Şi Andrei Sedan, un alt fost angajat al
Regiei Autonome de Transport
Timişoara, şi-a manifestat
intenţia de a participa la concurs, dar dosarul
său a fost respins pentru că nu
îndeplinea condiţiile, conform
reprezentanţilor primăriei. Înainte
să primească vestea proastă, Sedan
declara: „Cunosc Regia de Transport foarte
bine, sunt un om echilibrat, aş putea să aduc
un echilibru şi o stare de normalitate în
această Regie”. Acesta a ieşit
însă destul de nelămurit de la Comisia
de concurs, precizând că membrii acestui for
au invocat mai multe motive pentru respingerea
candidaturii sale, pe care el le-a contestat, legate de
vechimea într-un post de conducere, recomandarea
de la ultimul loc de muncă etc.
În cursă au rămas Ioan Goia, fostul
şef al RATT, suspendat din
funcţie de către primar, după ce
dispoziţia prin care a fost numit a fost
atacată în instanţă de către
prefectură, şi Florian Zanfir, fost director
de exploatare al Regiei.
Vechi prietenii şi probleme „de
moralitate”
Interesantă este componenţa Comisiei de
concurs, în care a fost desemnat, conform
dispoziţiei primarului, şi şeful
Direcţiei de Drumuri şi Transporturi a
municipalităţii, Culiţă Chiş,
care în cele din urmă s-a retras. Din
declaraţia de avere a lui Ioan Goia din 2009,
postată pe site-ul primăriei, reiese că
acesta deţine un teren agricol de 10,75 hectare la
Bencecu de Jos, împreună cu Chiş.
În declaraţia de avere a directorului de la
Drumuri şi Transporturi, care a făcut parte
din Comisia de examinare şi la concursul precedent
din vara lui 2008, nu apare faptul că terenul ar
fi deţinut împreună cu ex-directorul
RATT (pe care l-a examinat şi
anul trecut).
Chiş a amintit în document doar de partea sa
de teren. Oricum, Goia nu vede nicio problemă
în acest lucru: „Suntem prieteni vechi,
chiar foarte vechi, şi nu ne va despărţi
o chestie de genul ăsta. Nu există nicio
stare de incompatibilitate din punct de vedere juridic.
N-are nicio legătură una cu alta şi
oricum, înainte de concurs, am făcut
sistarea indiviziunii, pentru a evita orice
discuţii”, ne-a declarat Goia,
precizând că a hotărât să
candideze din nou pentru că pe parte
profesională nu are nicio temere că va avea
surprize. Purtătorul de cuvânt al
primăriei, Flavius Boncea, a declarat că
directorul Direcţiei Drumuri şi Transporturi
face parte din comisie, dar a ales să nu participe
la concurs: „Nu e nimic ilegal că e
în comisie, singura problemă care ar putea
exista ar fi una de moralitate”, spune
Boncea. Acesta a precizat că rezultatele vor fi
anunţate în trei zile de la data
concursului.
Fost director… pus pe liber
Celălalt candidat, Florian Zanfir, spune că a
lucrat în Regia de Transport mai bine de 30 de
ani, dar acum, la concurs, nu a reuşit să
obţină o recomandare favorabilă de la
fostul loc de muncă: „Dorinţa mea
este să mă întorc în Regie.
În ultimii cinci ani am fost director de
exploatare, dar am fost într-o relaţie rece
cu Regia, am fost dat afară, ilegal, în mai
2009, şi am un proces pe rol. Am obţinut
recomandări de la Regiile de Transport din
Iaşi şi Craiova, pentru că am fost
membru al Uniunii Române de
Transport”, a declarat Zanfir.
El consideră că acest concurs ridică mai
multe semne de întrebare, pe care le-a şi
expus comisiei: „Am avut obiecţii
şi la candidatura domnului Goia, care a fost
revocat din funcţia de director tehnic acum zece
ani şi are procese pe rol pe prefectura şi
contracandidaţii săi de la concursul
anterior, şi la Comisie, din care domnul
Culiţă Chiş s-a retras”, a
adăugat Zanfir. Rămâne de văzut ce
decizie va lua Comisia de concurs şi… ce
contestaţii vor fi ulterior.
Citiți principiile noastre de moderare aici!