Dacă lotul 1 al autostrăzii este în acest moment în construcţie, lucrările fiind destul de înaintate, pe loturile 2, 3 şi 4 situaţia este total diferită. Compania de drumuri a desemnat în luna mai câştigătorii licitaţiilor pentru desemnarea constructorilor, dar acestea au fost contestate de mai multe companii. La finalul lunii iunie Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor a dat soluţiile în cazul loturilor 2 şi 3, aceste rezultate nu au mai fost contestate, deci se pot semna contractele pentru proiectarea şi execuţia autostrăzii.
Cei de la CNADNR au anunţat că acest pas va fi făcut în cursul lunii august. „Referitor la semnarea contractelor estimăm că acestea vor fi semnate în cursul lunii august 2013″, au declarat reprezentanţii CNADNR, pentru agenţia Mediafax.
Loturile 2, 3 şi 4 ale autostrăzii Lugoj – Deva, au în total 71,9 kilometri şi o valoare totală estimată la peste trei miliarde de lei (circa 680 milioane euro), fără TVA. Procesul de proiectare este estimat să dureze maximum şase luni, iar execuţia lucrărilor cel mult doi ani.
Lotul 2 a fost atribuit asocierii italiene Salini – Secol, lotul 3 consorţiului Teloxim Con SRL – Comsa SA (Spania) – Aldesa Construcciones SA (Spania) – Arcadis Eurometudes SA (Olanda), iar lotul 4 asocierii Spedition UMB- Tehnostrade.
Autostrada Lugoj – Deva face parte din Coridorul IV paneuropean, care începe în Germania şi se continuă pe ruta Praga-Viena-Bratislava-Budapesta. În România, traseul trece prin Nădlac, Arad, Deva, Orăştie, Sibiu, Bucureşti, Feteşti şi Constanţa, ruta continuând până la Istanbul.
Constructor şi pentru lotul 1 din autostrada Nădlac – Arad
Chiar dacă autostrada Arad – Timişoara şi Centura de ocolire a Aradului sunt realizate, pentru timişoreni aceste drumuri devin utile doar dacă oferă şi conexiunea cu Ungaria. Deci, autostrada Nădlac – Arad. Cei 39 de kilometri ai acestei autostrăzi par să fie blestemaţi. După ce pe lotul 1 a fost necesară rezilirea contractului în celebrul caz Romstrade, statul a fost nevoit să întrerupă înţelegerea existentă şi pe lotul 2. Chiar dacă austriecii de la Alpine Bau chiar şi-au făcut treaba. Motivul a fost legat de declararea falimentului companiei. În aceste condiţii societatea nu a mai putut să-şi respecte contractul.
După atâtea necazuri iată că vine şi prima veste bună. Mai precis, CNADNR a anunţat că desemnarea unei noi firme care să se ocupe de finalizarea lotului 1, în lungime de 22 de kilometri, ar putea avea loc în cursul aceleiaşi luni august. Oficialii Companiei apreciază că finalizarea lucrărilor ar putea avea loc într-un an de la semnarea actelor, stadiul actual al lucrărilor fiind de 27%. La fel, pe lotul 2 stadiul fizic al lcurărilor este destul de înaintat, de peste 85%
Autostrada Nădlac-Arad are o lungime de 38,8 km, proiectul incluzând şi construcţia unui drum de legătură între Nădlac şi DN7 în lungime de 5,91 kilometri. Costul total este de 240 milioane euro, iar termenul de finalizare a fost fixat iniţial pentru 2013.
Citiți principiile noastre de moderare aici!