Ciuhandu a afirmat că, în acest moment, la RATT sunt angajate 1532 de persoane, cu aproape 200 mai multe decât în februarie 2009, când directorul acestei regii, Ioan Goia, anunţa disponibilizări. Mai mult, din totalul personalului de la RATT, doar aproximativ 560 sunt vatmani şi şoferi, restul fiind angajaţi la întreţinerea mijloacelor de transport în comun, muncitori şi, nu în ultimul rând, diverşi şefi e departamente.
„Totalul personalului RATT, în februarie 2010, este de 1532 de persoane. Dintre aceştia, vatmani şi şoferi, deci oameni care îi deservesc direct pe timişoreni sunt doar 560, restul de aproximativ 970 de persoane sunt personal TESA, operativ, muncitori, altceva decât cei care ne ajută să ne deplasăm în fiecare zi. Nu mi se pare normal acest lucru. (…) Eu nu ştiu ca de la RATT să fi fost concediat cineva anul trecut. Mai mult, în mai, RATT avea peste 1300 de angajaţi, iar acum are peste 1500”, a spus Ciuhandu.
De aceea, consilierul local propune o reducere a personalului angajat la RATT cu cel puţin 200 de persoane, ceea ce, în opinia sa, ar putea realiza o economie la bugetul acestei regii de 2 milioane de euro pe an.
„Scăderea de la 1500 la 1300 ar face într-un an, numai prin fondul de salarii, o economie de 2 milioane de euro”, a mai afirmat Ovidiu Ciuhandu.
Acest lucru este necesar, a mai susţinut liderul consilierilor PDL, deoarece RATT se confruntă cu mari probleme financiare, datoriile instituţiei ridicându-se la aproape 10 milioane de dolari. El s-a întrebat de ce este utilă menţinerea pe funcţie a sute de mecanici, din moment ce regia a achiziţionat troleibuze şi autobuze noi, a căror mentenanţă este făcută, cel puţin în perioada de garanţie, de compania producătoare.
De asemenea, Ovidiu Ciuhandu a mai afirmat că sistemul de ticketing instalat anul trecut în mijloacele de transport în comun din Timişoara, care a costat peste 4 milioane de euro, a servit doar pentru a dovedi că numărul de călători a scăzut şi că numărul călătorilor frauduloşi a crescut.
Citiți principiile noastre de moderare aici!