Consilierii județeni ai PSD Timiș s-au pronunțat vizavi de proiect că banii ar fi cheltuiți fără noimă. În plus, deciziile președintelui CJ Timiș ar putea falimenta instituția de stat.
„Studiu de caz: modernizarea DJ 691, între nodul A1 de la Giarmata și până la limita cu județul Arad. Administrația ZERO a CJ Timiș dorește dublarea valorii proiectului de modernizare DJ 691 în condițiile în care se află într-un risc major de a pierde întreaga finanțare europeană atrasă de conducerea PSD a CJ Timiș în anul 2018. Pe scurt, valoarea totală a proiectului a crescut de la 80 de milioane de lei, la 154 de milioane de lei, o creștere procentuală de 92%, în timp ce contribuția proprie a Consiliului Județean în cadrul proiectului ajunge de la 12 milioane de lei, la 38, adică o creștere de 216%! Mai mult, Alin Nica solicită consilierilor județeni asumarea acoperirii integrale a costurilor de finalizare a investiției după data de 31.12.2023, în condițiile în care licitația pentru tronsonul cuprins între nodul A1 și centura Timișoarei încă nu este finalizată, și care poate întârzia dacă există contestații, termenul de finalizare fiind martie 2023 și sunt înscriși patru ofertanți”, a transmis, luni, grupul consilierilor județeni din cadrul PSD Timiș.
Aleșii au mai precizat că pentru tronsonul cuprins între centură și Timișoara, adică traversarea Dumbrăviței, încă nu a fost demarată procedura de licitație.
„Situația este una gravă, fapt confirmat și de către finanțatorul proiectului, ADR VEST, care a remis un comunicat oficial prin care a transmis că toate proiectele cuprinse în POR 2014-2020 trebuie implementate până la finele anului 2023, după care nu se mai pot efectua plăți pentru lucrări din cadrul programului. Ce a înțeles Alin Nica din asta? Să dubleze sumele și să propună finalizarea lucrărilor din bugetul CJ Timiș, deși stadiul implementării este foarte întârziat. Spre ce ne îndreptăm, nu e clar, dar în condițiile date bugetul Consiliului Județean Timiș va fi blocat pentru mulți ani, iar de aici până la falimentul primei administrații publice județene din România mai este doar un pas”, a mai transmis, luni, grupul consilierilor județeni ai PSD Timiș.
Replica administrației județene
În replică, reprezentanții CJ Timiș au transmis, luni, că se urmărește să se acceseze un plafon maxim de finanțare europeană pentru drum, iar în plus documentația tehnică a proiectului și analiza de trafic rutier ar fi fost greșite și trebuie corectate.
Potrivit acestora, în proiectul inițial nu a fost prevăzut nici sistemul de iluminat, trecerea de nivel la cale ferată și dispozitivele de scurgere a apei pluviale.
„Este adevărat că dorim să creștem bugetul de modernizare al DJ 691 prin atragerea de fonduri europene suplimentare, mai precis 40 milioane de lei în plus. Încurajez aparatul de specialitate al CJ Timiș și urmăresc să facem lucrări de calitate în beneficiul cetățenilor. Costurile neeligibile pe execuție privind DJ 691 nu au crescut, deși prețurile au mers în sus, iar pentru o raportare corectă la sume, invit consilierii județeni să își îndrepte atenția către proiectul tehnic din 2020, nu DALI-ul din 2017 când proiectul se afla în stadiu incipient. Totodată, pentru o percepție corectă asupra situației, ar fi util să-l întrebe pe fostul președinte PSD al instituției cum a dat contractul unei firme lipsite de capacitate de implementare” a spus Alin Nica, președintele Consiliului Județean Timiș.
Reprezentanții instituției au mai transmis că au fost și sunt făcute în continuare eforturi uriașe pentru salvarea proiectului, atât de ADR Vest, cât și partenerii, au confirmat și susțin viziunea tehnică propusă de Consiliul Județean Timiș prin președintele Alin Nica.
În ceea ce privește licitația pentru tronsonul cuprins între centură și Timișoara, adică traversarea Dumbrăviței, reprezentanții CJT au precizat că s-a primit avizul ANAP (n.r. – Agenția Națională pentru Achiziții Publice) pentru evaluarea financiară și că urmează să se predea raportul de achiziției publice către ANAP, de la care se așteaptă avizul final.
„Estimăm semnarea contractului de execuție la mijlocul lunii martie 2023”, a mai precizat Nica.
Trimite articolul
XLasati ca-l face Dobra drumul respectiv cu Tehnocer-ul la pastele cailor!
Nu si-a primit psd partea? Parca se iubeau mult.
DJ 691 se va reglementa cand veți scoate definitiv și irevocabil barjele cu piatra , nisip , pietris care au secat Muresul și care sunt un real pericol pentru traficul rutier , care saptamanal fac victime , care zi de zi te baga in sant ca sa treaca ele in haite de cîte 4 , 5 una dupa alta nerespectând nimic , doar mafiile cejetiste care si au mostenit si transmis de la unii la altii transportatorii consacrati . Deci gargara , scoateții politistii de pe traseu si ineficientii de la rutieră in starda sa le dea amenzi pt ca tonajul este de 25 tone pe DJ 691 .