Lotul 2 din autostrada Lugoj – Deva a fost realizat doar parțial, ceea ce a dus la imposibilitatea de a se intra pe lotul 3 când acesta ar fi fost finalizat. Pentru a rezolva problema s-a proiectat, și într-o anumită măsură și realizat, un nou nod rutier la Holdea. Acum constructorul se ceartă cu cei de la Drumuri, care se fac că acel nod nu ar exista de fapt, iar lucrările sunt blocate. Compania de Drumuri și Ministerul Transporturilor constată că firma constructoare nu ar fi de fapt serioasă, după ce a realizat 80% din drum și caută modalități de a o da afară de pe șantier și să rezilieze contractul. Ceea ce, desigur, va duce la noi probleme și la lipsa unei legături cu lotul 4. Cel puțin pe acesta se lucrează, după ce, un an, și aici șantierul a fost blocat din cauza incompetenței funcționarilor din domeniul infrastructurii.
Vizita membrilor asociației Pro Infrastructură realizată pe șantierul lotului 4 prezintă aici o activitate intensă a constructorului. Din imaginile realizate se vede că se lucrează cu numeroase utilaje la cea mai dificilă porțiune a traseului, acolo unde a fost descoperită o peșteră cu lilieci care au fost mutați de acolo. Momentan se realizează săpături la acel versant, urmând ca ulterior să pornească și activitatea de consolidare a acestuia. Cert este că de lucru mai există mult, că va mai dura ceva timp până ce lucrările vor fi încheiate.
Lotul 4 a fost licitat pentru 419 milioane de lei, în noiembrie 2013. Lucrările ar fi trebuit să fie finalizate în mai 2016. Lungimea tronsonului este puțin peste 22 de kilometri și face legătura între nodul de la Ilia și cel de la Șoimuș, acolo unde începe autostrada Deva – Orăștie.
Citiți principiile noastre de moderare aici!