Timișoara are în acest moment o variantă de ocolire în partea de nord, dublată practic de autostradă și folosită mai mult de cei care stau în zonă. De asemenea, a început descărcarea arheologică și în partea de sud, pe ruta viitoarei centuri realizată de Ministerul Transporturilor și DRDP Timișoara, care va lega Calea Șagului de Calea Lugojului. Rămâne, însă, partea de vest a orașului, care va fi în continuare afectată de traficul greu dacă nu se face ceva. În acest moment există o legătură între Săcălaz și Sânmihaiu Român, reabilitată recent de Consiliul Județean Timiș. Tot CJ Timiș dorește, însă, să construiască două noi drumuri care să continue această rută până la Șag. De asemenea, tot cu bani județeni se va reabilita și drumul dintre Timișoara și Sânmihaiu Român.
Odată realizate aceste drumuri, ele ar asigura practic o variantă de ocolire pentru traficul greu prin partea de vest a Timișoarei. Problema este, însă, că o parte a localnicilor din Sânmihai, Utvin și Șag se împotrivește ideii. Oamenii sunt speriați că traficul greu se va muta în localitățile lor și le va distruge liniștea.
Însă, în lipsa unu proiect guvernamental care să asigure o centură de ocolire completă a Timișoarei, drumurile realizate de CJ Timiș rămân singura variantă fezabilă pentru scoaterea traficului greu din oraș.
Trimite articolul
XDin punctul de vedere al cetateanului din Timisoara e binevenita aceasta ocolire a orasului ,Nu conteaza cine o va face numai sa o faca durabila si de calitate .Restul sunt povesti
POI LA UN ASEMENA ORAS TE MAI UITI LA TARANII DE LA SINMIHAI SI UTVIN ?
Este important ca aceste proiecte de infrastructura sa considere si prezenta oamenilor afectati.
In lumea normala centurile de ocolire nu se fac prin localitati adiacente orasului, sau prin cartiere rezidentiale, traditional se face un drum nou, pe camp, gandit ca sa nu afecteze calitatea de viata a comunitatilor.
Orice altceva e doar un plasture care va trebui schimbat peste 5-10 ani cu alti (foarte multi) bani care vin tot din buzunarul nostru.
O centura prost-gandita si prost implementata e mai rea decat nici o centura.
Egoistule !!! Pe cei care locuiesc în comunele menționate, dă-i dreak !!!
IDIOTI CU IDEI SI COMENTARII DE CACAO !
vĂ PASĂ DOAR DE VOI… CHESTIA ASTA SE VA INTOARCE ÎMPOTRIVA VOASTRA !
Stati linistiti, nu se face nimic mai repede de 2045
Pai stati putin, ziceati de centura dar normal o centura nu trece prin localitati, deci localnicii nu ar avea nimic cu centura ei au cu folosirea drumului comunal pe post de centura.
Iar ne umple partidul de autostrăzi, centuri, spitale și aeroporturi pe hârtie. Trăiască partidul!
Eu stau in SR si da ,as dori modernizarea drumului sa fie la 2 benzi pe sens intre SR si Utvin si in Utvin la 3 benzi cu modificare 2 benzi dimineata spre oras si seara invers.
Despre faptul ca o sa afecteze localitatile tonajul greu ii adevarat ca o sa il afecteze.Asta este.
Oricum asta ii doar o solutie pana la facerea centuri de vest.Asta ii doar o alternativa.
Deschiderea traficului Sag-SR ar face ca Utvinul sa scape de traficul greu.
Oricum limita de tonaj iontre SR si Sacalaz este de 12 tone si zilnic vad camionae incarcate maxim ,nicidecum 12 tone.
Orice solutie ar adopta ,bineinteles nu ii ok pt toata lumea!
Nu mai stati la povesti ca ala nu vvrea ca ala vrea ca ala nu vinde terenu etc.Faceti odata ceva ca murim dracului si nu mai ajungem sa vedem Timisoara cu a ei centura niciodata!
daca se face centura, cum ajunge traficul greu prin localitatile lor?
e inacceptabil sa stai sa nu faci nimic iar mai apoi sa gasesti solutii tragi comice!daca locuitorii acelor comune nu doresc trafic greu prin comuna lor e clar ca cei ce au gandit asa ceva sunt idioti!pt cei ce comentati aiurea sa stiti ca cei care traiesc acolo au dreptul la o viata normala fara zgomot etc centura se va face prin afara localitatii si aia dupa aprobari si studii de impact singura solutie sa se realizeze struto camile e ca romania sa iasa afara din ue si atunci nu mai trebuie nici norme de zgomot nici norme de calitate a aerului facem ce vrem noi nu mai conteaza nimic!asa cum e acum sunt norme europene exact cum se fac centuri in belgia germania asa trebuie si in romania altfel se iau amenzi de nu mai renteaza centura!ei vor sa faca tipic romanesc gasim o plezneala si ii facem pe toti la buzunare !
Modernizati Ghiroda-Mosnita Veche.
Poate gresesc insa, atat cat stiu eu, o centura ocolitoare a unui oras NU se face prin localitatile limitrofe. Se face pe teren deschis, nelocuit, gen agricol sau viran. @cjt – faceti centura ocolitoare din partea de vest a Timisoarei pe terenurile nelocuite din afara orasului. Preferabil, inainte de localitatile limitrofe in asa fel incat sa fie incluse in interiorul centurii si, in acest fel, sa fie si ele ferite de traficul greu. Trafic greu doar pentru ca niste “baieti destepti” s-au gandit ca e mult mai OK sa transporte marfa cu tirurile decat pe calea ferata (cum face cam tot restul UE si nu numai). Oricum, in tara asta logica este pe ultimul loc, ca valoare si ca utilizare. Interesul poarta fesul.
Ce mai plângeți unii dintre voi, pentru locuitorii comunelor respective, dar locuitorii Timișoarei, de ce trebuie să suporte traficul greu, infernal din oraș? Numai țăranii au dreptul la liniște?