Inaugurarea autostrăzii dintre Timişoara şi Arad s-a făcut fără ca lucrările să fie finalizate. Lipseau parapeţii de pe margini, dar mai ales pe mijlocul şoselei, spaţiile de odihnă, gardurile de pe margini, pasajele finalizate. Una dintre cele mai mari probleme era la capătul şoselei, acolo unde a fost amenajat un sens giratoriu, din bariere de plastic. Acesta avea scopul de a dirija traficul spre şi dinspre drumul judeţean dintre Timişoara şi Maşloc. Soluţia de cârpeală a fost aleasă din cauză că pasajul care trecea pe sub autostradă, pe unde trebuia să treacă în mod normal drumul judeţean a rămas abandonat.
Din păcate pentru cei de la FCC, concurenţa de la UMB, cea care s-a ocupat de primul tronson din autostrada Timişoara – Lugoj, a avut un ritm de lucru infernal. Şefii companiei au anunţat că vor oferi circulaţiei bucata de 9 kilometri cu jumătate de an înainte de termenul de finalizare, la finalul lunii iulie. Problema este că, pentru a asigura continuitatea traseului, de la Arad la Remetea Mare, era necesară eliminarea celebrului sens giratoriu.
Zis şi făcut! Urgent, în miez de noapte, spun surse anonime, la Ministerul Transporturilor s-a decis reluarea lucrărilor la acel pasaj, ştiut fiind că va trebui rezolvată problema joncţiunii între cele două tronsoane. Se pare că la mijloc ar fi fost şi ceva bani alocaţi de urgenţă.
Din această săptămână groapa plină cu apă urât mirositoare de la pasaj s-a animat brusc. Câteva excavatoare, mai multe basculane şi câţiva muncitori trăbăluiau de zor. În rest, secretomanie totală! În zonă un fel de şef e secretos ca un angajat de la SRI. “Nu ştiu, nu cunosc, habar nu am. Nu ştiu cine ne-a angajat nu am ce să vă spun”, declară acesta şi fuge, chipurile, cu treabă. minunea face ca exact pe pasaj să fie alte trei personaje, cu veste reflectorizante. “Vorbiţi cu ei, ei să vă spună”, spune şeful echipei de subcontractanţi.
Aici avem ceva mai mult succes. Doi ingineri ce vorbeau spaniolă, probabil de la FCC, şi unul român măsurau pasajul “ochiometric”. Avem succes la vorbitorul de limbă română! “Da, se lucrează, dar nu ştiu când se termină. Depinde de vremea de afară, dacă e vreme bună se trage tare. Oricum e vorba de săptămâni”, a declarat inginerul român. Unul dintre colegii săi spanioli ne face semn insistent să nu-i pozăm. În ceea ce priveşte pasajul nu au fost probleme, nimeni nu a solicitat să nu se fotografieze. În fapt, anunţăm un lucru bun: se lucrează.
Concluzia este că vom mai aştepta vreo două – trei săptămâni până ce se va putea vorbi de un traseu continuu de la Arad la Remetea Mare. E greu de crezut că se va da drumul de la trafic de la Giarmata spre Lugoj cu acel sens giratoriu lăsat în mijlocul drumului. Cel mai probabil, cei doi constructori s-au sincronizat şi odată cu realizarea pasajului şi a accesului de şi pe autostradă dinspre drumul judeţean se vor inaugura şi cei 9 kilometri ai tronsonului 1 spre Lugoj. Trebuie spus că pe această bucată lucrările sunt aproape de finalizare, aici fiind inclusă şi montarea de parapeţi, dar mai ales ridicarea şi amenajarea spaţiilor de odihnă. Mai era de lucrat la un pasaj unde la rosturi nu era turnat încă asfalt, în plus utilajele UMB aveau de lucru la cele două “bretele” ale nodului care face legătura cu drumul naţional Timişoara – Lugoj.
Dacă se va deschide circulaţiei lotul dintre Giarmata şi Remetea Mare vom putea spune că avem, îm sfârşit, o autostradă integral timişeană!
Primul lot din Timisoara – Lugoj va fi finalizat inaintea autostrazii Arad – Timisoara
Citiți principiile noastre de moderare aici!