Este o conferinţă naţională organizată de Inspectoratul Şcolar Timiş. Proiectul are şi o parte de workshop, unde se va desfășura un laborator creativ, se vor prezenta lucrările profesorilor participanţi, dar şi ale copiilor cu nevoi speciale, care vor fi premiate.
„Cu cât ne întâlnim mai des cu atât ne cunoaştem problemele unii altora, cu atât putem face schimb de experienţă”, spune prof. dr. Liana Mitran, inspector şcolar general în cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale.
În urmă cu câteva luni a apărut un proiect de lege prin care se cerea, printre altele, desfiinţarea şcolilor speciale şi integrarea copiilor cu nevoi speciale în şcolile de masă. Proiectul nu a fost primit bine de profesorii din şcolile speciale şi nici nu a mai fost promovat.
„Forma în care a fost prezentat acest proiect nu este oportună. Părerea mea este că nu trebuie plecat de la ideea că trebuie să desfiinţăm ceva ca să inventăm altceva. Nimeni nu spune că un astfel de proiect trebuie înlăturat cu orice chip. Poate exista pe lângă ceea ce este în momentul de faţă. Ideea este ca sistemul de educaţie românesc să ofere o paletă cât mai largă pentru toate tipurile şi gradele de dizabilitate. Nu poţi să desfiinţezi o şcoală specială când cazurile de deficienţă intelectuală severă şi profundă sunt în creştere. Am creat această sferă largă pentru copiii cu dizabilităţi senzoriale, cei cu deficienţă de vedere. În aceste şcoli se fac lucruri extrem de bune şi copiii au rezultate deosebite. Trebuie să găseşti cadrul suficient de larg încât să asiguri copiilor dreptul la educaţie”, a spus Mitran.
La eveniment participă şi inspectorul şcolar general de Timiş, Aura Danielescu, Diana Bumbăcilă, inspector şcolar pentru învăţământ special în IŞJ Timiş, responsabil de proiect, şi chiar şi autorităţi locale şi judeţene, pentru că şcolile speciale sunt sub umbrela Consiliului Judeţean Timiş.
Dacă în 1990 aveam în județul Timiș 5 copii cu deficiențe mintale integrați în învățământul de masă și o echipă formată din 2 specialiști care încercau să miște lucrurile în jurul copiilor, astăzi avem peste 700 de copii/elevi cu diferite cerințe educaționale incluzive integrați în școlile județului, avem peste 50 de cadre didactice care muncesc pe tărâmul incluziunii alături de cadrele didactice de la clasele în care sunt înscriși acești copii.
Citiți principiile noastre de moderare aici!