Consilierul local PNL Ciprian Jichici a declarat, luni, că în prezent au loc discuţii la nivelul tuturor grupurilor politice din consiliul local şi se lucrează la elaborarea unui proiect de hotărâre comun pentru modificarea regulamentului de organizare şi funcţionare al acestui for.
Jichici a prezentat două iniţiative în acest sens care provin din sfera PNL, a spus el. Una dintre ele se referă la optimizarea modului în care circulă, în interiorul primăriei, documentele referitoare la proiectele de hotărâri de consiliu local. Liberalul spune că uneori se întâmplă ca aleşilor locali să le fie puse la dispoziţie documentele necesare cu cinci minute înainte să înceapă şedinţele în comisiile de specialitate sau înainte de plen, ori consilierii nu primesc în întregime documentaţiile pentru că acest lucru ar presupune costuri prea mari.
„Propunem implementarea unui sistem electronic de publicare a documentaţiilor aferente hotărârilor de consiliu local, astfel încât fiecare consilier să aibă acces la ele. Este vorba de un portal informatic pe care primaria să-l pună la dispoziţia consilierilor. Ar fi un sistem cu circuit închis, numai pentru uzul consilierilor. Proiectul de hotărâre pe care îl vom elabora va fi însoţit şi de un caiet de sarcini pentru implementarea acestui sistem, care estimez că nu are voie să coste mai mult de 25.000-30.000 lei. Se vor reduce astfel costurile cu hârtia şi imprimarea. Acum sunt consumate aproximativ 120.000 de pagini de documente tipărite anual”, a explicat Jichici.
Fiecare consilier ar urma să aibă posibilitatea să opteze dacă vrea să primească documentele în format electronic sau în varianta tipărită. Consilierul PNL a precizat că nu e vorba de achiziţionarea de laptopuri sau alte dispozitive de acest gen, ci că aleşii ar urma să vină cu laptopul de acasă la şedinţe şi să primească doar ordinea de zi, şi nu un vraf de hârtii.
Obligati sa participe la dezbateri publice!
Cealaltă iniţiativă se referă la organizarea şi moderarea dezbaterilor publice organizate de Primăria Timişoara pe marginea proiectelor de hotărâre care sunt supuse apoi la vot în plenul Consiliului Local.
Liberalul Ciprian Jichici consideră că modul în care decurg dezbaterile în prezent este „impropriu” deoarece întâlnirile sunt conduse de reprezentanţi ai executivului primăriei. „Nu mi se pare normal şi logic ca o dezbatere să fie condusă de un reprezentant al Direcţiei de Urbanism care implicit reprezintă interesele unei firme sau ale unui cetăţean, beneficiarul documentaţiei, iar acesta să se certe cu cetăţenii. Ar trebui să participe şi consilierii locali, iar dezbaterile să fie moderate de către preşedintele comisiei de specialitate a consiliului local din zona la care se referă respectivul proiect. La dezbateri ar trebui să participe cel puţin doi membri ai comisiei de specialitate”, a afirmat Jichici.
Consilierul susţine că de cele mai multe ori colegii săi habar n-au ce se întâmplă la aceste dezbateri şi votează apoi în necunoştinţă de cauză, deşi în mod normal li se pune la dispoziţie un extras din procesul-verbal al întâlnirilor organizate cu cetăţenii.
Bineînţeles, aleşii locali sunt liberi şi acum să participe la dezbaterile publice organizate de primărie, dar de regulă nu îşi fac timp pentru a vedea ce cred cetăţenii despre proiectele care ajung apoi pe masa lor. Consilierii care participă la dezbateri pot fi număraţi pe degetele de la o mână.
Oricum, consilierul Ciprian Jichici spune că aleşii ar trebui să fie obligaţi să participe la dezbaterile publice, să fie cel puţin doi aleşi din comisia de specialitate, iar absenţa nemotivată să se încadreze la nerespectarea îndatorilor de consilier local.
Proiectul de hotărâre privind modificarea Regulamentului de organizare şi funcţionare al Consiliului Local al Municipiului Timişoara ar urma să fie supus spre aprobare în plen la sfârşitul acestei luni sau luna viitoare. Jichici susţine că reprezentanţii tuturor partidelor şi-au propus să ajungă la un numitor comun în ceea ce priveşte acest regulament.
Citiți principiile noastre de moderare aici!