Vatmanii şi şoferii RATT susţin că un accident este posibil să se producă în orice moment, din cauza oboselii, după ce, spun ei, au fost obligaţi să lucreze în unele zile şi 12 ore. Măsura a fost luată de conducerea regiei şi a intrat în vigoare la 1 noiembrie.
Angajaţii regiei susţin că au fost cazuri în care vatmanii şi şoferii au aţipit la finalul turei chiar la semafor şi că menţinerea acestui program „infernal” ar putea duce la accidente grave. Conform avizului psihologic, vatmanii şi şoferii nu au voie să lucreze mai mult de opt ore zilnic.
De altfel, în ultimii ani, la RATT au avut loc mai multe runde de concedieri, măsurile fiind luate de conducere pentru eficientizarea economică a regiei. Numărul angajaţilor, în prezent, este de aproximativ 900.
Plângerile făcute de angajaţii RATT au ajuns şi la Inspectoratul Teritorial de Muncă Timiş, instituţia demarând un control la regie.
„Am primit şi noi aceste sesizări. Chiar astăzi (miercuri – n.r.) facem un control la RATT. Controlul se va finaliza în câteva zile şi vă vom comunica rezultatele”, a declarat directorul ITM Timiş, Pavel Kassai.
Chiar marţi, din cauza neatenţiei, o vatmaniţă de 43 de ani, care conducea un tramvai dinspre strada Cluj spre Piaţa Bălcescu, a intrat într-o autospecială a RETIM, rănind grav un muncitor care se afla în spatele acesteia. În urma accidentului şi vatmaniţa a fost rănită uşor. Ea s-a ales cu dosar penal pentru vătămare corporală din culpă.
UPDATE: Primarul Nicolae Robu susţine că nu i-a fost adus la cunoştinţă faptul că la RATT se desfăşoară un control al ITM şi susţine că regia are autonomie, însă toate deciziile luate de conducere trebuie să respecte legea.
„Nu cunoşteam problema. (Directorul RATT, Ioan Goia – n.r.) Nu m-a informat. Sigur, regia are autonomie în funcţionarea sa, însă trebuie respectată legea”, a spus Robu.
Vom reveni cu reacţia conducerii RATT.
Citiți principiile noastre de moderare aici!