Proiectul de hotărâre care va sta pe masa consilierilor județeni din Timiș la următoarea ședință, în 25 februarie, propune alocarea a nu mai puțin de 2 milioane de lei pentru unitățile de cult din Timiș. Banii vor fi direcționați spre mai multe culte, conform reprezentării procentuale pe fiecare cult în parte și 2 milioane de lei reprezintă suma alocată pe parcursul întregului an.
Banii vor fi defalcați pentru diferite lucrări. Reprezentanții cultelor trebuie să depună situația de lucrări, iar apoi acestea vor fi plătite de Consiliul Județean Timiș.
Potrivit raportului proiectului de hotărâre, cultul ortodox român primește 1.565.000 lei, cultul ortodox sârb – 25.000 lei, cultul ortodox ucrainean – 30.000 lei, cultul romano – catolic – 100.000 lei, cultul greco – catolic – 30.000 lei, cultul reformat – 30.000 lei, cultul evanghelic – 25.000 lei, cultul penticostal – 100.000 lei, cultul adventist – 25.000 lei, cultul baptist – 70.000 lei.
Pe anul 2015, consilierii județeni au alocat în luna noiembrie 600.000 de lei pentru culte. Tot atâția bani au fost alocați și în luna august a anului trecut – 600.000 de lei.
În 2015, consilierii județeni au mai alocat o sumă de 850.000 de lei destinată tot cultelor religioase. Deci, prin urmare, suma alocată de CJ Timiș cultelor religioase rămâne aceeași.
Consilierii județeni au aprobat anul trecut și un regulament privind finanțarea cultelor, care, în principiu, e același, an de an.
Astfel, prin acest regulament, li se pune în vedere unităţilor de cult care solicită fonduri nerambursabile procedurile de acordare a acestui sprijin, reguli referitoare la prezentarea cererii de sprijin financiar şi alte măsuri. Mai mult, există deja un model pentru cererea de sprijin financiar, modelul contractului de finanţare şi chiar şi o declaraţie cum că solicitantul nu are conturile blocate ori probleme de ordin penal cu legea. Evaluarea şi selecţia cererilor de sprijin financiar se face de către Comisia de evaluare a proiectelor, care va fi stabilită prin dispoziţia preşedintelui consiliului judeţean, din care vor face parte 7 membri – 3 membri dintre personalităţi din domeniul culturii din judeţul Timiş, 2 membri consilieri judeţeni şi 2 membri din aparatul de specialitate al Consiliului Judeţean Timiş.
Conform Regulamentului de finanţare, pentru a intra in posesia fondurilor alocate, unitatea de cult beneficiară a sprijinului financiar va transmite finanţatorului anumite documente care stau la baza acordării sprijinului financiar: pe măsura derulării proiectului, beneficiarul va solicita virarea sumei aferente cheltuielilor efectuate până la acea dată, în baza documentelor justificative depuse (copii contracte, facturi, ordine de plată, chitanţe, etc), în termen de maxim 30 zile după verificarea documentaţiei depuse, finanţatorul va vira suma solicitată de beneficiar; dacă aceste cheltuieli pentru care a fost solicitată suma se achită după încasarea acesteia de la finanţator, beneficiarul se obligă să depună copii de pe documentele care atestă efectuarea plaţii (copii ordine de plată, chitanţe, etc.); beneficiarii vor putea solicita o nouă tranşă (până la nivelul contractului de finanţare) numai după justificarea efectuării plăţii pentru suma primită anterior în conformitate cu prevederile menţionate la pct.1).Tot acest regulament stipulează şi faptul că o nouă cerere de alocare a unui sprijin financiar va mai putea fi depusă numai în anul calendaristic următor.
Citiți principiile noastre de moderare aici!