Vă reamintim, proiectul „Treceri de pietoni mai sigure!” este unul din cele opt proiecte câștigătoare ale campaniei de bugetare participativă lansată de Primăria Timișoara în 2022. Acesta presupune realizarea mai multor treceri de pietoni în zonele propuse de inițiatorii proiectului respectiv.
Ideea i-a aparținut lui Andrei Cătălin Sava, care a propus „înălțarea trecerilor de pietoni la nivelul trotuarelor, fără a aduce modificări ulterioare infrastructurii actuale și introducerea iluminatului ecologic al trecerilor de pietoni pe timp de noapte pe str. Gavril Musicescu, de la intersecția cu Calea Martirilor 1989 și până la intersecția cu str. Vasile Zbegan”.
Reprezentanții primăriei anunțau în 5 mai că proiectul a intrat în faza de execuție, iar o parte a lucrărilor a fost deja efectuată. Acestea continuă cu supraînălțarea trecerilor de la intersecția cu Calea Martirilor 1989 și până la intersecția cu str. Vasile Zbegan.
„Prin acest proiect, se realizează o modernizare completă a trecerilor de pietoni, cu accent pe siguranța și accesibilitatea acestora. Se va asigura iluminatul ecologic pentru o vizibilitate optimă pe timp de noapte, trecerile de pietoni se vor înălța la nivelul trotuarelor, iar marcajele rutiere vor fi realizate cu materiale de calitate, pentru o durată mai lungă de viață”, mai spun cei de la Primăria Timișoara.
Lucrările se fac în două etape și ar urma să fie gata la finalul săptămânii viitoare, dacă vremea o va permite. În zonă, traficul este deviat astfel:
Între 8 mai (ora 8:30) și 12 mai (ora 7), se lucrează în intersecția str. Gavril Musicescu – str. Tosca – str. Alexandru Rogojan. Aici, traficul va fi deviat pe rutele:
- Calea Urseni spre Calea Martirilor: str. Intrarea Georges Bizet – str. Vasile Voiculescu – str. Stoica – str. Mureș – str. Preot Alexandru Balaș – str. Gavril Musicescu;
- Calea Martirilor spre Calea Urseni: str. Preot Alexandru Balaș – str. Mureș – str. Tosca – str. Vasile Voiculescu – str. Georges Bizet – str. Gavril Musicescu.
În perioada 12 mai (ora 8) și 16 mai (ora 7) se va lucra în intersecția str. Gavril Musicescu – str. Preot Alexandru Balaș. Pentru acest traseu, traficul va fi deviat pe rutele:
- Calea Urseni – Calea Martirilor: str. Tosca – str. Mureș – str. Mircea Neamțu – str. Gavril Musicescu;
- Calea Martirilor – Calea Urseni: str. Mircea Neamțu – str. Mureș – str. Tosca – str. Gavril Musicescu.
Inițiativa „Timișoara decide” a fost reluată și în 2023, cu buget mărit, până la 4,2 milioane de lei.
În prezent, acesta se află în faza de depunere a proiectelor, care se va finaliza pe 15 mai. Ulterior, timp de o săptămână, va avea loc analiza acestora, iar apoi urmează încă o săptămână pentru contestații. În iunie va începe și votul efectiv.
Pe aceeași temă:
Trafic deviat pe Musicescu. Primăria Timișoara implementează un proiect de bugetare participativă
Timișorenii au votat proiectele depuse în cadrul bugetului participativ
Trimite articolul
Xcalmatoare de viteza, de pe o parte pe alta a partii carosabile, pe cand? pentru a nu se mai face slalom
Amenzi trimise direct acasă, in baza filmărilor de pe camerele video din oraș, pe când ??? Nu e nicio noutate, ar fi fix ca in orașele civilizate, si e nevoie doar de HCL.
Asa trebuie facut in intreaga Timisoara. Conceptul de trecere de pietoni e gresit din start, mai ales in zone rezidentiale, nu ma refer la bulevarde sau la intrarile in oras unde pietonii sunt rari. In schimb ar trebui sa fie treceri de masini peste trotuare.
-
Sper sa fii pe trotuar langa aceste porcarii cand ploua si sa vezi cum faci baie gratis. Cand nu ploua sa ai in dotare masca de gaze.Pietonii trebuie sa circule in siguranta dar acest oras nu trebuie transformat intr-o parcare plina de masini cu motorul pornit
Excelenta idee asa trebuie făcute toate.
de parca nu sunt destule gropi in oras, ce fericiti o sa fie cei care au service-uri auto, de care se dorea limitarea vitezei se puneau radare fixe, cred ca suntem singura tara din EU fara radare fixe functionale…
Astea sunt că și tunelul urșilor de pe autostrada. Acolo unde localnicii bătrâni zic că nu au văzut sau auzit de urși in zona niciodată statul insistă cu tunelul urșilor. Așa și aici nu vezi picior de pieton da trebuie treceri.
Dar că vezi mașini peste mașini nu vedem nici un pasaj denivelat sau parcare etajata!
Poate montarea de semafoare acționate la nevoie apăsând pe buton de către pietoni…o idee deja aplica cu succes in oricare tara din vest…
Adevărul e că îs mai bune decât calmatoarele de trafic existente… nu îți rupi mașina când treci. Dar într-adevăr orașul e plin de ele.