În următoarele zile se va pronunţa firma câştigătoare care va reabilita tramvaiele Timişoarei. Florian Zanfir, fost angajat al RATT, spune că cele două firme care participă la licitaţie nu se prea… pricep la acest lucru.
„Sunt unul dintre putini timişoreni care se pricep. Au participat două firme la licitaţie – Remar Paşcani a celebrului Gruia Stoia şi Remar Cluj – unde unul dintre acţionari este şi domnul Blaga. Remar Cluj nu a reparat nici un tramvai, cele ale Timişoarei vor fi primele. Remar Paşcani a cosmetizat un tramvai, făcut pentru a fi prezentat, care a fost prezentat şi domnului Robu. Atât au reparat cei de la Paşcani. Vagoanele din Timişoara au vechime de peste 50 de ani, sunt bătrâne, uzate, nu ne permitem să cheltuim sume enorme de până la 800.000 de euro. Sunt tot felul de discuţii – susţin că dacă pentru Timişoara s-ar cumpăra cinci tramvaie noi ar fi mult mai rentabil. Cinci tramvaie dacă ar cumpăra Timişoara, din doi în doi ani, peste zece ani vom avea 25 de tramvaie noi. Dacă reabilităm tramvaiele Timişoarei, în 10 ani nu vom mai avea nici un tramvai”, spune Florian Zanfir.
Consilierul judeţean spune că tramvaiele sunt prea bătrâne pentru a fi reabilitate.
„Scaune tapiţate şi încălzite, camere de luat vederi, aer condiţionat – aceste lucruri sunt nesemnificative şi sunt la îndemâna oricărui investitor. Se merge pe lucruri de suprafaţă şi de efect secundar asupra omului, nu pe partea cea mai importantă. Nu putem să facem o investiţie enormă în ele. Preţul unui tramvai este dat în funcţie de module. În Timişoara ar fi nevoie de tramvaie cu 2-3 module maxim. Fac croaţii tramvaie – 1 milion de euro, Aradul – un milion şi ceva, dar eu am zis – aş cumpăra cele mai bune tramvaie – Bombardier – cu 3 milioane”, spune Zanfir.
Citiți principiile noastre de moderare aici!