Chiar dacă lugojenii se bucură deja de transport public gratuit, Stoia spune că orice comparaţie a Lugojului cu Timişoara nu-şi are rostul, pentru că vorbim de alte dimensiuni şi alţi bani în cazul nostru.
„Trebuie făcut un calcul foarte riguros, domnul primar spunea că există nişte evaluări care duc la o diferenţă aparent nesemnificativă între subvenţionarea 100% şi ceea ce se întâmplă actualmente. Oricum subvenţionăm. Toată lumea circulă gratis: pensionarii pentru că-s pensionari, elevii pentru că-s elevi, studenţii pentru că-s studenţi… Mai este un segment de oameni care merg la lucru şi produc bani – ăia plătesc, ăia-s fraierii. În condiţiile astea, eu consider că vestea mare pe care a dat-o colegul nostru de partid, primarul Lugojului (n.r. – Francisc Boldea), este publicitară şi este foarte captatoare de interes. A apărut pe toate posturile naţionale treaba asta, în sensul în care ambele autobuze şi cele două microbuze care transportă publicul călător din Lugoj o să fie gratuit. Orice comparatie cu transportul în comun din Timişoara nu-şi are rostul. E vorba de alte dimensiuni, de alte costuri. Oricum, Timişoara subvenţionează şi acum undeva, eu consider că, dincolo de 70% din costurile transportului, deci e vorba dacă se pot aranja de aşa manieră costurile încât creşterea să nu fie semnificativă faţă de situaţia actuală. Lugojul, na, e un oraş draguţ…”, a declarat, zilele trecute, viceprimarul Traian Stoia.
Primarul Nicolae Robu a dezvăluit, în cursul şedinţei de consiliu local din această săptămână, că vrea gratuitate pe mijloacele de transport în comun pentru toată lumea, afirmând că nu exclude ca acest lucru să devină realitate până în 2015.
În prezent, în Timişoara beneficiază de gratuitate pe mijloacele de transport în comun pensionarii, preşcolarii, elevii din ciclul primar şi gimnazial, liceenii, studenţii, angajaţii Casei Faenza, angajaţii Salvo şi cei ai Serviciului de Ajutor Maltez, beneficiarii Legii 416 din 2001 privind venitul minim garantat, beneficiarii legilor 341 din 2004, 44 din 1994 şi 309 din 2002, cetăţenii de onoare ai oraşului şi multe alte categorii de persoane. Pentru aceştia RATT primeşte subvenţii de la bugetul local. Consiliul Local a aprobat acordarea unei compensaţii de 65% de la bugetul local pentru acoperirea costurilor de exploatare ale operatorului de transport în vederea asigurării de gratuităţi şi reduceri, iar Robu explica, la finele anului trecut, că RATT primeşte circa 3,5 milioane de lei pe lună. Dacă vorbim despre călătorii plătitori de bilete şi abonamente, reprezentanţii RATT spun că încasează lunar de la aceştia circa 3 milioane de lei, potrivit încasărilor din 2013.
Citiți principiile noastre de moderare aici!