Planul Urbanistic de Detaliu pentru „Construire hală de producţie şi birouri”, pe strada Siemens nr. 1 din Timişoara, având ca beneficiar societatea Continental Automotive Romania SRL, a fost aprobat cu unanimitate de voturi deşi au fost discuţii aprinse în plenul Consiliului Local Timişoara de marţi.
Subiectul a iscat discuţii din multe motive: unii dintre locuitorii din zonă au ridicat problema poluării, deşi în acest caz este vorba despre o investiţie a fostei Siemens, care a fost preluată de Continental, deci nu se vor produce cauciucuri, în timp ce alte persoane prezente în sală la plen au vorbit despre un posibil conflict de interese, pentru că noua construcţie a fost proiectată de George Ciuhandu, fiul primarului Timişoarei, Gheorghe Ciuhandu, prin firma MG Building Design.
Documentaţia urbanistică s-a regăsit pe ordinea de zi a unei dezbateri publice organizate de primărie, dar, pentru că existau câteva nelămuriri, s-a convenit ca punctul respectiv să fie amânat, să fie organizată o nouă dezbatere, lucru care nu s-a mai întâmplat, au reclamat mai mulţi cetăţeni, revoltaţi de faptul că proiectul a fost supus spre aprobare, marţi, în consiliul local.
Preşedintele Consiliului consultativ de cartier Calea Buziaşului – Ciarda Roşie, Ovidiu Tănase, le-a cerut aleşilor să nu aprobe proiectul până când firma nu va depune un memoriu justificativ cu privire la ce se va produce pe strada Siemens pentru a se lămuri aspectele legate de mediu şi poluare.
Acelaşi memoriu justificativ a fost solicitat, în numele societăţii civile, şi de către preşedintele Grupului de Iniţiativă pentru Promovarea Opiniei Publice din Timişoara, Adrian Stoica, care a vorbit şi despre posibilul conflict de interese.
S-a cerut să fie retras proiectul de pe ordinea de zi şi să fie reluat procesul de consultare publică, lucru care nu s-a întâmplat.
Ciuhandu: „Nu sunt în conflict de interese”
A intervenit primarul Gheorghe Ciuhandu, care a declarat că ceea ce se întâmplă este „un atac” împotriva sa, „un atac deghizat sub formă civilă”. Edilul a afirmat că nu este vorba de niciun conflict de interese în acest caz. „Firma Continental, sau fostă Siemens, pentru că este vorba de investiţia care extinde Siemensul existent, l-a angajat pe fiul meu, care lucrează la o firmă. Fiul meu este arhitect şi îşi poate desfăşura activitatea oriunde doreşte în această ţară… Mai puţin în Timişoara, pentru că există această prejudecată şi aş putea spune chiar această ură personală. (…) În Timişoara nu a lucrat decât în foarte rare ocazii şi în niciun caz nu a lucrat pentru primărie. Fiul meu nu are nicio legătură contractuală cu mine, cu Primăria Timişoara, ci cu societatea respectivă”, a declarat Ciuhandu.
Primarul le-a spus aleşilor că dacă vor să văduvească oraşul de o astfel de investiţie nu au decât să respingă proiectul de hotărâre.
Mai mult, edilul a afimat că, în calitate de tată, se simte onorat că fiul său a fost ales să lucreze pentru o astfel de companie şi că regretă că acesta nu poate să lucreze mai mult în Timişoara, ci este nevoit să-şi practice meseria prin Botoşani sau Giurgiu.
„Nu sunt în conflict de interese pentru că nu am o legătură contractuală cu fiul meu şi prin poziţia mea eu nu influenţez. (…) Sunt mândru că fiul meu a făcut acest proiect pentru firma Continental”, a mai declarat primarul. El a precizat că le-a cerut reprezentanţilor Continental să meargă şi la prefectul de Timiş, Mircea Băcală, şi să-i explice ce se intenţionează. „Domnul prefect nu ne-a imputat nicio încălcare a legii, din contră, le-a spus celor de la Continental să meargă înainte cu proiectul pentru că este doritor ca această investiţie să se facă cât mai rapid la Timişoara”, a mai afirmat Ciuhandu.
In hala de productie… nu va fi productie
Reprezentanţii companiei Continental au dat asigurări că nu vor desfăşura nicio activitate poluantă, precizând că în noua hală ce se doreşte a fi construită pe strada Siemens… nici nu va fi nicio producţie, ci vor fi testate diverse prototipuri, ţinând cont că în hala deja existentă pe strada Siemens sunt produse componente electronice pentru industria auto.
„Nu este vorba de producţie, a fost o eroare de terminologie în momentul în care s-au depus hârtiile. Este o clădire în care vor fi, o parte birouri, aşa cum deja avem pe strada Siemens nr. 1, şi o parte de săli pentru testare de prototipuri pentru diverse echipamente electronice din orice maşină pe care o vedeţi pe stradă”, a declarat Alina Bratu, ofiţer Relaţii Publice la Continental Automotive Romania SRL.
Citiți principiile noastre de moderare aici!