La sfârșitul anului 2012, 34 de angajați ai Aeroportului Internaţional „Traian Vuia” din Timișoara au fost puși pe liber de noul director ajuns la conducere. Motivele invocate atunci au ţinut de constrângerile bugetare și modificarea organigramei.
O mare parte dintre angajați a considerat însă concedierile ca fiind abuzive, iar oamenii au acționat în instanță instituția. Judecătorii le-au dat câștig de cauză unora dintre cei concediați și, în urmă cu aproximativ o lună, au dispus reangajarea acestora pe aceleași posturi și plata unor salarii compensatorii care, spun oamenii, ajung în total la aproximativ 300.000 de lei.
La foarte scurt timp însă după ce au semnat noile contracte de muncă, proaspeții angajați s-au trezit din nou că sunt dați afară.
„Asta este a treia oară când sunt concediat, din punctul meu de vedere complet arbitrar. Prima dată am fost dat afară în 2009, după doar 20 de zile. Am fost reangajat de fostul director, domnul Sămărtinean, în 2010. Odată cu revenirea domnului Idolu am fost iarăși dat afară. Acum, odată cu câștigarea procesului, în mod arbitrar și abuziv am fost iarăși trecuți pe lista posturilor care se desființează. Acum am avut plăcerea să rămân la lucru șapte zile. Timp în care am făcut formalitățile de angajare și m-am trezit că am primit preaviz de concediere”, spune Valeriu Lupu, coordonator al biroului de Reglementări Aeronautice și Siguranță Aeriană.
Angajații îl acuză pe directorul aeroportului de abuz, susţinând că au primit chiar mesaje din partea conducerii, care le-a transmis, prin diverse persoane, că nu mai sunt doriţi în instituţie. Mai mult, salariaţii îl acuză pe director că în perioada scurtă în care au fost reîncadrați nu au fost lăsați să își desfășoare activitatea.
„Atribuțiile mele sunt pe linie de siguranță. Eu trebuie să îmi desfășor activitatea în zona securizată însă nu am primit acces acolo. Nici nu am putut să-mi desfășor activitatea”, mai spune Valeriu Lupu.
Directorul aeroportului, Dan Idolu, a refuzat să acorde un interviu pe această temă. A pus însă o angajată să întocmească un comunicat de presă cu poziția instituției pe tema concedierilor.
„Prin Decizia Consiliul de Administrație al Aeroportului Timișoara a fost aprobată organigrama și statul de funcţii ale SN Aeroportul Internaţional Timişoara Traian Vuia SA pe anul 2012, în acord cu cerinţele operaţionale ale aeroportului și constrângerile bugetare, bugetul de venituri și cheltuieli pentru anul 2012 (aprobat prin HG nr. 736/2012). Ca urmare a implementării acestei organigrame, au fost concediate 34 de persoane. În urma unor hotărâri judecătoreşti, 7 dintre cei 34 de angajaţi au fost reintegraţi pe posturile deținute anterior, Aeroportul Internaţional Timişoara respectând întocmai deciziile judecătorești. Prin Decizia CA din decembrie 2013, pe baza indicatorilor privind productivitatea muncii și scăderii traficului de pasageri și al mișcărilor de aeronave (decolări/aterizări), precum și ca urmare a externalizării unor servicii care au impus o nouă organizare, a fost aprobată organigrama actuală. Au fost defiinţate 13 posturi din servicii precum Operaţional, Administrativ, Dezvoltare. O parte dintre angajaţii reintegraţi anterior au deţinut posturi în servicii care în prezent s-au redus sau au fost externalizate. De exemplu, doi dintre aceşti angajaţi au lucrat ca „funcţionari informaţii” (centraliste telefonice), serviciu care în prezent este asigurat printr-un Call Center modern şi specializat”, spun reprezentanţii Aeroportului Timişoara.
Până acum, șapte dintre cei care au câștigat în instanță dreptul de reîncadrare au fost reangajați. Alții așteaptă deciziile definitive și irevocabile pentru a putea fi puși în drepturi.
Citiți principiile noastre de moderare aici!