Vă reamintim, șantierul Giarmata – A1 risca să intre în blocaj din cauza slabei mobilizări a executantului. Președintele Consiliului Județean Timiș Alin Nica a luat în calcul rezilierea contractului, dar pe de altă parte exista pericolul pierderii finanțării. Nica a dat în luna septembrie un ultimatum constructorului, iar lucrurile par să meargă în direcția bună. Însă instituția stă cu ochii pe constructor.
„Am văzut o oarecare mișcare acolo, s-a finalizat în sfârșit porțiunea de la Socar la centură, se circulă normal pe patru benzi, așa cum îmi doresc să se circule cât mai rapid și până la autostradă. S-a mai lucrat pe porțiunea de la centură la autostradă la fundație, la partea constructivă a noului drum. Nu este ritmul pe care mi-l doresc, sunt probleme acolo în continuare. Încă mai am o fărâmă de speranță că pot să-l determin pe constructor să accelereze lucrările. Sper să am dreptate. În caz că nu, soluția este cea pe care v-am spus-o. Însă aici este și chestiunea finanțării. În caz că reziliem contractul, trebuie să ne asumăm și riscul de a pierde finanțare și această decizie este foarte dificilă pentru mine. Eu nu am pierdut nicio finanțare, nu am reziliat niciun contract în toată activitatea mea și să fac acest lucru nu stă în firea mea”, spune Alin Nica, președintele CJ Timiș.
Pe de altă parte, ar fi „probleme moștenite”, așa cum spune Nica. Studiul de fezabilitate nu este făcut pe un studiu de trafic real și în plus ar mai trebui și bani.
„Sunt câteva probleme moștenite, că nu sunt probleme create acum. Acest proiect a fost moștenit de la administrația trecută și trebuie să-l continuăm, dar sunt probleme structurale acolo, de prevedere a unor sume pentru anumite lucrări pe care constructorul le solicită ca fiind imperios necesare din cauza unor inadvertențe în ceea ce privește studiul de trafic. Construcția drumului, în studiul de fezabilitate, a fost gândită într-un anumit trafic, acum avem o încărcătură mult mai mare de autovehicule care folosesc acel drum. Studiul de fezabilitate se baza pe un studiu de trafic de acum 6-7 ani, or, de atunci s-au schimbat foarte multe lucruri. Facem acum un nou studiu de fezabilitate, să vedem dacă putem să adaptăm, să suplimentăm anumite cheltuieli și să facem ca drumul să nu fie în situația în care, după ce l-am terminat, să se crape, să se fisureze, să se facă gropi sau denivelări. Am fi de mirul lumii atunci. Sunt mai multe probleme, sunt probleme mai ales pe partea de intravilan în Dumbrăvița, cu acei stâlpi, cu canalizarea pluvială, divergențe de opinii cu primăria de acolo și cu PMT pentru stâpli. Sper să le rezolvăm. Mai e o problemă cu CFR Infrastructură, pentru trecerea la calea ferată, bani care n-au fost prinși în proiect și pe care trebuie să-i prindem suplimentar”, explică Alin Nica.
CJ Timiș a semnat încă din martie 2018 contractul pentru „Modernizare DJ 691: lărgirea la patru benzi a sectorului km 2+725 (sens giratoriu) – Centura Timișoara și Centura Timișoara – Autostrada A1 (km 12+975)”. Valoarea lucrărilor este de 80,34 milioane de lei, dintre care 66,48 de milioane de lei sunt bani europeni. Proiectul este desfășurat în parteneriat de Consiliul Județean Timiș, Primăria Timișoara și Primăria Dumbrăvița.
Șoseaua care leagă Timișoara de autostradă, prin Dumbrăvița și Giarmata, va avea în cele din urmă patru benzi de circulație. Lucrările ar trebui finalizate în octombrie 2022, dar nu prea se lucrează așa cum ar trebui. Șantierul a fost deschis în anul 2020, de societatea SC Tehnocer SRL.
editor Amalia Kui
Trimite articolul
XUn corupt si Nica fata de taran!!!
Acest nimuric judetean trebuia sa aiba sub observatie executia de la inceput! Nu doar acum cand s-a pierdut o gramada de timp (timp frumos si bun de lucru).
Nici macar nu a bagat se seama ca a primit mostenire de la nimuricul predecesor un executant de lucrare PSD-ist care nu are niciun interes sa faca treaba buna pentru ca un pnl-ist gangav sa se laude cu o lucrare facuta bine si la termen!
Acest Ni(mi)ca judetean va ramane in istoria locului ca un neputincios care nu a fost in stare sa gestioneze eficient o lucrare inceputa deja!
Vor fi doar bete in roate din partea firmei de casa a psd-ului in executia acestei lucrari.
Capul judetean nici macar nu s-a gandit la asta.
Dl Nica sa facut un proiect pe care nu l-a verificat nimeni, si era de competenta subordonatilor dvs….
Apoi sigur a-ti ales cu banii nu cu capul constructorul… Spaga e la putere…
Acum faceti ce au facut si PSD reziliati si apoi va treziti ca castiga in instanta si dam alti bani…
Rusine Dl. ce faca fac subordonatii dvs. faceti si dvs….., doar ca dvs. va laudati ca incep lucrarile, se va construi la timp…
Iar acum o dati la intoarcere, frumos…
-
Tu ai descalecat de curând prin zonă? Proiectul si constructorul is de pe vremea Mobra PSD….
De rasul CURCILOR sa largesti un drum existent la 4 benzi in zona de campie iti trebuie 4 ani de zile????In Elvetia cu strapungeri prin Alpi trebuiesc 3 ani de zile pentru o autostrada noua,sa nu vorbim de canalul Maneci.Dar asa se intampla cand capetele iluminate de politicieni nu se inteleg intre ei ca sant din alte partide diferite!
-
Canalul Manecii, capete … nu se inteleg intre ele, sunt, etc… cateva mostre cum ca esti nefunctional…
-
Știi cum recunoști un idiot? Uite, iți zic eu: când se discută ceva, el vine pe lângă subiect și aduce corecții gramaticale.
-
Primaria Dumbravita a pierdut in prima instanta procesul cu executantul, care neincasand sumele restante, a decis sa nu mai continue, ceea ce e normal… Si toate acestea, fiindca conducerea usr, oriunde ar fi, nu-si asuma nimica. Sunt doar jucatori de glezna… Wake up people.
-
proiectul este al consiliului judetean, nu al primareia Dumbravita. consiliul judetean da bani, face verifcari etc si mai nou ne minte pe fata. de aproape un an constructorul se face ca lucreaza
Atita timp cit constructorul stie ca rezilerea contractului inseamna pierderea finantarii europene e clar ca nu va face mai mult decit pina acum.
Toata vara n,-au facut nimic, acum ca vine frigul sunt sub observatie. Oare politicienii chiar isi imagineaza ca cineva mai crede vrajeala asta sau?
Totul merge brici!
Sunt 2 oameni si un autogreder!
Asteapta desigur sa vina inghetul ca sa toarne un asfalt de … calitate, ma scuzati, de …. cacao!
Banii sa curga!
inca o dovada ca pnl=psd=mizerie!
Este vorba de lipsa de monitorizare a constructorului pe acest proiect de investitii. Daca la Mosnita, Consiliul Judetean Timis a putut sa monitorizeze atent si periodic lucrarile, pe tronsonul Giarmata-A1 , de ce nu s-a putut?…Este exclusiv culpa oficialilor din CJT, pentru actuala situatie deplorabila… Tot anul 2021 nu s-a lucrat mai nimic pe acest santier de maxima importanta pentru traficul din nordul orasului Timisoara si acum aflam ca studiul de fezabilitate este depasit… incredibil cata incompetenta si lipsa de profesionalism!
Această firma este strâns legată de Bojin.
Ce studiu si ce proiect a fost facut fara sa tina cont de trecerea cu calea ferata. Nici de pe Google Maps daca il faceai nu puteai trece cu vederea asa un obiectiv. Asa se ajunge cand e coruptie si prostie la greu.
Deci dobra cu psd a reusit sa faca studiile, sa faca proiectul, sa atraga finantarea si sa si dea drumul la lucrari. La dumbravita, la mosnita si la centura! Si voi niste pnlisto-pdlisto-useristo-plusisti habarnisti, latifundiari imobiliari nu sunteti in stare sa il coafati un pic si sa finalizati drumul!?? Penibil!