Dezbaterea publică pe tema proiectului de hotărâre privind Conceptul general de dezvoltare urbană – Masterplanul este programată luni, 27 februarie 2012, de la ora 14, în sala de consiliu de la etajul I al Primăriei Timişoara.
Viziunea de dezvoltare propusă prin Conceptul general de dezvoltare urbană se numeşte „Timişoara, rendez-vous cu tehnologia şi cultura”. Prin acest masterplan se doreşte practic stabilirea viitoarelor direcţii de dezvoltare ale oraşului. Documentele care stau la baza acestui masterplan sunt, potrivit reprezentanţilor municipalităţii, conceptul „Vision Timişoara 2030”, un concept de dezvoltare a infrastucturii de transport a municipiului până în anul 2030, elaborat împreună cu specialiştii de la Universitatea Politehnica şi Institutul Fraunhofer din Germania, respectiv Planul Integrat de Dezvoltare Urbană al Polului de creştere Timişoara, a cărui aprobare a fost o cerinţă obligatorie pentru accesarea de fonduri europene.
Modul în care a fost realizat acest masterplan şi conţinutul său au stârnit critici din partea reprezentanţilor PNL, care au solicitat amânarea aprobării documentului şi organizarea unor dezbateri serioase pe această temă, susţinând că acest plan este vag şi tratează superficial o serie de probleme vitale pentru oraş.
La capitolul „Transport”, în noul masterplan sunt înşirate proiecte cum ar fi deschiderea transportului public pe Bega, realizarea de noi legături la autostrada Arad – Lugoj, lărgirea la patru benzi a drumului de la Timişoara la Moşniţa Nouă şi extinderea liniei de tramvai până la Moşniţa, realizarea de parcări multietajate în zona centrală, terminarea centurii de ocolire a municipiului, închiderea inelelor II şi III de circulaţie ale oraşului, centura feroviară a Timişoarei, modernizarea şi extinderea bulevardului Sudului (spre sud până la strada G. Musicescu şi în continuare spre comuna Giroc, iar spre nord până la bulevardul Pestalozzi şi strada 3 August 1919), realizarea unei artere noi de circulaţie pe culoarul căii ferate actuale ce traversează zona centrală a urbei, între Gara de Est (conexiune la străzile Divizia 9 Cavalerie şi M. Kogalniceanu) şi Gara de Nord (conexiune la Inelul II şi străzile Republicii şi Dunărea), realizarea unei legături rutiere noi, parţial pe străzi existente, în sudul oraşului, între Calea Şagului şi Calea Buziaşului (pe traseul str. A. Ipătescu – V. Hugo – Alunis – conexiune la DJ 595, Giroc – conexiune la Cl. Urseni – str. Venus – Piaţa Domăşneanu) şi multe altele.
Dacă vorbim de spaţii verzi, prin noul masterplan se propune modernizarea unui număr de 12 parcuri şi amenajarea tot atâtor zone verzi, în diferite cartiere ale oraşului. Totodată, se vorbeşte despre realizarea de trasee de alergare, piste, în interiorul oraşului, şi un traseu de maraton în zona periurbană, pe culoare verzi. Pentru creşterea calităţii mediului locuit în cartierele rezidenţiale se propun proiecte cum ar fi construirea de garaje publice, amenajarea a opt noi locuri de joacă, noi parcări ecologice etc. Se doreşte şi crearea unor noi zone împădurite, de exemplu o nouă pădure în zona de vest a oraşului.
După dezbaterea de luni, proiectul de hotărâre urmează să fie supus spre aprobare în Consiliul Local Timişoara.
Puteţi studia Conceptul general de dezvoltare urbană a Timişoarei pe www.tion.ro.
Dezbateri pe planul de dezvoltare al Timisoarei
Citiți principiile noastre de moderare aici!