Primarul din Szeged, Laszlo Botka, a făcut o retrospectivă a proiectelor comune, cum ar fi cooperarea dintre grădinile zoologice din Timişoara, respectiv Szeged, printr-un parteneriat încheiat în 2007, cea dintre pieţele en-gros din cele două municipii sau cea turistică, care vor continua. De exemplu, se doreşte introducerea unor camere web în cele două grădini zoo, pentru ca animalele să poată fi urmărite non-stop. Prin cooperarea româno-maghiară şi proiecte cu finanţare europeană se doreşte dezvoltarea pieţelor en-gros. Astfel, este prevăzută construirea unei noi hale la piaţa de gros din Timişoara, precum şi crearea unei burse virtuale de mărfuri, în care să fie incluse pieţele de gros din cele două oraşe.
Edilul-şef al Timişoarei, Gheorghe Ciuhandu, a amintit că în aceste zile se împlinesc 12 ani de când s-a iscălit înfrăţirea dintre Timişoara şi Szeged şi a vorbit şi el despre proiectele comune de colaborare dintre cele două administraţii locale.
Un alt proiect comun despre care s-a amintit a fost „sincronizarea” sistemelor de parcare dintre cele două oraşe, mai ales că sistemul de parcare din Timişoara, faimosul TelPark, a fost importat din Szeged. Abonamentele TelPark din Timişoara sunt valabile şi în Szeged şi invers. Oficialii unguri au arătat că acest lucru a dus la creşterea numărului de timişeni care au vizitat Szegedul şi folosesc sistemul de parcare, aproximativ 30 de persoane pe zi. Directorul societăţii ADP, Liviu Barbu, a arătat că s-a făcut un studiu şi la Timişoara, iar într-o perioadă de cinci luni, 700 de cetăţeni ai municipiului Szeged au vizitat Timişoara şi au beneficiat de această facilitate, de sistemul de parcare. Barbu a mai spus că în momentul de faţă, tot având ca inspiraţie Szegedul, ADP vrea să implementeze un program operativ de urmărire pe teren, pentru a monitoriza modul în care se parchează.
Şi reprezentanţii Primăriei Szeged s-au plâns de problemele legate de trafic, mai ales că în oraşul din Ungaria au loc lucrări de reabilitare a liniilor de tramvai, şi şi-au manifestat speranţa că acestea nu vor fi „eterne”. Autorităţile din Szeged au precizat şi că vor fi iniţiate procedurile pentru realizarea unui pod feroviar peste Tisa, care va facilita restabilirea legăturilor feroviare dintre cele două oraşe.
Tot în ceea ce priveşte infrastructura, Ciuhandu a vorbit despre importanţa unui drum rapid de la Timişoara la Cenad. „Din punct de vedere al Primăriei Timişoara ar fi foarte importantă dezvoltarea unei şosele rapide şi directe de la Timişoara la Szeged, prin Cenad şi respectiv Kiszombor, şi m-aş bucura dacă forurile compentente româneşti ar da atenţie acestui proiect. Această şosea necesită nişte reabilitări şi extinderi. Mai avem un proiect, care pe parte română a progresat, reabilitarea canalului Bega. Dacă în cursul acestui an canalul va fi decolmat până la frontiera sârbească, atunci există o probabilitate foarte mare să integrăm canalul Bega în sistemul de canale Dunăre-Tisa, ceea ce ar fi foarte avantajos din punct de vedere turistic, ecologic, şi probabil într-o perspectivă şi în ceea ce priveşte transportul fluvial”, a spus edilul timişorean.
În ceea ce priveşte turismul, Szegedul este pe locul opt în topul celor mai vizitate oraşe din Ungaria, a precizat primarul Laszlo Botka, iar numărul turiştilor s-a dublat în ultimii cinci ani.
Citiți principiile noastre de moderare aici!