Singurul lot din A1 construit de un antreprenor român a avut o evoluție extrem de bună în primele opt luni ale acestui an. Proiectul lotului 4 a evoluat cu 28,10 la sută în perioada amintită. Datele celor de la Compania de Drumuri arată că numai în august acest segment a înregistrat un progres de 4,94%, ajungând la stadiul de 88,94%. Situația s-a schimbat după ce, în iulie, stadiul lucrărilor, cel puțin în statistica oficială, era la 84%.
Iulie a fost prima lună în care șantierul de pe lotul 4 a depășit în progres lotul 3, aici în iulie nu a fost niciun plus, stadiul șantierului oprindu-se la 83%. Totuși, activitatea din august a adus o creștere de 1,5%, până la un stadiu total de execuție de 84,50%. Aceasta arată un plus de 7,25 de procente față de situația de la începutul anului în curs. Pentru acest lot situația este mai complicată, accesul nu se va putea face direct de pe lotul 2 pentru că din proiectul acestuia a fost scos un tronson de câțiva kilometri unde trebuie ridicate celebrele tuneluri pentru urși. Ei bine, acest tronson va fi realizat ulterior, iar deocamdată nici măcar nu există intenția realizării unei licitații. În aceste condiții, la Holdea a fost proiectat și, în mare, deja executat un seminod de acces pe A1. Legătura cu drumul național va trebui făcută pe un ciot de câteva sute de metri lungime, iar pentru realizarea acestuia CNAIR a ales cea mai proastă soluție, adică o nouă licitație. Cum se știe, România este patria contestațiilor la licitațiile publice, iar posibila apariție a acestora și pentru cele câteva sute de metri de drum de acces va duce la noi întârzieri semnificative.
Citiți principiile noastre de moderare aici!