau femei de serviciu şi nu vreau să nominalizez nicio secţie”, a adăugat managerul Spitalului Judeţean Timişoara.
Între sesizările mai ciudate primite pe adresa conducerii, dr. Gheorghe Nodiţi spune că a fost şi cazul unui bolnav care solicita ca toată familia lui să poată participa la investigaţiile la care era supus.
„Între altele, am primit opinia unui bolnav internat pe secţia de urologie, care ne spunea că în grupurile sanitare nu există condiţii conform unei secţii de chirurgie şi se oferea să ni le creeze el. Numai că nu şi-a dat şi numele… Aceste reclamaţii sau sesizări ne ajută foarte mult în a avea o imagine de ansamblu a activităţii din secţii, unde la un moment dat poţi să intri şi să ţi se pară că toate lucrurile sunt roz, când, de fapt, nu e aşa”, a conchis managerul unităţii spitaliceşti.
Citiți principiile noastre de moderare aici!