Într-un interviu acordat unei agenții de presă, Lucian Șova amenință din nou că reziliază contractul cu constructorul pentru lotul amintit. „Placa” e folosită de câteva luni, cam de când au apărut neînțelegerile contractuale, mai ales financiare, între beneficiar și antreprenor, iar de atunci ministrul și șefii de la CNAIR tot efectuează vizite pe șantier și amenință cu rezilierea. Cel mai important punct aflat în discuție e cel legat de construirea unui nou nod rutier pe acest lot, comandat inițial de CNAIR, care a aprobat și proiectul și apoi nu a mai recunoscut aceasta, după ce mare parte din lucrări au fost și realizate. Datele oficiale mai arată că lucrările au ajuns la 82% din total, cu două procente mai mult decât în urmă cu o lună.
„Antreprenorul afirmă că face eforturi să reducă din decalajele pe care le-am constatat în ultimul timp, însă nici în aceste zile mobilizarea nu este nici măcar comparabilă cu cea de pe lotul 4. Acest lucru mă îngrijorează. Auspiciile rezilierii contractului plutesc asupra lui. Practic, dintr-o reziliere nimeni nu iese câștigător, dar nu vreau să facem rabat de la siguranță și nici nu putem sta impasibili la slaba mobilizare de care dă dovadă antreprenorul”, a declarat Șova pentru News.ro
Subiectul a fost preluat în urmă cu câteva zile și de actualul președinte al PNL, Ludovic Orban, care a vorbit despre autostradă, aceasta devenind subiect politic de dispută cu actuala guvernare.
„E inadmisibil ce au făcut cu tronsonul Lugoj – Deva, e ceva strigător la cer. Eu nu înțeleg cum au reușit să blocheze într-un asemenea hal proiectele astea. Tronsonul trebuia să fie gata în 2014 – 2015. Suntem în anul 2018 și nu s-a reușit legătura aceasta”, a declarat, la Hunedoara, liderul liberal.
Ceea ce discută Orban este că, de fapt, acest lot trebuia terminat în noiembrie 2013, într-o perioadă în care partidul său se afla la guvernare alături de PSD. PNL s-a retras de la guvernare doar în 2014, în urma unor neînțelegeri cu partenerul de coaliție.
Citiți principiile noastre de moderare aici!