Președintele CJE Timiș, Francesca Ferescu, sublinează faptul că elevii nu au posibilități pentru a se conecta la orele online. La finalul lunii decembrie, conducerea Inspectoratul Școlar Județean a acoperit un necesar de aproape 7.000 de tablete, prin program cu Ministerul Educației, care au fost distribuite în județ, în funcție de cereri. Ar mai fi nevoie, totuși, de câteva sute de tablete, conform cifrelor, care vor fi distribuie prin ajutorul ONG-urilor județene și ale primăriilor din teritoriu.
„În continuare elevii și profesorii sunt nevoiți să se adapteze și să dea dovadă de extremă flexibilitate în mediul neobișnuit și poate chiar rigid impus de școala online. După aproape un semestru de ore desfășurate în acest regim sesizăm că una dintre cele mai mari probleme ale elevilor din județul Timiș este imposibilitatea de a se conecta la cursurile online, corelată chiar cu lipsa resurselor necesare pentru a lua parte la ore. Cum viitorul este destul de ambiguu și nu ne putem baza cu certitudine pe începerea cursurilor la o dată fixă, considerăm că sunt necesare măsuri cât mai repede puse în aplicare, care să ofere egalitate de șanse tuturor elevilor, atât din mediile cu condiții favorabile cât și celor din medii defavorizate”, spune Francesca Ferescu, președinte al CJE Timiș.
Elevii din Timiș spun că școala online este ineficientă, iar mediul de acasă nu este potrivit pentru asimilarea cunoștințelor. Îngrijorări există și din partea elevilor din ani terminali, care susțin examenele naționale.
„Dat fiind faptul că elevii iau parte la ore din propriile locuințe, capacitatea de acumulare a cunoștințelor, precum și cea de concentrare nu sunt ideale, iar calitatea informației tinde să se piardă prin filtrul online-ului, pentru că, fără doar și poate, nu putem compara desfășurarea procesului educațional de acasă cu cel de la școală. Chiar am stat de vorbă permanent cu elevii din județul nostru, iar de la fiecare am auzit aceleași lucruri. Școala online este ineficientă și greoaie. Cunoștințele sunt greu de asimilat, dinamica orelor nu este nici pe departe similară și pare că tot conceptul de școală se pierde și rămâne doar în teorie sau pe hârtie. Ne gândim constant la elevii din clasele terminale, ce susțin anul acesta examene. Materia este la fel de multă ca în anii anteriori, când erau susținute fizic, însă contextul este total diferit. În continuare asteptăm o decizie din partea Ministerului Educației pentru stabilirea desfășurării examenelor pentru care cu siguranță se pot găsi soluții potrivite”, a conchis Francesca Ferescu, președinte CJE Timiș.
Trimite articolul
XNimic nu-i gratis, cineva intotdeauna plateste. Calitatea se plateste.
Haideti sa fim si realisti in contextul epidemiei la noi rata de infectare e mai mica daca stau copii acasa.cat timp liber castiga copilul care face scoala de acasa mai ales cei din ani terminali castiga timp pt a lucra daca vor. Nu e o scuza ca nu au timp sa invete. Pt unele materii cei drept e mai greu in on-line dar multe ore dupa parerea mea se desfasoara la fel de bine. Sa o luam logic si sa ne gandim la copii nostri ca stau acasa si fac orele de acasa si nu mai exista scuza ca mi am uitat caietul acasa dar a aparut scuza ca nu merge internetul, ceea ce e greu de crezut pt cei ce au dispozitivele necesare sa nu uitam ca Timisoara are printre cele mai bune conexiuni la internet din lume. Ce mi se pare mie absurd e sa i se ceara copilului meu ca mearga sambata la scoala cand el a fost mereu la ore si nu are absente. Copilul meu terorizat de uni profesori ca i se pare ca citeste de pe caiet desi alti o fac mai grosolan si nu li se spune nimic, ca alti nu intra la ore invocand ca nu au net bun dar se plimba prin oras sau pur ai simplu navigeaza alte site-uri. Aici e o problema reala cu minciuna pe care noi parintii ar trebui sa o evitam, ca sa mearga mai bine scoala din on line. Iar cei ce se stie ca au res si nu am fost prezenti la ore sa nu treaca clasa simplu, nu ti pasa, platesti. Afectati sunt copii din mediile rurale acei fara posibilitati financiare dar si acolo primariile ar trebui sa i sustina ca de vb aia sa a facut economie la buget daca au fost interzise spectacolele si concertele .
-
For romanian, please press 1.
Bai femeie, esti analfabeta, insa tu chiar ai impresia ca le stii pe toate.
Nu am inteles nimic din ce ai vrut sa spui deoarece lipsa de virgule si greselile gramaticale sunt mult prea flagrante.
Imi si imaginez ce scandal faci la toate sedintele cu parintii. -
Doamne cât îmi place acest comentariu … Problema nu este că copilul dumneavoastră citeşte din caiet… ci că este văzut “desi alti o fac mai grosolan si nu li se spune nimic”. Altă problemă a copilului dumneavoastră este că “alti nu intra la ore”. Mi se pare atât de profund românească această abordare… Nu contează ca nota copilului meu să fie meritată ci doar să fie mare. Şi nu contează ce-i în curtea mea, ci ce-i în curtea vecinului.
Unde nu se pot conecta? Eu predau la sat, 25 km de Timisoara.Toti se conecteaza si toti au cu ce! Au refuzat ltabletele pentru ca au laptopuri si telefoane personale! Ce va mai place sa mintiti si sa exagerati . Mai grav e ca lumea va si crede!
Scoala online merge greoi si se pierd informatii???? Sistemul nostru e inapoiat si nu e pregatit ptr scoala online. Mai terminati cu idioteniile.astea ca nu fac copiii ore decat daca merg fizic la scoala.Si daca meg la sc 70 la suta din ei habat nu au pe ce planeta sunt ,cine vrea sa invete invata si acasa .
Pe mine mă distrează diferenţa de abordare … citisem o ştire că în Singapore vor să păstreze minim o zi de şcoală online după ce se termină pandemia, ca urmare a beneficiilor enorme aduse de acest tip de învăţare. Orice variantă are avantaje şi dezavantaje… dar ţine de fiecare dintre noi să încercăm să vedem partea bună nu doar partea rea. Copiii câştigă foarte mult timp prin eliminarea plimbării efective la şcoală şi prin reducerea orei de curs. Munca independentă este încurajată. Elevii, nu doar profesorii au învăţat mult mai multe despre lucrul cu computerul anul acesta decât în alţi ani. În acest moment, în şcoala românească se învaţă ceva ce nu s-a mai învăţat niciodată – cum să înveţi singur. Bineînţeles că dezavantajul major este că nu există cineva care să verifice că cei care nu au chef să înveţe sunt obligaţi să o facă. La orele reale vezi când copilul se joacă pe telefon, vorbeşte cu colegii, se uită pe geam. Acum profesorul nu mai poate să facă şi poliţie ci doar să explice. De fapt, pentru elevii motivaţi şi conştiincioşi, care nu încearcă să îşi fure singuri căciula trişând, este preferabilă şcoala online. Problema apare când vorbim despre cei mici care nu au un părinte care să-i ajute, sau cei mai mari, care abia aşteptau pretextul să nu fie atenţi sau să copieze, sau, bineînţeles, cei care nu au conexiune. Ultimii nu-s mulţi în Timişoara. Dar sunt mulţi cei care nu au spaţiul confortabil în care să asculte şi să înveţe. Totuşi acest spaţiu ar fi trebuit să îl aibă oricum. Copilul trebuie să aibă unde să înveţe şi acasă. Asta nu este ceva nou. Dincolo de daunele legate de expunerea prea mare la calculatoare, problema cea mai mare este că distanţa între extreme se acutizează. Până acum era greu pentru cei săraci să înveţe. Acum devine imposibil. Iar de un an de zile statul român nu prea face cele necesare pentru a asigura accesul tuturor la şcoala online. Practic tot vine cu subterfugii – să îi trecem pe toţi şi să închidem ochii la faptul că mulţi nu acumulează cele necesare. A fost mai simplu anul trecut să impună acordul părinţilor pentru note şi să dea subiecte uşoare la evaluarea naţională decât să ofere elevilor internet şi calculatoare…
Îmi pare rău să spun,dar totul se întâmplă din vina părinților, pentru că nu sunt uniți și acceptă ca educația copiilor să fie distrusă, acceptă ca tot felul de neaveniți,care nu au nici o legătură cu realitatea, să impună numai aberații,asta este vina noastră a românilor, că nu suntem uniți și merităm tot ce nu se întâmplă