Consiliul Județean Timiș a lansat miercuri, 29 noiembrie, în transparență decizională, proiectul de hotărâre privind aprobarea Organigramei și a Statului de funcții ale Județului Timiș. Modificările propuse sunt cele impuse de Legea nr. 296/2023, cea pentru reducerea cheltuielilor bugetare. Vorbim de o reducere cu 10% a numărului de posturi și desființarea posturilor de șef de birou.
Documentația poate fi consultată pe pagina de internet a instituției, în Monitorul Oficial al Județului Timiș, AICI, sau la sediul Consiliului Județean Timiș. Propunerile, sugestiile și opiniile pot fi depuse până pe 8 decembrie, cu un e-mail la adresa cornelia.paraipan@cjtimis.ro, prin poștă, pe adresa Consiliul Județean Timiș, sau la registratura de la sediul instituției. Materialele transmise vor purta mențiunea „Propuneri privind Proiectul de hotărâre privind aprobarea Organigramei și a Statului de funcții ale Județului Timiș”. Propunerile, sugestiile, opiniile cu valoare de recomandare vor fi publicate pe pagina de internet a instituției, în Monitorul Oficial al Județului Timiș, AICI.
Se poate organiza și o dezbatere propriu-zisă, însă doar dacă acest lucru este cerut în scris de către o asociație legal constituită sau de către o altă autoritate sau instituție publică până pe 8 decembrie.
Modificările propuse
După reorganizare, potrivit reprezentanților CJT, numărul total de posturi din cadrul CJT este de 249, dintre care trei funcţii sunt de demnitate publică, 213 sunt funcţii publice – 19 funcții publice de conducere și 194 de funcții publice de execuție –, iar 33 sunt funcţii contractuale de execuție.
„Se va reduce numărul de posturi din cadrul cabinetului președintelui, dar și numărul maxim de posturi corespunzător fiecărei unități administrativ-teritoriale cu 10%. Totodată, se desființează funcțiile publice de conducere de şef birou, precum și structurile organizatorice care funcționează ca birouri.
Măsurile implică, de asemenea, modificarea normativului minim de personal din cadrul structurilor de tip serviciu și direcție, precum și diminuarea numărului total al funcţiilor publice de conducere din cadrul autorităţii sau instituţiei publice (cu excepţia funcţiilor publice de secretar general al unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale) de la maximum 12% la maximum 8% din numărul total al posturilor aprobate la nivel de ordonator principal de credite”, precizează reprezentanții CJT.
Citiți principiile noastre de moderare aici!