De unde anul trecut se punea problema ca ceferiştii din Banat să înveţe graiul oltenesc, preconizându-se desfiinţarea Regionalei Timişoara şi trecerea personalului în subordinea Regionalei Craiova, situaţia s-a schimbat acum cu 180 de grade.
Programul de restructurare al CFR SA, compania care administrează infrastructura feroviară, vizează reorganizarea administrativă a reţelei feroviare în patru regionale, cu opt structuri teritoriale de exploatare, întreţinere şi reparaţii. Printre cele patru regionale rămase figurează şi Timişoara, căreia i se alătură cele din Bucureşti, Iaşi şi Cluj.
Nu-i greu de ghicit că un aport oarecare la această decizie îl are şi faptul că, din septembrie 2010 încoace, compania a avut o conducere timişoreană, atât Ioan Valeriu Trica, director general al CFR SA până în decembrie 2010, cât şi actualul şef a tot ce ţine de infrastructura feroviară în România, Ion Stoichescu, provenind din Regionala Timişoara.
Făcută pe pile sau nu, cert e că restructurarea a fost mai blândă cu bănăţenii şi în ceea ce priveşte restructurările. Dacă, potrivit programului companiei, până la finele anului peste 1 500 de salariaţi urmează să-şi piardă posturile, numărul celor care vor rămâne la Timişoara fără slujbă nu ajunge nici la 100 de salariaţi.
“Am scăpat ieftin. Va trebui să disponibilizăm 95 de angajaţi. Am trimis deja notificările către sindicat şi după încheierea tuturor procedurilor, contractele de muncă vor înceta cu data de 1 august. S-a încercat să se păstreze o proporţie între sectoarele de activitate astfel încât restructurările vor afecta în număr aproximativ egal atât personalul de exploatare cât şi cel administrativ”, a declarat Ioan Valeriu Trica, directorul Regionalei Timişoara.
Citiți principiile noastre de moderare aici!