Viitoarea parcare supraterană din centrul orașului, care ar urma să fie amenajată vizavi de Hotel Timișoara, și care a stârnit o sumedenie de dispute între Primăria Timișoara și CJT este oarecum mai aproape de realizare.
Vă reamintim că CJT vrea ca, pe locul fostului Comisariat Județean Zonal, unde există o parcare supraterană, să ridice o parcare etajată printr-un parteneriat public-privat.
Instituția urmează să concesioneze lucrările și exploatarea parcării unei firme private, care va trebui să achite 120.000 de euro pe an ca redevență.
Pentru a face o parcare cu 436 de locuri în loc de 396, CJT avea nevoie și de o bucată de teren de 583 de metri pătrați, care în acte aparținea Primăriei Timișoara.
Negocierile au bătut mult timp pasul pe loc, până în urmă cu trei luni, când comisia de negociere formată din consilieri județeni și consilieri locali a găsit o soluție. Cele două instituții au pus la cale următorul schimb: primăria a cedat terenul din zona centrală către CJT și a primit un teren de câteva hectare în extravilan pentru a amenaja o nouă pepinieră pe care vor crește arborii și plantele perene care vor fi plantate în Timișoara.
Întrebat când se apucă de treabă administrația județeană la parcarea de la fostul comisariat zonal, vicepreședintele Alexandru Proteasa a declarat pentru Tion că „în acest moment, se lucrează la procedura prin care vom concesiona lucrările, varianta cea mai rapidă și eficientă de realizare și operaționalizare a parcării. Concesiunea de lucrări constă în realizarea Planului Urbanistic Zonal (PUZ), alături de obținerea autorizației de construcție și de construire a clădirii”.
Potrivit vicepreședintelui CJT, toată documentația va fi făcută de firma care va concesiona lucrările.
„Dacă nu am concesiona, am fi obligați să derulam o serie de proceduri de achiziții publice, pentru elaborare PUZ, pentru studiu de fezabilitate, pentru proiect tehnic și pentru construire, toate cu posibile contestații. Am procedat astfel pentru a accelera investiția care va fi demarată mult mai repede, dar și pentru a încuraja parteneriatele publice-private despre care în România doar se vorbește de ani de zile, fără inițiative notabile în acest sens. Avem în vedere modele occidentale, din Marea Britanie sau Franța, acolo unde foarte multe proiecte de acest gen s-au materializat prin investiții public-privat. Lucrăm pentru a oferi timișorenilor aproximativ 500 de locuri de parcare în zona ultracentrală a Timișoarei, unul dintre cele mai importante proiecte din ultimii ani”, ne-a mai declarat Alexandru Proteasa.
Pe aceeași temă:
https://www.tion.ro/stirile-judetului-timis/cj-timis-face-un-pas-pentru-parcare-supraterana-in-centrul-timisoarei-dobra-prima-autoritate-publica-ce-ridica-o-parcare-supraetajata-91673
Trimite articolul
XCa in Germania…la Paris
Prea multe artic”ole sau declaratii de presa cu ”VOM FACE”, ”VA FI”, ”VOM AVEA”.
As vrea sa citesc sau sa aud si expresii de genul ”AM TERMINAT”, ”AM fACUT”, ”AVEM”, ”AM INAUGURAT”.
DE PROMISIUNI SI PLANURI E CAM SATULA LUMEA…
De ce trebuie sa fie la suprafata? Nu ar fi mai practic, si mai estetic sa fie in subteran? Pana la urma e in centrul orasului … si parcarile de obicei n-au design prea frumos..
+ posibilitatea de a avea o constructie la suprafata, cu alta destinatie ..
Cum adica parcare ca in Marea Britanie (nici macar nu e in UE)?
Asadar, redeventa este 120000EUR:635 zile=328 E/zi :24h=13E/h=75 lei/h
Socotind numai cu 5 lei/h taxa de parcare (dar parca acum este 7.50 lei) avem 2500 lei/h incasari pentru concesionar din care restituie 75;2500=0.03, deci 3%!!?????
inseamna ca public-privatul este … un prieten??
-
Pai de ce crezi ca este un parteneriat public-privat, cu incredintare directa? Nu se stie pentru cine este mai avantajos, dar asta n-are importanta. Pentru noi, cei ce mai folosim acea parcare. Chiar citeam, zilele trecute, de faptul ca la Lugoj se vor demola benzinariile MOL si OMV. Tocmai pentru ca, in urma contractelor de concesiune (ajunse la final) primaria Lugoj incasa cam 1% (lunar) din vanzarea de carburanti. https://lugojinfo.ro/administratie/8047-se-pregatesc-de-demolare-mol-paraseste-locatia-de-pe-strada-caransebesului
-
cet, cand nu esti in stare sa citesti cateva paragrafe e mai bine sa te lasi de matematica! 🙂 Daca mai citesti o data informatia poate o sa intelegi ca CJT (public) doar ii pune firmei (privat) la dispozitie terenul. Firma e cea care plateste autorizari/constructie/intretinere/exploatare/utilitati/etc (adica tot) si in plus mai plateste CJT-ului si 120000 Euro/an redeventa (daca vrei, poti sa o consideri pur si simplu chirie pe teren). Astea vreo 20-30 de ani cat va fi concesionarea.
-
mai adauga 180.000 euro impozit la primarie pe cladire. Apoi taie cele 24 ore full ca nu e nimeni noaptea + costurile de intretinere . Doar parcare nu se va face niciodata .
Parcare ca în Marea Britanie? Deci va fi numai pentru mașini cu volan pe dreapta? Întreb pentru un prieten, că dacă întreb de ce e cu încredințare directă și cine sifonează banii, sigur nu mi se va răspunde.
Deci se alege o firma care va construi din banii ei parcarea. Dupa 2 -3 ani, se va deschide si 3-5% din incasari vor ajunge la consiliul judetean. Ar fi interesant de calculat in cat timp se va amortiza investitia. Mai interesant este cum se va alege firma – prin licitatie sau prin incredintare directa spre “prieteni” liberali ?
Consiliul județean nu a fost in stare să facă 10 km de drum până la autostradă, ,dar sa facă altceva. Soarecul de Nica nu va face nimic,doar laude.
Asta auzim de 10 ani. Cate alegeri vreti sa castigati cu acelasi text?
O VA FACE CA SI
SALA DE SPORT
STADIONUL
CENTURA SUD
SPIITALUL DE PE TORONTAL ………………
De ce se face supra cand e centru si acolo poate se va ridica o cladire ceva…office…normal ar fi subteran frumos ca in Germania.
1 an licitația + contestații, 1 an cel puțin studii arheologice, 2 ani construcția, 6 luni pina aproba tariful de parcare. Deci 5 ani cel puțin pina vom parca ca la regele Charles…
-
@Rumburak, ai uitat de descoperirea unor oase de brontostafilosoparla si a unor cioabe….si urmeaza vreo 3 ani de cercetari arheologice…. :))))
ca in marea britanie, plin de imigranti ilegali, adica vom fi injunghiati in parcare, va fi plin de violuri, cum vine aia?