La depou s-au adunat în special controlorii, după ce conducerea RATT a anunţat zilele trecute că vizaţi de disponibilizări sunt în primul rând contolorii şi cei care se ocupă de partea de mentenanţă. Directorul general al Regiei, Ioan Goia, declara că de activitatea de control se va ocupa Poliţia Comunitară. „În prezent avem cam 85 de controlori cu supracontrol cu tot, vor rămâne maxim 20, ca asistenţă tehnică pentru Poliţia Comunitară”, a anunţat Goia.
În curtea depoului RATT de pe bulevardul Take Ionescu s-au adunat circa 20 de angajaţi. Oamenii sunt nemulţumiţi că deşi conducerea Regiei a anunţat la început de an că angajaţii vor fi trimişi în şomaj tehnic prin rotaţie, vizate sunt aceleaşi persoane. La protest s-au adunat câţiva dintre cei care au primit acum din nou deciziile cu privire la şomajul tehnic, care continuă până în 15 septembrie. Zeci de controlori se află în şomaj tehnic. Cu toate acestea, persoanele nemulţumite spun că în acest timp s-au făcut angajări la supracontrol. Oamenii spun că nimeni nu le comunică nimic oficial şi se tem că vor fi daţi afară în toamnă, după ce se termină perioada de şomaj tehnic.
Directorul general al RATT a anunţat că programul de reorganizare şi restructurare al RATT ar urma să fie supus spre aprobare în Consiliul Local Timişoara la sfârşitul lunii iulie. Ioan Goia a anunţat că pentru reducerea cheltuielilor, a fondului de salarii, urmează să fie disponibilizaţi 400 de angajaţi.
De cealaltă parte, reprezentanţii RATT spun că mulţi dintre cei care se află în şomaj tehnic şi-au exprimat ei dorinţa de a intra în şomaj tehnic, că ar fi fost de acord cu situaţia. Cât despre angajările la supracontrol, oficialii instituţiei spun că nu au fost angajaţi practic oameni din afară, ci tot din cadrul regiei, din rândul personalului disponibilizat din anii trecuţi.
Una dintre angajatele RATT ne-a înmânat şi o scrisoare cu nemulţumirile oamenilor. În aceasta se arată, printre altele, că celor care lucrează la control li s-a impus să verifice dacă validatoarele din mijloacele de transport în comun funcţionează corect. Controlorii spun că atunci când au sesizat defecţiuni, faptul că validatoarele nu funcţionau, că există câte un singur aparat în unele vehicule şi e greu pentru oameni să valideze sau cade reţeaua iar călătorii circulă gratuit, nu s-au luat măsuri şi au fost acuzaţi că mint… Mai mult, controlorii au reclamat că au primit o normă de 100 de carduri pe zi, imposibil de realizat, susţin ei.
Citiți principiile noastre de moderare aici!