Motivul invocat de Ioan Goia este situaţia
economico-financiară a Regiei: „Vor fi
în jur de 200 de persoane, noi vom asigura acele
salarii compensatorii, conform contractului colectiv de
muncă. Motivul îl reprezintă pierderile
pe 2008, diminuarea acestor pierderi, iar a doua
problemă este că noi suntem puţin mai
mult supradimensionaţi vizavi de investiţiile
pe care le-am realizat: un raport optim între
personalul de bord pe care îl avem şi cel
care este plătit pe munca efectivă şi
cel auxiliar şi de întreţinere,
respectiv TESA, este mult prea mare la noi. Avem un
şofer, ar trebui un om care să-l
ţină cu toate problemele legate de
activitatea lui”, a declarat directorul RATT. Ce
vrea să „rezolve” conducerea Regiei
prin această concediere colectivă?
„Sperăm să obţinem o reducere
a cheltuielilor şi, pe partea de investiţii
pe care le facem, să reducem partea de
cheltuială cu mentenanţa şi, pe partea
de fond de salarii, cu salarizarea personalului pe care
îl avem în excedent”, a explicat
Goia. Programul de restructurare, de care va fi afectat
personalul de întreţinere şi cel
tehnico-administrativ, va fi supus aprobării
Consiliului de Administraţie al RATT. Unii oameni
ar putea fi încadraţi pe alte posturi, unde
instituţia are deficit. Goia nu s-a ferit să
declare că pierderile înregistrate de Regie
s-au reflectat şi în salariul său:
„Dacă ai pierderi, nu ţi se
acordă salariul integral, sunt penalizat.
Indicatorii pe care nu i-am îndeplinit au dus la
un coeficient de globalizare sub sută la
sută, prin care salariul directorului general,
prin indicatorii daţi de consiliul local, a fost
penalizat ca atare”, a declarat Goia,
precizând că salariul său brut este de
5.100 de lei pe lună.
Nemulţumirile cresc
Sindicaliştii din RATT speră ca măsurile
să nu fie atât de drastice: „Din
punctul meu de vedere, aş prefera să se
renunţe la unele eventuale măriri de salarii
pe anul acesta, dar să fie cât mai
puţini oameni disponibilizaţi, să fie
luate alte măsuri. Vreau să cred totuşi
că nu vor fi 200…”, ne-a declarat
Ioan Lera, fostul purtător de cuvânt al
RATT, unul dintre lideri de sindicat. La finele anului
trecut au mai fost daţi afară 25 de
angajaţi, iar unii dintre ei au dat în
judecată RATT, pe motiv că
disponibilizările ar fi ilegale.
„Procesul meu este încă pe rol.
Concedierea a fost ilegală pentru că nu s-au
respectat procedurile, nu au fost anunţate
sindicatele, nimeni nu ştia nimic. În ultima
clipă s-a aflat de câte persoane este vorba.
Eu am fost şef de birou şi mi-au
desfinţat postul. Cei care nu s-au mulţumit
cu salariile compensatorii au dat în
judecată regia şi din câte ştiu
toţi au câştigat”, ne-a
declarat unul dintre cei care au fost puşi pe
liber, sub protecţia anonimatului. Deşi Goia
a spus, vineri, că a discutat cu sindicatele
despre viitoarele concedieri, un alt lider de sindicat
ne-a declarat că nu a fost o discuţie, ci un
anunţ, că sindicaliştii nu mai sunt
chemaţi la şedinţele Consiliului de
Administraţie şi că în RATT este,
cităm, „teroare” şi toată
lumea se teme de concediere.
Alina Strugariu
alina.strugariu@informmedia.ro
Culiţă Chiş a primit…
maşină de viceprimar | Ford Kuga
RATT sistează investiţiile din cauza
datoriilor
Citiți principiile noastre de moderare aici!