Ion Ardeal Ieremia i-a explicat din nou primarului Timișoarei că unui oraș care poartă titlul de Capitală Culturală Europeană nu-i stă bine cu interdicții de circulație. Ieremia i-a cerut lui Robu să se mai gândească și să suspende interdicția de a pedala prin centrul istoric. Mai mult, consilierul local susține că această măsură ajută doar la confortul polițiștilor locali.
„Este o măsură abuzivă, este o interdicție care are ca unic beneficiar confortul Poliției Locale. Agenții stau liniștiți, la fiecare capăt de stradă, și fac semn cu degetul celor care trec. Eu îmi doresc o poliție locală dinamică, care să prindă contravenienți chiar și călare pe bicicletă. Există o mulțime de alte modalități prin care poți reglementa circulația bicicletelor pe străzi numite pietonale, dar care abundă de mașini parcate. E suficient să vă uitați doar pe str. Eugeniu de Savoya, în dreptul Tribunalului. Eu consider că unicul beneficiar al acestei reglementări a Comisiei de circulației este confortul Poliției Locale. Nu suntem în spiritul european al încurajării traficului alternativ. (…) Vă rog să nu ignorați efectul acestei interdicții. Sunt convins că bicicliștii care vor alege să pedaleze prin centru vor ști de ce a fost această interdicție. Singurii beneficiari ai acestei hotărâri sunt polițiștii locali care stau liniștiți la capătul străzii. Ar fi trebuit pusă o reglementară de 5 km/h, dar atunci acești polițiști ar trebui să îi oprească din viteză pe bicicliști, nu să stea să îi prindă în capcană”, a explicat Ieremia.
Pe de altă parte, primarul Nicolae Robu spune că nu poate răspunde cererii consilierului local, pentru că bicicletele deranjează pietonii. Mai mult, Robu consideră că în Timișoara există suficiente piste pentru bicicliști, dar recunoaște și că nu există o legătură prea bună între sudul și nordul orașului.
„Sunt interesat să folosesc bicicleta și Slavă Domnului, în Timișoara chiar avem piste. Și dincolo de ceea ce avem, vă garantez că vom face mult mai multe. Vom începe să realizăm piste de biciclete înspre comunele din zona periurbană. Vrem să îi îndemnăm pe timișoreni să folosească bicicleta în Timișoara, să iasă și din Timișoara la plimbare, să meargă pe malul Begăi până departe și dincolo de pista pe care am amenajat-o noi. Cred că nu stăm deloc rău la acest capitol în raport cu alte orașe din România. Dacă ne raportăm la cum stau orașele din țările din nordul Europei, spre exemplu, atunci stăm foarte rău. Eu sunt conștient. În centrul istoric vă spun că în majoritatea locurilor pietonale pe care le-am făcut nu se circulă, dar totuși sunt locuri în care se circulă, cu bicicleta sau cu alte mijloace. Este o chestiune de filozofie, cu ghilimelele de rigoare, ca să nu facem abuz de limbaj. Se dorește ca pietonii, atunci când ies la plimbare, fie cu un copil mic de mână, fie persoane vârstnice care socializează, să nu existe niciun stres provenit de la apariția unei biciclete care deranjează. Când am spus că sunt bicicliști buni și sunt bicicliști răi a fost o glumă din partea mea. Oamenii înțeleg. Și acum a intrat în mentalitatea majorității covârșitoare acest respect pentru pietoni. Încă nu avem trasee care să conecteze nordul cu sudul în condiții avantajoase. Mai sunt și alte lipsuri, vă garantez că le vom face, căutăm soluții. Dacă vă uitați în Planul de Mobilitate Urbană, veți vedea că punem foarte mare accent pe crearea de piste pentru biciclete și pe încurajarea folosirii bicicletelor. Dar în zona pietonală, și în Tokyo și într-o mulțime de locuri, în orașele în care suntem înfrățiți de exemplu, în Karlsruhe, zonele pietonale sunt pietonale. Nimeni nu poartă adevărul absolut. Asta este”, i-a explicat Robu consilierului care a încercat să îl convingă să ridice interdicția pentru bicicliști.
Ion Ardeal Ieremia a insistat că s-ar putea pune o limită de viteză, de 5 km/h, așa cum este în Viena, susține el, însă nu este prima dată când se discută despre această măsură. Primarul susținea într-o vreme că această limitare ar însemna ca Poliția Locală să fie dotată cu radare pentru bicicliști, o investiție pe care oamenii legii nu și-o permit.
Edilul-șef i-a mai spus lui Ieremia că „mai bine de doi ani nu s-a dat nicio amendă, ca să se respecte interdicția. După aceea, evident, s-a trecut la aplicarea de amenzi”.
Vă reamintim, într-o singură lună, în august 2016, 300 de bicicliști au contribuit cu 50.000 de euro la bugetul local, fiind amendați pentru că au pedalat prin zonele interzise.
Articole pe aceeași temă:
300 de biciclisti au dat 50.000 de euro Timisoarei, pentru ca au pedalat prin centru
Biciclistii ar putea pedala din nou prin centrul Timisoarei
Citiți principiile noastre de moderare aici!